Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omega_20102,

Bath House_Cuban Cedar & Lime,

Pearl OC TTO Black,

Lord_Super stainless 7e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Omega_20102 en Bath House_Cuban Cedar & Lime:

Grote kwast, prima zeep, dus een mooie dot schuim. Weer ruim voldoende voor 3 rondes lekker warm schuim.

Mesje en krabber:

De Lord_Super stainless voor de 7e x gebruikt. De Lord is bovengemiddeld goed. Mag morgen weer en mijn gemiddelde ligt nu op 7,8 per mesje. Gevoelsmatig kan dit mesje met de Voshkod en betere Rapira's wedijveren. In de Pearl een moeiteloze scheerbeurt met een prima glad resultaat. Heerlijk. Resultaat BBS.

Afgewerkt met de eigen Bay Rum AS en ASB ben ik weer helemaal in de juiste stemming voor deze mooie lente dag.

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- TFS zagara gelsomino forte asb

Een uitstekende scheerbeurt met in drie gangen weer een spiegelglad resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Wolfman SB + polisilver mesje

Martin De Candre original zeep

Muhle 26mm synthetic borstel

Pinaud Clubman

Posted (edited)

Gillette Slim twist

Souplex (3)

Vintage Omega

TFS Bergamotto Neroli

Nivea sensitive cooling ASB

Edited by Guest
Posted

Merkur Progress

Polsilver

RazoRock Plissoft

TFS Bergamotto Neroli

TFS ASB Bergamotto Neroli

De eerste keer met de Progress (via Jarno). Eerste gang op standje 2 en daarna naar standje 3,5 om het uit te proberen. Dat gaat toch een partijtje makkelijk en soepel. Het heerlijke dikke schuim helpen daar natuurlijk ook bij, maar wat een fijne krabber. BBS zonder moeite de eerste keer. Dus absoluut geen spijt van deze aankoop!

Posted

Semogue Barbear Classico Texugo

TFS LE Ambassador

Gillette Red Tip

Gillette Bleue Extra NOS

Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem

Posted

Amandelolie,

Stirling Kong,

BdF Esclusivo,

Barbaros TR-1,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Heerlijke combi van krabber en mesje voor mij!

Glad zonder iets dat maar lijkt op irritatie

Posted

Polsilver super iridium

Hans Baier Silvertip L

Ssseygus

tfs pre e dopo crazy sandalwood

TFS linea intenso crazy sandalwood forte

Aluin

Dr Harris aftershave sandalwood

Dr Haris balm sandelwood

Heerlijk die Sandelwood geur

Posted

Turkse paardenhaar (Lider 1),

Arko_Maximum Comfort,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Lord_Super stainless 8e x,

Pitralon_Novi,

Simpson ASB.

Kwast en zeep:

Turkse paardenhaar (Lider 1) en Arko_Maximum Comfort:

Het bewijs dat scheren niet duur hoeft te zijn. Tubetje Arko en een kwast van samen nog geen €10 maken een bom mooi fris schuim in mijn scuttle. Die Arko levert goed scheerbaar schuim, die zich lekker laat opbrengen. Niet strak als een dicht schuim, zoals b.v. de TFS zepen, maar lekker vochtig met voldoende basis voor de glijdende eigenschappen van het mes en het verzachten van mijn baard.

Mesje en krabber:

De Lord_Super stainless voor de 8e x gebruikt. De Lord gaat hoge ogen scoren. Scheert nog steeds goed, wel iets minder dan de 1e paar keren, maar hapt niet, doet geen onverwachte dingen en heeft vandaag nog zo'n goede indruk achtergelaten, dat ik voor morgen al de Fatip Grande heb klaar gelegd. Vandaag in de 39c zo'n moeiteloos lekkere beurt. Gewoon scheren, zoals ik vind, dat het moet zijn. Daar gaat het uiteindelijk om. Een noodzakelijk kwaad zo plezant te maken, dat het weer leuk wordt en ik het graag doe. Goed de keus voor de Fatip morgen zal het tonen. Resultaat BBS.

Om in de lijn niet al te duur te blijven, de afwerking gedaan met Pitralon en de Simpson's ASB. Trieste ochtend, buiten wat miezerig, maar binnen geurig en fris door de Pitralon.

