Jan Zoethout Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Heeft iemand ervaring met kwasten en/of knots High Mountain das van Whipped Dog ? Ik weet dat Whipped Dog in 't algemeen goed aangeschreven staat, maar zou toch wat preciezer willen weten hoe hun High Mountain knots zijn .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Misschien weet ik het over een tijdje, de silvertips zijn namelijk uitverkocht. Maar ik ga waarschijnlijk pas volgende maand bestellen, dus ik weet niet of je zo lang kan wachten. Volgens Larry zijn ze iets steviger dan de silvertips, maar hebben ze ook ietsje prik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 31, 2016 Author Share Posted March 31, 2016 Ik wacht wel even op jouw ervaringen, Marco ... En prik hoef ik niet, ook geen ietsje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Dus de zoveelste marketing aanduiding van "dassenharen-kwasten" die niets zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 31, 2016 Author Share Posted March 31, 2016 Dus de zoveelste marketing aanduiding van "dassenharen-kwasten" die niets zeggen. Daarom informeer ik ook naar deze specifieke knots ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 speciale knot van "yeti" reet-haren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Als mijn geheugen nog goed is heeft Frog er eentje van mij overgenomen een tijd terug. Ik vond hem wel goed maar aangezien alleen synthetische borstels mij nog echt kunnen bekoren .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 (edited) speciale knot van "yeti" reet-haren. Hahaha, Doet me denken aan een tijdje terug een draadje was met berenhaar . Heerlijk zulke humor Edited April 5, 2016 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Ik vraag me altijd af wat die Highe bergdas dan gerookt heeft ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Ik vraag me altijd af wat die Highe bergdas dan gerookt heeft ... Volgensmij heb je daar ook een zeep van die in america een tijd populair was toch?? Maar misschien moeten we van dat haar Rasta-grade badger maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Ik kan helaas geen vergelijking bieden maar ik ben met mijn HM erg tevreden. Noot wel dat ik met de wetenschap van nu de knoop niet meer extra diep zou laten zetten; ik denk dat de 'standaard' 10mm voldoende is. Haar is zacht en toch lekker stevig. Niet de backbone zoals in een varken (de stevigheid van de individuele haar) maar meer backbone op basis van het volume haren. Mijn silvertips (Kent, Virginiashaving) hebben wel het zelfde 'volume' maar met minder ondersteuning. TL;DR Prima haar / kwas, zeker voor het geld. Stevige variant van Silvertip (beetje gelijk aan een silvertip met erg korte loft). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 En hoe is 't met de "prik" ? Helemaal geen of klein beetje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Ik ervaar geen 'prik' volgens mij. Ik vind het wat lastig uit te leggen maar ik zal een poging wagen Bij mijn varkenskwasten heb ik het gevoel echt met een kwast in te zepen. Bij de Omega meer dan bij mijn Semogue. Ik heb dan ook het gevoel dat je de toppen van individuele haren kan voelen / voelt. Bij mijn dassen heb ik het gevoel niet echt met een kwast in te zepen, je voelt niet echt de veerkracht, sterkte of punt van de individuele haar. Dat effect is bij de Kent en de VS silvertip het sterkst. Je zeept in met een wolk van zeep, lucht en water die door de kwast bij elkaar gehouden wordt. De WD HM is bij mij redelijk diep in het handvat gezet dus je voelt wel meer stuwing vanuit de kwast, maar het is nog steeds dat wolk gevoel. Wel is mijn 24mm bundel wat kleiner qua gevoel dan dat je zou verwachten op basis van afmeting; consequentie van het laag plaatsen van de bundel. Was niet nodig geweest want ik had graag meer volume in de haarbos gehad. Helpt dat met het beantwoorden van je vraag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 11, 2016 Author Share Posted May 11, 2016 Ik ervaar geen 'prik' volgens mij. Ik vind het wat lastig uit te leggen maar ik zal een poging wagen Bij mijn varkenskwasten heb ik het gevoel echt met een kwast in te zepen. Bij de Omega meer dan bij mijn Semogue. Ik heb dan ook het gevoel dat je de toppen van individuele haren kan voelen / voelt. Bij mijn dassen heb ik het gevoel niet echt met een kwast in te zepen, je voelt niet echt de veerkracht, sterkte of punt van de individuele haar. Dat effect is bij de Kent en de VS silvertip het sterkst. Je zeept in met een wolk van zeep, lucht en water die door de kwast bij elkaar gehouden wordt. De WD HM is bij mij redelijk diep in het handvat gezet dus je voelt wel meer stuwing vanuit de kwast, maar het is nog steeds dat wolk gevoel. Wel is mijn 24mm bundel wat kleiner qua gevoel dan dat je zou verwachten op basis van afmeting; consequentie van het laag plaatsen van de bundel. Was niet nodig geweest want ik had graag meer volume in de haarbos gehad. Helpt dat met het beantwoorden van je vraag? Ik concludeer hier uit, dat je geen "prik" voelt ... Bij "prik" ervaar je zoiets als hele fijne speldenprikjes - een beetje als alcohol als je je nogal diep geschoren hebt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Nee, daar niets van. Als ik de Omega pro (die nog niet helemaal los is) al draaiend en zepend in mijn wang druk dan voel ik wel wat prikkel/schraperigheid. Bij de WD niets van dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Nu ga ik toch weer twijfelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Gewoon alletwee bestellen Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Jaja... laat ik het er "voorlopig" maar bij één houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Als je er maar een besteld Marco is daar eerst de twijfel welke van de twee en dat is al niet om te doen. Daarnaast heb je voor de ene gekozen en gekocht zal je je toch altijd blijven afvragen hoe die ander met een bepaalde zeep gepresteerd zou hebben ja toch? Hiermee blijft het maar rondtollen in het koppie dus het advies van mij zou hetzelfde luiden als jouw andere vriend frog dus allebei bestellen heeft je veel meer gemoedsrust Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Moet ik mijn rekeningnummer geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Neen, om geld te storten. Er komt namelijk maar één kwast. Tenzij iemand graag de tweede wil bekostigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Moet ik mijn rekeningnummer geven? Nee hoor is niet nodig laat het graag aan jezelf over hoeveel geld je aan me wil overmaken, een voorstel wil ik je wel doen het begint met een cijfer tussen de 5 en 7 en wordt aangevuld met drie nullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Hoeveel dieper heb jij de knot laten plaatsen Paljas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Er komt namelijk maar één kwast. Tenzij iemand graag de tweede wil bekostigen Kijk dat is een man met backbone, voet bij stuk houdend, nooit bezwijkend voor verleidingen of mensen die hem willen op het slechte pad brengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 Em. ik had een 24mm HM met een plateau op 15-17mm diep (10mm is de standaard bij Larry). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts