Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zo, tijdlang weg geweest vanwege gezondheids problemen bij mij, in de familie etc, maar gelukkig weer terug aan het komen.

Tenminste, ik dacht het elektrisch scheren wel goed genoeg te vinden. Ik weet het, domme gedachte als je DE scheren gewend bent. Maar ja geen tijd, geen energie dus dan makkelijk. Wat gebeurt er? Ik loop afgelopen zaterdag door Dordrecht en zie een klein winkeltje. Scheer en Zeep, dus gelijk binnen gelopen even gekeken en toch weer besloten te gaan scheren "zoals het hoort". Even wat besproken wat handig is, aangezien ik trillende handen heb.

Uiteindelijk toch besloten om voor een half open variant te gaan omdat deze toch wat beter zijn als je al wat moeite hebt met scheren.

Dus ja, ik ben er weer :oops: Ik ga vrijdag maar de spullen halen, kijken wat het gaat worden en er druk mee bezig.

Guest Gusto
Posted

Welkom terug! :)

Posted

Welkom terug! Wat moeten we verstaan onder een halfopen variant, kan me daar niet zo direct iets bij voorstellen.

Posted

Welkom terug nogmaals.

Inderdaad, wat is een half open variant? En de winkel die je bedoelt heet denk ik Scheer & Schuim.

Posted

@Marco/Snuff, klopt helemaal :) Ben nog niet geheel wakker >_>

De huidige: http://www.maggardrazors.com/wp-content/gallery/fat-tech/fat-tech-02.jpg

Waar ik naar zat te kijken/wat me werd aangeraden: http://straightrazorplace.com/attachments/shaving-safety-razors/34325d1259888994-gift-beginner-de-razor-rz-mer-041.jpg

(overigens die laatste niet specifiek dat model, maar qua type).

En wat ik ook nog zat te bekijken, maar volgens mij nog veel erger is als je al moeite hebt met scheren was een Slant Bar razor. Op zich ziet het er mooi uit, maar is schijnbaar (? ) een kruising tussen scheren met DE razor en een open mes vanwege de beweging die je moet maken. De laatste keer dat ik mij met een ander mes heb geprobeerd te ontharen was kort genomen geen succes :)

Posted

Welkom terug!

Als ik trillende handen zou hebben, lijkt het mij logisch om naar een milde krabber te kijken, om de kans op snijden te minimaliseren.

Posted
En wat ik ook nog zat te bekijken, maar volgens mij nog veel erger is als je al moeite hebt met scheren was een Slant Bar razor. Op zich ziet het er mooi uit, maar is schijnbaar (? ) een kruising tussen scheren met DE razor en een open mes vanwege de beweging die je moet maken. De laatste keer dat ik mij met een ander mes heb geprobeerd te ontharen was kort genomen geen succes :)

Richard (efsk) heeft tal van slants beschreven onder het draadje "scheef", er zijn genoeg slants die mild zijn en de techniek is niks anders dan met een gewone krabber.

Posted

Welkom terug en zoals Ron al zegt de lezingen van onze scheve professor Richard staat vol met leeswaardig slant materiaal.

Als kleine toevoeging op het advies van onze Snuff, over het algemeen is een slant bar zelfs iets effectiever dan een standaard krabber.