Jump to content

Timor Rostfrei Eisgehärtet

Harkos

Recommended Posts

P_M_Timor.jpg.fb5ba83b5d74627aa57a191e080fdfff.jpg

De Timor kwam voor mij voor de 2e x tot inzet. Om maar meteen duidelijk te zijn, ben er niet echt blij mee. Was ik nog even in de verwachting, dat dit iets beter kon zijn dan een Derby, moet ik uiteindelijk concluderen, dat de Derby bij mij met de eer gaat strijken. Dan zitten we dus al in de onderste regionen op de kwaliteitsladder. Deze Timor is niet best. Niets te maken met hoekgevoeligheid, of bijterigheid, wat dan ook. Gewoon geen prettig mesje om mee te werken.

Mijn beoordeling wordt dan ook: matig. Kopen: nee.

1- Geen nieuw mesje vandaag, een goed jaar geleden al eens een van mijn zoon gebruikt, maar niets over geschreven. Timor Rostfrei, ook van Feintechniek, net als de Croma, die gisteren zijn Waterloo vond. Aardig prettig mesje. Doet zijn werk voor de 1e x zonder bijzonderheden. Vergelijkbaar met die Croma.

In de S2 erg effectief. Nu, inmiddels 12 uur later, 19.30 uur is het stoppelveld nog aardig onder bedwang.

2- De Timor doet zijn werk. Scheert redelijk goed, maar geen hoogvlieger. Voelt voor mij wat beter als een Derby, maar veel beter ook weer niet.

Misschien was de krabber Mühle R41 ook wel debet. Zal morgen het doetje, de 38c eens inzetten. In de Mühle in elk geval een gladde beurt, maar kan comfortabeler.

3- Tja en dan de wake up call van het mesje. Gisteren vond ik hem al minder, nou vandaag werd ik er niet vrolijker van.

In de 38c was het te doen, maar niet veel beter, dan gisteren in de R41. Denk dat dit mesje niet heel ver komt. De vorige Timor heeft 5x volgehouden, maar morgen eerst maar eens zien of beurt nr. 4 er uit is te krijgen.

4- Toen kwam de deceptie. De 4e x van de Timor. Ging nog net.

Omdat ik toch al vraagtekens had, het mesje in de S1 gestopt, kan er weinig mis gaan. Dat klopte, maar het ging zeker ook niet goed. Deed de vorige Timor het 5x, deze vond zijn Waterloo bij 4x. De baard is er af, maar mijn bakkes is nog inzetbaar als pannenspons. Heb nu nog 1 Timor en die gaat in het museumkistje.

Naar index Harkos

Volgens een documentaire van de MDR over Eisfeld, waar Feintechnik is gevestigd, worden de Timors daar gemaakt. Hierbij praat ik wel weer anderen na, die deze documentaire hebben gezien.

Volgens een documentaire van de MDR over Eisfeld, waar Feintechnik is gevestigd, worden de Timors daar gemaakt. Hierbij praat ik wel weer anderen na, die deze documentaire hebben gezien.

Die documentaire laat volgens mij Merkur mesjes zien. Bovendien zou het flink in strijd zijn met de Duitse wetgever; Eisfeld ligt toch echt een eindje fietsen af van Solingen. Een andere aanwijzing, doch ook niet keihard, is dat de Timors vermelden dat ze Eisgehärtet zijn; het enige andere Duitse mesje dat deze opmerking vermeld is Souplex.

Inderdaad ligt Eisfelt ver van Solingen. Maar er staat ook alleen Solingen en niet made in Solingen.

Zeker weten doe ik het ook niet, maar zou mooi zijn als we dit wel duidelijk kunnen krijgen.

Dat Eisgehärtet is dan inderdaad wel weer een overeenkomst met Souplex.

Ik ga gewoon doorgraven, misschien zullen we het ooit weten.

is overigens de enige documentaire die ik ken die bij Feintechnik gemaakt is (en die begint met een close-up van Merkur mesjes) en daar komen geen Timors in voor. Ken jij nog een ander filmpje dat daar vandaan komt Harrie? Dat zou ik dan ook wel willen zien!