casper1995b Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 hallo, Ik kan binnenkort weer wat zepen bestellen uit Amerika. Maar dat duurt nog even dus kan me nu al lekker oriënteren. Dus nu is de vraag: welke Amerikaanse zepen hebben jullie? en wat zijn nu echte aanraders? Als het geen probleem is, zouden jullie dan ook een foto kunnen plaatsen. Dat maakt het wel duidelijker Het probleem vind ik vaak dat bepaalde zepen gewoon overhyped zijn en vaak niet eens zo heel goed is. Ik heb een voorkeur naar hardere zepen. Cremes vind ik persoonlijk niet zo mijn ding. ik ben benieuwd wat ik langs zie komen
Snuff Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Ik heb er veel getest maar mijn liefde ligt vooral bij de Engelse zepen. Ik heb geen enkele Amerikaanse zeep die ik op voorraad houd.
Hanskoning Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Welke zepen zijn voor jou "overhyped" en vaak niet zo goed en wat is de reden hiervoor de kwaliteit of de geur? Ook hier zal uekaz ook een hele grote rol spelen en daar komt bij dat de meeste Amerikaanse zepen die ik gebruikt heb over het algemeen zachtere zepen zijn zeg zoals Proraso. Ik heb de volgende Amerikaanse zepen gebruikt en/of nog in mijn bezit: Queen Charlotte, Maggard, Catie' s Bubbles, Strop Shoppe, Stirling soap, PPF, Art of Shaving en als dieptepunt Col Conk. Mijn absolute favoriet zijn de zepen van Queen Charlotte gevolgd door (de creme) van Art of Shaving en Catie's Bubbles, goede scheerkwaliteit en mooie geuren maar net wat Snuff zegt daar zijn Amerikaanse zepen absoluut niet uniek in. Kort geleden trouwens nog een Mama Bears aangeschaft en die bevalt ook meer dan uitstekend. Gelet op de huidige dollar koers en de hoge verzendkosten al een tijdje geen Amerikaanse zepen meer besteld maar op het verlanglijstje staat bovenaan de Chiseled Cryogen en Summer Storm en Maggard Northern Moss. En deze week komt mijn schoonzoon terug uit Amerika en heeft de lijn van Art of Shaving Ocean Kelps voor mij bij zich dus ik ben weer een gelukkig mens.
KugelFanger Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Welke zepen zijn voor jou "overhyped" en vaak niet zo goed en wat is de reden hiervoor de kwaliteit of de geur? Ook hier zal uekaz ook een hele grote rol spelen en daar komt bij dat de meeste Amerikaanse zepen die ik gebruikt heb over het algemeen zachtere zepen zijn zeg zoals Proraso. Ik heb de volgende Amerikaanse zepen gebruikt en/of nog in mijn bezit: Queen Charlotte, Maggard, Catie' s Bubbles, Strop Shoppe, Stirling soap, PPF, Art of Shaving en als dieptepunt Col Conk. Mijn absolute favoriet zijn de zepen van Queen Charlotte gevolgd door (de creme) van Art of Shaving en Catie's Bubbles, goede scheerkwaliteit en mooie geuren maar net wat Snuff zegt daar zijn Amerikaanse zepen absoluut niet uniek in. Kort geleden trouwens nog een Mama Bears aangeschaft en die bevalt ook meer dan uitstekend. Gelet op de huidige dollar koers en de hoge verzendkosten al een tijdje geen Amerikaanse zepen meer besteld maar op het verlanglijstje staat bovenaan de Chiseled Cryogen en Summer Storm en Maggard Northern Moss. En deze week komt mijn schoonzoon terug uit Amerika en heeft de lijn van Art of Shaving Ocean Kelps voor mij bij zich dus ik ben weer een gelukkig mens. Wat Casper zegt met overhyped kan ik me wel enigsinds in vinden. Niet dat ik zelf americaanse zepen heb. Maar ik vindt over het algemeen dat amerikanen veel dingen overhypen.
LookOut Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 ... goede scheerkwaliteit en mooie geuren maar net wat Snuff zegt daar zijn Amerikaanse zepen absoluut niet uniek in. Uniek misschien niet, maar Amerikanen blijken veel meer thuis te zijn in het maken van zepen die eetbaar ruiken (de zogenaamde "gourmands"). Denk maar aan Chocolate Bourbon van PAA, Bailey's Irish Coffee van Catie's Bubbles of Pumpkin Spice van Dapper Dragon. Maar misschien heb ik de Europese markt nog niet voldoende doorzocht?
