Jump to content

Recommended Posts

Posted

P_M_CromaDiamantStainless.jpg.c7eb9bbd6394e19ccef1c4480ee113b6.jpg

Twee jaar geleden heb ik mijn eerste Croma mesje gebruikt. Eind vorig jaar vond ik een doosje in een supermarkt in Duitsland en nu dus een hernieuwde kennismaking. Destijds deed ik 10 x met dat mesje. Deze deed het 6 x goed , waarbij de laatste keer redelijk, maar wel met enige kritiek. Mogelijk dat de krabber combi met het mesje ook van invloed is, maar 6 x is wat mij betreft voldoende met dit exemplaar. Over het geheel genomen vind ik het een bruikbaar mesje, maar geen hoogvlieger. Heb er geen schade mee berokkend, alleen de laatste keer voelde ik een licht irritatie, maar absoluut geen brand of zo. Het mesje scoort dan ook best aardig. Zou ze niet op voorraad willen hebben, maar als alternatief, wanneer je wat moet kopen in een winkel is dit zeker te overwegen. Dan wordt mijn beoordeling: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig.

1- Een nieuw mesje vandaag. Croma Diamant van Feintechniek. Aardig prettig mesje. Doet zijn werk voor de 1e x zonder bijzonderheden. Goed scheren, maar niet super. Gewoon goed zonder nukkigheden als bijterig of hoekgevoeligheid.

Nou kan dat ook eigenlijk niet, want hij zat in de S1 en als het mesje niet op is gaat dat gewoon goed. De S1 kop op een alu steeltje geschroefd en was het weer redelijk lichtgewicht werk.

2- De Croma levert voor de 2e x een prima scheerbeurt. Net als gisteren geen hoogstandje, maar als het nooit slechter wordt wel bevredigend.

In de Ikon #101 op een licht Zoethout-steeltje een prima grip op de baard reductie. Met de OC kant ook meteen even de okseltjes aangeharkt en liet ook daarbij de Croma zich van de goede kant zien. Gewoon weer lekker scheer moment.

3- Voor de 3e x een goede prestatie van de Croma. Gewoon een normale scheerbeurt. Goed.

De Mulcuto heeft hier zeer zeker zijn steentje aan bijgedragen. Grappig hoe goed die kunststof lichtgewicht krabbertjes toch hun werk doen. Ik ben eigenlijk van het stevige RVS en toch gebruik ik elke keer weer met verwondering deze lichtgewicht met een goed resultaat.

4- Ook vandaag weer een puike prestatie van de Croma.

In de Slim op 6 deed het mesje weer prima zijn werk. Vlot en zonder schade de baard er af.

5- De Croma blijft de 5e x ook gewoon zijn werk doen. Net als de eerdere dagen een prima beurt, niet super, weer gewoon goed. Mijn 5 norm gehaald, is dit mesje ruim voldoende. Nu zien of hij het gemiddelde haalt. Gezien het gebruiksgemak van dit mesje, denk ik dat deze best goed scoort.

In de Pearl TTO een effectieve beurt. Geen gevoel dat er iets mis kan gaan door happerigheid of hoekgevoeligheid. De combi doet in 3 rondjes gewoon zijn werk.

6- Het mesje maakte kordaat een eind aan het plezier. Niet dat het dramatisch slecht was deze keer, maar toch in één keer een stuk minder.

In de Progress voelde het meteen vanaf de eerste streek rauw en moeizaam. De Progress wat teruggedraaid, daardoor werd het geheel wel wat beter, maar naar mijn zin niet goed genoeg. Heb nu ook een licht geïrriteerd gevoel in mijn gezicht. Niet echt brand of zo, maar dit kan echt lekkerder en beter. Ergo spaarpot voor het mesje.

Naar index Harkos

Posted

Dank voor het uitgebreid verslag, bij mij een mesje die heel snel in de vergeet hoek belande.

Guest Gusto
Posted

Ik vond dit een middelmatig mesje, maar gezien de prijs een no-go.

Posted
Ik vond dit een middelmatig mesje, maar gezien de prijs een no-go.

10 voor €1,65 is toch netjes?

Posted

Bedankt voor weer een mooi verslag Harkos, dit mesje ooit met diverse anderen in een proef pakket gekocht en valt voor mij onder de categorie "Derby" dus niet best.

Posted

Dit mesje is beduidend minder dan de Triton R3 die tijdens de DDR periode door dezelfde fabriek werd geproduceerd.

Posted
Dit mesje is beduidend minder dan de Triton R3 die tijdens de DDR periode door dezelfde fabriek werd geproduceerd.

Helemaal mee eens; van alle mesjes die ik ken van Feintechnik (Croma, Elios, Bolzano , Merkur en Triton R3) is de Triton R3 verreweg de fijnste.

Posted

Helemaal mee eens; van alle mesjes die ik ken van Feintechnik (Croma, Elios, Bolzano , Merkur en Triton R3) is de Triton R3 verreweg de fijnste.

Aha de mist klaart op door deze toevoeging, ik heb me met de Croma, Bolzano en de Merkur geschoren en was van allen niet echt gecharmeerd blijken ze dus van één en dezelfde fabrikant te zijn.

Ik heb van de Triton R3 een pakje mogen ontvangen van efsk dus na de Kai gaan we die eens toepassen.

Posted

Ook voor mij komt dit mesje er niet meer in in.Ik loop er alleen maar sneetjes mee op en krijg me er al helemaal niet glad mee.

Naast de Bolzano, Elios, Merkur, vond ik het de slechtste van allemaal.