Jump to content

-ko- SOTD

-ko-

Recommended Posts

SOTD. :shock:

centerhttps://dl.dropboxusercontent.com/u/12892478/SOTD23062013.jpg[/img]

U ziet: Een kommetje met een Koe, Gilette Tech van Chinese makelij met een Gilette 7 O'Clock mesje. Een Dassenhaar kwast die merkloos is volgens shaving.ie en Tabac scheercreme. Ik had beloofd die nog een kans te geven.

Tabac is lekker warm en zacht. Lijkt me een heerlijke voor op koude winter dagen. De Gilette 7 O'Clock is nu mijn op een na favoriete mesje.

Lather lekker dik geklopt met flink veel creme. Hadden wel 8 passes uit gekund denk ik. Helaas is mijn foto daarvan onscherp :(

Na het scheren twee wondjes, in mijn mondhoek en op mijn kin. Daar kon mijn aluin wel iets mee. Na de scheerbeurt lekker Niveau ASB er op en toen dit topic gaan tikken. :)

DA heeft ze wel ja, ETOS soms ook wel :) Zijn neit heel erg duur geloof ik. Met bakje volgens mij een euro of 14, losse refills voor minder dan een tientje. Qua geur weet ik niet of je het wat vind, maar qua prestatie een absolute aanrader :)

Ja Tabac is inderdaad wel goed te vinden bij de drogisterijen, ik heb het in Kaufland ook al gezien.

Dinsdag 25 juni:

Gilette blueu / tech met gilette mesje van zondag

Muhle kwast

Vergulde hand scheerzeep

Nivea ASB

Lekkere snelle scheerbeurt mrt mooie lather. 2 pass shave met verkoelende aan.

Dvh en aan zijn bijna op. Moet maar eens naar t kruidvat. Of online bestellen als de vrouw t niet door heeft.

Dinsdag 25 juni:

Dvh en aan zijn bijna op. Moet maar eens naar t kruidvat. Of online bestellen als de vrouw t niet door heeft.

Probeer Palmolive eens, de stick kost hier 1 euro en de creme 2. Ik vind het fijner als DVH. Online bestellen krijg ik ook altijd comentaar als het geleverd wordt :)

Haha... herkenbaar, het "stiekeme shoppen..."! De Tabac heb ik laatst bij de Kruidvat of zo gehaald, toen waren in die week alle Tabac producten 25% in de bonus. Tubetje kostte toen maar iets van 3 nogwat, dus ik gelijk van "kijk kijk eerst 5 zoveel en nu maar 3 nogwat" dus dan komt er terug "goh da's dan mooi voordeliger zeg" en kan ik de aanschaf in de boeken bijschrijven. ;-)

Vind em inderdaad niet slecht, maar (bowl)latheren met een zeep zoals Proraso of zelfs vanaf de VGH stick gaat me toch beter af dan met die creme, op de een of andere manier. Zal de Palmolive binnenkort ook eens zien te scoren, maar wilde de menthol variant eigenlijk die hier nergens te koop is.

Barbieredifigaro heeft de menthol palmolive doorgaans op voorraad. Daar komt mijn tube vandaan.

En hij is een knap stuk kouder dan Proraso, al vind ik Proraso als zeep weer fijner. Maar goed, dat kan ook aan mijn voorkeur voor zepen ipv cremes liggen.

Long time no shave, deze ochtend:

Gilette tech

Proraso groen

Nivea asb

En een persona platinum mesje

Was erg fijn. Iemand enig idee of de persona platinums hetzelfde zijn als de hema mesjes?

centerhttps://dl.dropboxusercontent.com/u/12892478/SOTD23062013.jpg[/img]

Was een heerlijke vandaag. Preshave was een douche, daarna Palmolive gelathered. Die lathered echt heel makkelijk. Makkelijker dan Proraso in mijn beleving. Is echt een blijvertje. Ga hem iedereen die ik over scheren spreek aanbevelen.

Chinese Gilette tech met de Muhle kwast en de bekende koeienkom voor de bowllather! Mesje was een Supermax. Die heb ik in de stad gekocht hier voor 1 euro per 10. Dat is ECHT geen geld. Ik ga er nog een paar halen denk ik. Fijn mesje, staat op nummer twee in mijn persoonlijke mesjes lijst. Feather is wel beter in mijn opinie.

Na de shave voor de aftershave en aluin eerst even mijn gezicht gespoeld met koud water. Doe ik normaal nooit maar helpt heel erg. Ga ik nu voortaan altijd doen.

Was een toppertje!

Hmm, dan kun je beter eerst met warm water spoelen denk ik, en daarna met koud als je dat prettig vindt.

Want met koud water gaan je poriën weer sluiten, en als daar nog troep inzit (schuim oid) dan is dat niet fijn ;)

Hmm, dan kun je beter eerst met warm water spoelen denk ik, en daarna met koud als je dat prettig vindt.

Want met koud water gaan je poriën weer sluiten, en als daar nog troep inzit (schuim oid) dan is dat niet fijn ;)

Mij werd vandaag in een ander topic afgeraden eerst met warm te spoelen en dan met koud, wat is nu de correcte methode?