Jump to content

Dillema

twolde

Recommended Posts

Na de mesjes speurtocht kom ik nu uit bij de zepen!

En als ik alles neem wat ik denk dat me lekker lijkt dan heb ik gelijk een nieuw kastje nodig.

Ik wil de proraso trio halen. En dan het dillema kokosnoot lijkt me lekker dus dan de haslinger of toch de tobs crème. En om het nog makkelijker te maken Nog even de scheerzeeptest goed doorgenomen te hebben is misschien de BdF esclusivo ook wel een goede optie.

Heeft iemand tips die mij de doorslag kunnen geven?

Heb nu DVH scheerzeep en qua geur vind ik die niet storend en heb proraso groen scheercrème en dat vind ik toch ook wel heel prettig.

Guest Gusto

Met Proraso kan je niet mis gaan, prima zeep voor een redelijke prijs. :)

Haslinger is een erg fijne zeep.

Ok, het virus heeft duidelijk toegeslagen! :D

Een tip (van iemand die zich hier dus niet zelf aan gehouden heeft...); koop niet teveel tegelijk want voor je het weet heb je 15 potjes openstaan en nog evenzoveel potjes onaangebroken. En dat helpt geen zier want ook dan vind je nog wel weer iets dat je ook hebben wil.

Het is misschien leuker om van diverse fabrikanten één product in huis te halen dan meteen alles van ééntje dus misschien één Proraso, één Haslinger, één BdF etc. Dan krijg je wat meer een idee wat er op de markt is en wat je precies bevalt.

Als je ook van harde zepen houdt zijn D.R.Harris, Klar en Calani ook zeer de moeite waard, om maar een topje van de ijsberg tenoemen. Maar zo zijn er nog wel 20 interessant (ik zou bij een bestelling ook een Arko stickje mee laten komen bijvoorbeeld) en als iedereen je maar een paar tips geeft heb je een lijstje waar je 2 of 3 levens mee vooruit kunt. :mrgreen:

D.R. Harris

Antiga Barbearia de Bairro

Le Père Lucien

Martin de Candre

Mitchell's Wool Fat

Soap Commander

Palmolive staaf en crème

Baume.be scheercrème

Om er maar een paar te noemen. Nou, succes met uitzoeken hè... :twisted:

Guest Gusto

Mijn top 3:

Qua geur:

Le Père Lucien

TFS

Haslinger

Qua schuim:

Le Père Lucien

Haslinger

TFS

:D

Wat mij helpt is om naar 1 van die scheerwinkels te gaan waar ze de zepen in huis hebben. Een niet zo lekker ruikend zeepje, hoe goed ook, wordt toch niet gebruikt. Ik weet niet wat er bij je in de buurt zit.

Zo heb ik een ons Saponeria di Artigiana gekocht en de maanden geur is mij wat te veel, terwijl die voor mij lekker klopt, snijdt en verzorgd. Ik kan je wel een sample sturen.

En ja, het kopen van zeepjes is ook bij mij verslavend. Alleen de echt goddelijke weten mij een weekje of zo te temperen.

Ik zit zelf ook al met aardig wat zepen, waarvan ik er toch wel een paar op zou willen hebben inmiddels, maar ik heb er nu gewoon teveel.

Ook zijn ze weer prettig genoeg dat ik ze nog niet weg wil doen :lol:

Ik kan er ook veel op gaan noemen, maar er is voor mij wel echt 1 favoriet:

The Body Shop Maca Root.

Gekregen zelfs van Sylvia, maar ik vind hem helemaal top. ;)

Heren die samples aanbieden hebben PB.

Ik heb naar mijn weten niet echt een winkel in de buurt waar ik zeepjes kan gaan ruiken.

Weet wel dat proraso groen me echt bevalt maar dat ik geen zin heb in elke dag menthol.

Heb dus de groene proraso eraf gehaald. Heb ook de rode eraf gehaald omdat die me toch het minste trekt van de opties.

Dus nog 3 zeepjes over proraso wit, BdF esclusivo en haslinger kokosnoot.

Veel te veel keuzes zijn er :D

Ik ben een groot fan van de Haslinger zepen. En dat samen met mijn favoriete kwast, de Semogue 620.

Proraso groen is in de zomer erg fijn vind ik.

Als ik het goed zie op de site verkopen ze die zeep los.

In wat voor bakje bewaar je hem dan?

Ik ben een groot fan van de Haslinger zepen. En dat samen met mijn favoriete kwast, de Semogue 620.

Proraso groen is in de zomer erg fijn vind ik.

Als ik het goed zie op de site verkopen ze die zeep los.

In wat voor bakje bewaar je hem dan?

ik bewaar de meeste losse zepen in Grundtal bakjes van de Ikea.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80102919/

De Haslinger zeepjes zijn wat aan de kleine kant maar als de zeepjes nat zijn blijven ze wel permanent in het midden plakken en de ruimte er omheen helpt mij bij het laden van de kwast. Ik gebruik over het algemeen geen bakje om de zeep in op te kloppen. dat doe ik direct met een geladen kwast op mijn gezicht / kopsoppen.

De Haslinger is zeker een mooi zeepje, snel schuim en het verzorgd goed, met Proraso kan het, zoals hierboven door diverse leden gemeld is, bijna niet verkeerd gaan en BDF zepen zijn ook op zeker zeer aangenaam ik hoop dat ik je hiermee goed geadviseerd hebt :?::roll:

Oftewel waarom kiezen neem ze alledrie en dan over een paar jaar ben je net zo erg als de meesten hier met veels te veel scheerspullen in huis waarmee je de volgende tien jaar zonder probleem mee kunt overbruggen. :lol::lol:

Haha nou Hans als ik het zo af en toe lees hoop ik daar niet op. Maar vind een paar verschillende zepen wel lekker denk ik.

Maar ben blij dat me keuzes wel als goede schepen bekent staan.

Kom op, je moet wat te kiezen hebben. ;)

Ja Twolde ook jou is hopelijk ooit aangeleerd dat je naar wijze raad moet luisteren, dus in dit geval lijkt me het helder dat de uiterst waardevolle raad van Gusto opvolging verdient :geek:

Optie om voor bijv. 2 zepen te gaan? Kan je beetje variëren.

Heb zelf o.a. Proraso groen en de TOBS cocosnut. Ze bevallen me beide prima.

De geur van kokos is zeker aanwezig maar niet overheersend (vind ik). Het is wel een zachte zeep, waar je makkelijk teveel van laadt op je kwast.

De Proraso groen vind ik zelf heerlijk. Wil ook niet elke dag menthol. Ik varieer dus met de Tobs en Crema Cella (amandel)

Succes met kiezen

Guest Gusto
Kom op, je moet wat te kiezen hebben. ;)

Ja Twolde ook jou is hopelijk ooit aangeleerd dat je naar wijze raad moet luisteren, dus in dit geval lijkt me het helder dat de uiterst waardevolle raad van Gusto opvolging verdient :geek:

ohw... is dat zo Hans, waar blijft jouw Le Père Lucien zeep? ;)