Posted

Jaguar 5/8

Omega S10005

Chiseled Face : Sherlock

Brut Original

bdfa0d389941ca617f41e42873d6a74d.jpg

Zo, dat scheren met een open mes was weer even geleden! En het ging aardig goed. :)

Het scheren met de Feather Artist Club heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Nog maar even afwachten of een open mes het voor mij echt beter doet dan de AC en of ik het onderhoud niet beu ga worden, maar deze scheerbeurt was erg leuk!

Posted

- Omega 31151 met Lider Active

- Gillette Slim Twist met Feather (3*)

- Pitralon met als resultaat nBBS

Na nu een aantal keren de Gillette Slim Twist gebruikt te hebben, valt mij op dat ik moeite heb met het vinden van de juiste hoek met deze krabber. Desalnietteplus blijft hij gewoon in de roulatie ;)

Posted

Le Grelot 360 5/8

L' Occitane Plisson

Derby scheerzeep

L' Oreal Hydra Sensitive AS

3 Vlotte gangen en geen prik van de AS.

Posted

Schick Krona krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Omega Hi-Brush synthetische kwast

TFS Barba Gialla zeep

Pitralon Classic aftershave

De eerste scheerbeurt met een nieuw Personna mesje voelt voor mij altijd een beetje ruw, maar daarna wordt het alleen maar beter. Het optimum voor mij ligt ongeveer tussen scheerbeurt 3 en 6. Dan heeft het mesje de ideale verhouding tussen scherpte en soepelheid.

Posted

Vandaag een Bastet. Laatste keer op een coticule geslepen, deze keer op een Jnat met een slurry aangemaakt middels een diamantplaatje. Iets scherper maar helaas iets minder comfortabel, ik moest de scheerhoek wat verkleinen om irritatie te voorkomen. Geen wondjes, lichte aluinprik.

49fedb83f6d80109a1b364588ca4aa92.jpg

Posted

Omega varkentje

TOBS Mr Taylors

Mühle R41 Twist

Rapira Platinum Lux (11x)

DVH aluinstick

Blue Stratos AS

Proraso blauw ASB

De elfde keer was voor dit mesje toch eigenlijk net teveel. In drie beurten gladder dan de vorige scheerbeurt met een Feather, maar de aluin én de AS gaven toch behoorlijk wat prik.

Guest Gusto
Posted

Daarom gooi ik een mesje na 5 keer weg. ;)

Posted

sotd3.jpg

Whipped dog 24 MM Silvertip

Gillette slim Twist

Feather blade 3x

BAUME.BE Shaving cream sample

BAUME.BE ASB sample

EDT Hugo Boss bottled

Posted

Barburry's Shavette

Feather

Kruidvat varkentje

DVH Extra Fris

DVH Aluin

DVH ASB

Floïd Suave

Weer een succesvolle scheerbeurt met de shavette.

Twee minimale bloedpuntjes en geen sneetjes, gaat de goede kant op! :D

Ook maar een scheerhandoekje gepakt, vond het toch wel zo handig.

DFS!

IMG_20160405_190012407.thumb.jpg.583dffb376a06f7d63d44b65e0290963.jpg

Posted

- ERN Ator 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- The Shave Doctor moisturazor

In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de moisturazor.

Posted

LiJüN silvertip 3 band,

Baume.be,

Fatip Grande Rutinia,

Lord_Super stainless 9e x,

Proraso AS,

Simpson ASB.

Kwast en zeep:

LiJüN silvertip 3 band en Baume.be:

Heerlijk dicht schuim. Wel wat droog, maar daar kwam ik al scherend pas achter.

Mesje en krabber:

De Lord_Super stainless voor de 9e x gebruikt. Ook deze keer doet de Lord zijn werk goed. De 1e ronde met het open mes gedaan, maar de 2e en 3e ronde waren voor de Lord. In de Fatip is dit reeds 8x gebruikte mesje nog prima inzetbaar. Is wel te merken, dat hij al vaker tot inzet is gekomen, maar moeiteloos maak ik deze scheerbeurt af na gebruik van het open mes. Resultaat BBS.

In de 1e ronde merkte ik dat het mes gewoon aan mijn vel bleef plakken. Zo droog was dat Baume schuim. Wat water bij in geklopt en ging het al wat beter, maar het blijft voorlopig nog een worsteling met het open mes.

Afwerking lekker fris met de Proraso, die goed harmonieert met de Baume. Verzorging met de neutrale Simpson's ASB.

Op naar de stembus.

Posted

SOTD

Lord L6/ Windrose H-5

Rapira platinum lux

Omega S10005

AOS Lemon

Limacol6ed081e101d6633fbd3d227e4f0ee3d3.jpg