Guest Gusto Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Ik heb geen behoefte aan Amerikaanse zepen, er zijn meer dan voldoende Europeese zepen te vinden.
casper1995b Posted March 24, 2016 Author Posted March 24, 2016 Overhyped is misschien een verkeerd woord geweest. Maar er zijn gewoon zeepmakers zoals een Mickey lee bijvoorbeeld waar dan iedereen volle lof over praat. Ik heb de panty dropper van mickey lee, deze heb ik naar lange tijd zitten wachten kunnen bestellen. Kijk je de videos op youtube of lees je reviews op reddit of badger & blade, dan is de geur fantastisch. Ik moet dan ook wel toegeven de geur is oke maar je verwacht er dan misschien al teveel van omdat het zo aangeprezen is geweest. De werking is vaak wel goed. Dus daarom ook de vraag welke zepen mensen hier goed vinden die ze al in handen hebben gehad.
Frog Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Chiseled Face, Stirling en Caties Bubbles zijn mijn inziens best goede zepen. De HTGAM/PFF zepen zijn ook erg goed, maar helaas nog maar heel sporadisch te vinden.
Guest Gusto Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 En amerikanen vinden amerikaanse producten het beste.
LookOut Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Ik moet dan ook wel toegeven de geur is oke maar je verwacht er dan misschien al teveel van omdat het zo aangeprezen is geweest. De werking is vaak wel goed. Dus daarom ook de vraag welke zepen mensen hier goed vinden die ze al in handen hebben gehad. Geur is wel extreem subjectief. Ikzelf ben daar enorm kieskeurig in, en mijn vriendin nóg meer dan mij, vandaar dat ik altijd sceptisch ben om zepen e.d. online te bestellen.
Guest Gusto Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Ik moet dan ook wel toegeven de geur is oke maar je verwacht er dan misschien al teveel van omdat het zo aangeprezen is geweest. De werking is vaak wel goed. Dus daarom ook de vraag welke zepen mensen hier goed vinden die ze al in handen hebben gehad. Geur is wel extreem subjectief. Ikzelf ben daar enorm kieskeurig in, en mijn vriendin nóg meer dan mij, vandaar dat ik altijd sceptisch ben om zepen e.d. online te bestellen. Dat geldt hier ook, het is hier niet snel goed.
Hanskoning Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 (edited) Ik heb geen behoefte aan Amerikaanse zepen, er zijn meer dan voldoende Europeese zepen te vinden. De achterliggende gedachte bij deze opmerking is me niet helemaal helder Jaap Het een sluit het ander toch niet uit ben zeer benieuwd naar de moverende reden om Amerikaanse zepen uit te sluiten. Edited March 24, 2016 by Guest
Hanskoning Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Overhyped is misschien een verkeerd woord geweest. Maar er zijn gewoon zeepmakers zoals een Mickey lee bijvoorbeeld waar dan iedereen volle lof over praat. Ik heb de panty dropper van mickey lee, deze heb ik naar lange tijd zitten wachten kunnen bestellen. Kijk je de videos op youtube of lees je reviews op reddit of badger & blade, dan is de geur fantastisch. Ik moet dan ook wel toegeven de geur is oke maar je verwacht er dan misschien al teveel van omdat het zo aangeprezen is geweest. De werking is vaak wel goed. Dus daarom ook de vraag welke zepen mensen hier goed vinden die ze al in handen hebben gehad. Ja gelijk heb je, maar het is zo dat alle zepen hun voor en tegenstanders hebben kijk op dit forum naar de twee uitersten Arko en DVH, hier zijn er maar twee keuzes je bent voor of tegenstander Daarnaast is het subjectief hoe je een geur beleefd en waar houdt je van? ik ben een groot liefhebber van sterke liefst frisse geuren die de hele scheerbeurt om me heen blijven hangen en daar is ook niet iedereen gecharmeerd van. Maar ik herken me wel in je opmerking dat de zo lang verwachte zeep bij het eerste gebruik zwaar kan tegenvallen, soms trekt een geur wat bij na enige malen gebruik en zo niet dan was hij hier een kort leven beschoren. Kan je aangeven welke geuren jij prettig vindt en moeten ze sterk zijn ja of nee? Ik denk dat sommigen je hier dan wel een idee kunnen geven over de geur en kwaliteit van de zeep.
