CyclingRazor Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Hallo allemaal, Ik ben Paul, 51 jaar, hobbywielrenner. Ben al 30 jaar een natscheerder, alles geprobeerd van de Gilletteboom, Wilkinson, Hema etc. Eigenlijk uit nostaligische overwegingen, mijn vader scheerde ook met een D.E.combinatie, wil ik hier ook mee van start gaan. Maar waar moet ik beginnen.... Welke kwast, krabber, zeepkeuze, etc.. Ik hoop hier als beginner antwoord op te krijgen, en mijn ervaringen aan mijn zoons weer door te geven voor de volgende generatie. Vriendelijke groet, Paul
Frog Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Welkom Paul! Om goedkoop te kunnen starten kan ik je alvast aan enkele spullen aanraden die prijs/kwaliteit zeker goed zijn. *Een Lord L6 krabber *Omega varkensharen kwast of een Omega S-brush (synthetisch) *Palmolive scheerstick/scheercreme in een tube of Proraso scheerzeep/scheercreme in een tube Goede mesjes kan je bijvoorbeeld al bij Hema vinden. Verder is GEEN Druk zetten, maar het gewicht van je krabber en het mesje het werk laten doen erg belangrijk! Je aait bijna je gezicht met je krabber.
marco Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Welkom! Omega 10019 bij Trekpleister. De Vergulde Hand, Palmolive of Nivea scheercrème. Dan heb je al een goed begin. Als krabber zou je kunnen starten met een die hier te koop staat. Ik heb zelf een Gillette Slim Twist in de aanbieding. Anders heeft Erwin (merwtje) ook nog mooie krabbers te koop. Mesjes koop je in bulk via ebay of om eerst te proberen een pakje mesjes bij de hema. Zou je eventueel de krabber willen kopen, dan doe ik daar wat verschillende mesjes bij om uit te proberen.
Nienke Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Welkom. Veel lees, leer, uitprobeer en scheerplezier!
talibeard Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Welkom Paul! Betaalbare start? Krabber; Lord L6. Niet de enige plek waar je hem kunt krijgen maar het wemelt op Ebay van de niet werkende neppers en dit is een betrouwbaar adres. Mesjes; als je toch die krabber bij Connaught besteld kun je er ook meteen een paar van deze mesjes bij bestellen. Verder heeft de HEMA eigen mesjes die ook mooi midden in het spectrum zitten; scherp en vergevingsgezind genoeg voor een eerste kennismaking. Kwast; om te starten? Voor minder dan €4 vind je bij de Trekpleister de Omega 10019 die misschien niet de beste kwast ooit is maar voor dat bedrag een niet te negeren sterke aanbieding is. Denk erom dat (alle) varkensharen kwasten een aantal keren gebruikt moeten worden voor ze optimaal functioneren. Bij deze Omega moet je denken aan een keer of 5-20. Zeep. Tja hier komen lastigere factoren bij kijken want je kunt gevoelig zijn voor ingrediënten waar ik het niet voor ben en vice versa. Goedkoop zijn de Palmolive stick, Arko en de Vergulde Hand (veel liefhebbers maar ik kan er dus niet tegen) maar als het een beetje meer mag kosten zijn de zepen van D.R.Harris (m.u.v. de 'Naturals') zeker de moeite waard. Er is veel leuks op de markt, de keuze in scheerzeep is tegenwoordig (weer) schier eindeloos, maar je moet ergens beginnen en goedkope zepen presteren niet per definitie minder dan de duurdere dus er is op zich geen reden om te starten met veel geld uitgeven. Dat komt vanzelf wel...
Snuff Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Welkom op het forum, was lange tijd ook een fervent fietser maar helaas door rug en nek problemen kan ik niet meer op een sportieve fiets. Scheren kan ik echter nog steeds als de beste
merwtje Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Je bent welkom Paul! En als je op een fietstochtje Arnhem aandoet mag je altijd even kijken of ik een leuk Gillette krabbertje voor je heb zoals al werd aanbevolen.
PI56 Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Welkom Paul. Goed dat je met een DE gaat scheren. Veel plezier in je speurtocht naar een fijne startset. En ik weet uit ervaring dat het niet bij een startset blijft, maar dat er meerdere krabbers, mesjes en zepen op de plank komen.
CyclingRazor Posted March 29, 2016 Author Posted March 29, 2016 Beste mannen, Wat een hartverwarmend welkom! Iedereen bedankt alvast voor de tips, ik houd jullie hier in iedergeval zeker op de hoogte van mijn start. Ik denk dat ik net als bij racefietsen, ook op basis van emotie zal beslissen. Vooral het vakmanschap zoals vele krabbertjes gefabriceerd zijn spreekt mij enorm aan. Wat dat betreft ben ik een gesoigneerde Ekster op een fiets. Zijn hier eigenlijk ook tijdschriften van, of kom ik dan uit op de kappersvakliteratuur. Nogmaals bedankt heren! Groet, Paul
marco Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Als je (vak)literatuur wilt hebben dan zal je het forum moeten uitprinten
onno Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Welkom Paul Ben net zo oud en loop twee maanden op je vooruit. Het dagelijks schrapen is inmiddels een genoegen geworden. Vooral die vele heerlijk ruikende en soepelglijdende zeepjes zijn een waar genoegen. Zit in deze korte periode al op twee apparaten en 8 zeepjes en de wensenlijst groeit nog harder. En een geweldige speurtocht.
Recommended Posts