MatthiasV Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Hallo, Aangezien ik een nikkel allergie heb kan ik mij voorlopig enkel elektrisch scheren met een hypoallergeen scheermachine van Panasonic. Nu las ik echter dat er nog steeds door sommige mensen gebruik zou gemaakt worden van double egde carbon scheermesjes die geen nikkel bevatten. Nu vroeg ik me af of iemand weet waar ik deze zou kunnen kopen zonder me blauw te betalen aan leveringskosten uit de US of UK. Alast bedankt! Matthias
talibeard Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Hier maar ik weet niet of ze bereid zijn in kleine hoeveelheden naar Nederland te verzenden. Ik heb er inkopen gedaan (maar dat ging in totaal over c.a. 3.500 mesjes) en we hebben er met het forum een paar groepsaankopen gedaan maar je zou kunnen informeren; je kunt mailen in het Engels. Verder zijn er bij Connaught twee soorten te krijgen; deze en deze. Hier vallen de verzendkosten wel mee maar ik zou toch aanraden eerst een kleine hoeveelheid te kopen en te proberen want koolstofstalen mesjes bevallen lang niet iedereen en sommigen kunnen er totaal niet mee uit de voeten. Ik zie dat het je eerste post is; welkom (en stel je even voor in de 'Welkom' afdeling; dat wordt erg gewaardeerd!)!
Jan Zoethout Posted April 11, 2016 Posted April 11, 2016 Hoi Matthias, Heb je een PB'tje (persoonlijk berichtje) gestuurd ... Enne .. zoals Harrie (talibeard) al zei - stel je even voor, dat vinden we wel zo gezellig ...
0013 Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Het zou ook best kunnen dat je met een gewoon "stainless" mesje alsnog uit de voeten kunt. Niet alle RVS typen bevatten nikkel. Met name de types die hard moeten kunnen zijn vanwege scherpte zullen weinig tot helemaal geen nikkel bevatten. Zeker gezien nikkel een duur materiaal is en het in deze toepassing niet bijdraagt aan de scherpte en levensduur zal er niet snel naar gegerepen worden. Van de dubbele mesjes kan ik zo 1-2-3 niet een samenstelling vinden maar een typische samenstelling voor een "stainless" open mes is ± 0,6-1,0 % koolstof, ±13% chroom en een snufje silicium en mangaan. Doorgaans word staal met vanaf ±13% chroom al RVS genoemd. Hetzelfde verhaal zal ook gelden voor "gewone" (cartridge) scheermesjes, daar wegen dezelfde factoren. Bij de elektrische apparaten kan ik me inderdaad wel voorstellen dat ze RVS-types met nikkel toepassen omdat deze wat minder eenvoudig te reinigen zijn en daardoor een eventueel corrosieverhaal anders zal worden. Garanties kan ik je helaas niet geven, ik weet niet in welke mate je al hebt geëxperimenteerd maar wens je wel veel succes.
Jan Zoethout Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Bij gebrek aan belangstelling/reactie heb ik m'n PB'tje maar verwijderd - sorry ...
Jan Zoethout Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Beste MatthiasV - als je dit draadje nog leest, bij extrashaving.com verkopen ze mesjes van het merk "Tiger" in 2 uitvoeringen. Het oude 3-gats model en het recente model. Zijn spotgoedkoop - 1,5 Turkse Lira's per 5, 12 Turkse Lira's per 100 (er zitten meer dan 3 Lira's in een euro). Maar zoals talibeard al suggereerde - ik kan me er niet fijn mee scheren ...
Recommended Posts