Guest Gusto Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Ik heb geen behoefte aan Amerikaanse zepen, er zijn meer dan voldoende Europeese zepen te vinden. De achterliggende gedachte bij deze opmerking is me niet helemaal helder Jaap Het een sluit het ander toch niet uit ben zeer benieuwd naar de moverende reden om Amerikaanse zepen uit te sluiten. Hans, te duur voor wat ze bieden.
Hanskoning Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 Daar heb je wel degelijk een punt. De prijs van de zepen vind ik gelijk aan de gemiddelde Europese zeep echter met de verzendkosten van gemiddeld € 11 voor een enkele zeep tot >€ 20 euro voor meerdere zepen maakt het met de huidige dollarkoers tot een dure hobby. En dan nog de eventuele douane kosten bij meerdere zepen maakt het helemaal tot een prijzige aangelegenheid, jammer genoeg. Kwalitatief vind ik dat de zepen van diverse aanbieders absoluut niet onder doen voor de Europese merken, voor allebei geldt dat er slechte en uitstekende zepen verkrijgbaar zijn met alles daar tussen in
Hanskoning Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 Chiseled Face, Stirling en Caties Bubbles zijn mijn inziens best goede zepen. De HTGAM/PFF zepen zijn ook erg goed, maar helaas nog maar heel sporadisch te vinden. Volgens mij ben je wel bekend met deze site Jarno dus waarschijnlijk is dit overbodige informatie maar TVB heeft nog enkele HTGAM/PFF op voorraad. http://www.tvbshaving.com/shaving-soaps/Hard-Shaving-Soaps?limit=100
Johan Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 Ik heb geen behoefte aan Amerikaanse zepen, er zijn meer dan voldoende Europeese zepen te vinden. De achterliggende gedachte bij deze opmerking is me niet helemaal helder Jaap Het een sluit het ander toch niet uit ben zeer benieuwd naar de moverende reden om Amerikaanse zepen uit te sluiten. Nou, de manier waarop ze opgehemeld worden op de Amerikaanse fora speelt zeker een rol bij mij. En het geneuzel over dat ze "Artisan" zijn, en "Proudly made in America" doet daar nog een schepje bovenop. Er zullen best erg goede zepen bij zijn, maar ik ben door al die hype, en de typisch Amerikaanse manier van uitdrukken ("teach me on your best American soaps!" ... blèèèh) niet erg gemotiveerd om ze te proberen. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
talibeard Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 De enige Amerikaanse zeep die vast in mijn assortiment zit is Williams Mug Shaving Soap; zeg maar de Amerikaanse Vergulde Hand (qua prijsstelling en verkrijgbaarheid). Verder heb ik met veel plezier wat samples van Queen Charlotte zepen opgemaakt; prima spul maar niet zodanig dat ik daar de hoge verzendkosten voor over heb. Overigens ben ik aan mijn Williams voorraad gekomen door te ruilen met Palmolive (lastig verkrijgbaar daar) en Vergulde Hand. In de tijd dat er nog een tot 500 gram pakketje was viel het met de verzendkosten nogal mee; nu die optie vervallen is, is het een tamelijk kostbare aangelegenheid geworden maar ik kan gelukkig voorlopig wel vooruit.
moxie66 Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 de Barrister & Mann Latha zeep (de zwarte en oceana) bevalt me zeer goed evenals de Mike's Natural Soaps. Helaas zijn de verzendkosten enorm omhoog gegaan, vooral van Mike's..
Robert79 Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 Idem dito bij mij.Ik ben zeer tevreden over de Queen Charlotte scheercreme/zepen maar die hoge verzendkosten nekken mij ook, en ook is de kans groot dat het door de werkwijze van de douane(die om te huilen is) ook nog is heel lang kan duren, wat mij ook tegen houd.
Hanskoning Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 Ik heb geen behoefte aan Amerikaanse zepen, er zijn meer dan voldoende Europeese zepen te vinden. De achterliggende gedachte bij deze opmerking is me niet helemaal helder Jaap Het een sluit het ander toch niet uit ben zeer benieuwd naar de moverende reden om Amerikaanse zepen uit te sluiten. Nou, de manier waarop ze opgehemeld worden op de Amerikaanse fora speelt zeker een rol bij mij. En het geneuzel over dat ze "Artisan" zijn, en "Proudly made in America" doet daar nog een schepje bovenop. Er zullen best erg goede zepen bij zijn, maar ik ben door al die hype, en de typisch Amerikaanse manier van uitdrukken ("teach me on your best American soaps!" ... blèèèh) niet erg gemotiveerd om ze te proberen. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Naar de latrine verplaatst.
Recommended Posts