Snuff Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Gewoon uit nieuwsgierigheid en wellicht kan ik ook nog iets opsteken. Welke tandpasta verkiezen jullie? Welke tandenborstel verkiezen jullie? Voor mij is dat qua tandpasta Neem, natuurlijk, vegetarisch en goed resultaat. Een heel klein beetje op je borstel is meer dan voldoende. Ik heb enkele jaren een elektrische tandenborstel en monddouche gebruikt (Braun) maar heb dat op aanraden van de tandchirurg stopgezet, volgens hem is voor sommige mensen de trillingen niet zo best voor de tanden. Dat het 100% meer zou reinigen is ook onzin volgens hem zolang je maar de juiste poetstechniek gebruikt. Ik gebruik een effen zachte borstel van colgate.
Tjebbe Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Ik gebruik de tandpasta van Weleda, Salina. Lekker, net als de Paradontax, wat zoutig. Naar een fijne, natuurlijkere tandborstel zoek ik nog...
Johan Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Ik gebruik wat er in de kast ligt ... ik wissel wel trouw op tijd mijn tandenborstel, maar zolang het normale fluoridetandpasta is (dus geen extra witmakend of zo) vind ik het prima.
Hanskoning Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Door mijn ziekte gebruik ik 's ochtends speciale tandpasta vanhet merk GUM welke ervoor zorgt dat de mond langer vochtig blijft. 's Avonds poets ik met zendium sensitive en dit alles met een elektrieken aangedreven borstel.
efsk Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Paradontax met een goeie, zachte tandenborstel zonder uitsteeksels.
SakasakaHeyhey Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Ik gebruik tandpoeder in combinatie met een tandenborstel met speciale haren. Hierdoor kom je met de juiste techniek overal bij en tussen. Het tandpoeder maakt de tanden heerlijk glad. Voelt net als wanneer je bij de tandarts vandaan komt.
mhharsta Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Electrisch (Braun) met een zacht borsteltje en Parodontax extra fris.
marco Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Elmex sensitive professional voor mijn vrouw en mezelf en Elmex peuter voor de kleine meid.
Snuff Posted March 27, 2016 Author Posted March 27, 2016 Ik gebruik tandpoeder Daar heb ik nog nooit van gehoord, zal het eens opzoeken, maakt me nieuwsgierig. Zie je wel dat ik toch weer wat bijleer.
marco Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Zo is er ook tandzeep. Te koop bij mevrouw soapz geloof ik. Iemand hier op het forum gebruikt dat. Weet alleen niet meer wie.
merwtje Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Fluoridehoudende Parodontax met een zachte borstel van een huismerk. En Dentotape en stokers voor extra onderhoud.
Robert79 Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 Sinds een paar maanden heb ik zo'n Braun Oral B Pro 2000 electrische tandenborstel gekocht en vind het een super ding. Als pasta gebruik ik Prodent, de versie voor tegen tandsteen.
Snuff Posted March 28, 2016 Author Posted March 28, 2016 Ik vond zo'n electrische tandenborstel ook het van het tot ik na verloop van tijd problemen begon te krijgen, nu ja zal voor ieder weer anders zijn.
LookOut Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Als kind heb ik nog een elektrische gebruikt, maar als volwassene zag ik het nut er niet van in (en ik was ook niet zo verzot op het trillen). Type tandenborstel verschilt, momenteel is het Colgate geloof ik ... En Viofluor tandpasta. Ik lees hier nu dat er tandpoeder en tandzeep bestaat, maar bij Lush kan je ook Toothy Tabs (een soort tandpillen) kopen. Die moet je verbrijzelen met de tanden en dan de tandenborstel erover. Heb het zelf nooit geprobeerd omdat het niet goedkoop is, en ik het nut er niet van inzie.
SakasakaHeyhey Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Ik gebruik tandpoeder Daar heb ik nog nooit van gehoord, zal het eens opzoeken, maakt me nieuwsgierig. Zie je wel dat ik toch weer wat bijleer. Geschiedenis Aan het eind van de 19e eeuw, toen er nog geen tandpasta in tubes bestond, was het normaal dat men de tanden met zout, houtskool of fijn zand schuurde, wat natuurlijk wel de tanden aantastte. In die tijd heeft Dr. Albert Senn, een Zwitserse tandarts/gyneacoloog een tandpoeder dat geen slijtage veroorzaakte voor gebruik in zijn eigen praktijk ontwikkeld. Het poeder is er in twee samenstellingen, een voor s’-morgens, Asba rood en een voor ‘s-avonds, Asba groen. Poetsen met het middel van Dr. Senn voorkomt de opbouw van tandsteen, en bestrijdt bloedend tandvlees (gingivitis). Na een aantal jaren heeft Dr. Senn het tandpoeder uiteindelijk in Zwitserland op de markt gebracht. In Nederland is Asba omstreeks 1950 voor het eerst in drogisterijen en apotheken te koop.
marco Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Bij beide beroepen ben je toch in de buurt van lippen. Logische combinatie dus
Hanskoning Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Bij beide beroepen ben je toch in de buurt van lippen. Logische combinatie dus Helemaal juist Marco, daar is niets tussen te krijgen
efsk Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Da's waar, maar tenzij we over een vagina dendata spreken (help?) valt er in ieder geval in éen van beide gevallen geen tandplak te verwijderen.
marco Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Ligt er aan wat je er tussen spuugt tijdens het minetten.
Recommended Posts