Harkos Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Weer een mesje uit de Lord stal aan de tand gevoeld, die me door Jan Zoethout beschikbaar is gesteld. Kortweg, een goed bruikbaar mesje. Niet van het type hoogvlieger, maar zeker ook niet verkeerd. Heb echter met betere Lords geschoren voor mijn gevoel. Dit gezegd hebbende, moet ik wel concluderen, dat naar mijn normen we hier met een goed mesje, die wel koopwaardig is hebben te doen. 1- De Racer toont ook weer zijn Lord trekjes. Had wel wat bedenkingen, maar dat ligt waarschijnlijk niet aan het mesje. In de Pearl krabber had ik soms even het gevoel, dat het mesje haakte. Niet ernstig maar toch. Nou liggen mesjes niet zo heel strak vast, waardoor ze soms wat vibreren en dat geeft een mooie audio feedback, maar soms dus ook trillingen. Morgen maar even controleren met de S1. In elk geval ben ik lekker glad geschoren, zonder irritatie o.i.d. 2- Had ik gisteren wat last van hakerigheid van het mesje, was deze vanmorgen volledig betrouwbaar en ging de baard er af, zoals je met een mesje uit de Lord stal mag verwachten. Vlot en "schnittig". Zeker is de combi daarop van invloed. De ATT S1 geeft meteen dat degelijke gevoel. Had hem ook nog eens op mijn zwaarste RVS handvat geschroefd, dus echt stevig werk. In 3 rondes mooi glad. 3- De Racer doet het voor de 3e x prima. Geen verrassingen. Gewoon scheren. De Tech, een zeer licht krabbertje, en de Racer zijn een prima combi. Voor mij is de Tech wat te lief, maar goed scheren kan je je zeker met deze combi. Moet alleen opletten, dat er een goed evenwicht is tussen effectief scheren en geen druk geven, want die krabber merk je nauwelijks. 4- De Racer gaf ook deze ochtend een prettige beurt. Eens zien hoelang dit goed gaat. In de Progress lekker agressief ingesteld op 4 kon ik onbenullig er op los krabben. Geen hoekgevoeligheid geen hakerigheid of andere weerstand, een goede combi. Als die Progress zover wordt opgedraaid is de kier tussen het mesje en de beugel wel erg groot. Bijna indrukwekkend. Toch gaat het moeiteloos, zonder wat voor schade ook. 5- De Racer heeft mijn 5 norm gehaald, dus in elk geval voldoende wat mij betreft. Eigenlijk wel goed, want die 5 beurten zijn gewoon goed geweest. Nu eens zien hoelang dit volhoudt. In de S2 een zeer directe, maar ook zachte scheerbeurt. Gisteren een alu steeltje van Jan de Steeltjesman ontvangen. Dezelfde als ik al in rvs heb. De 3e ronde ATG dan ook met alle 2 gedaan. Links alu rechts rvs. Nou dat maakt inderdaad een groot verschil. Met dat alu steeltje scheer ik me nog onbenulliger, dan met de zwaardere rvs greep. Heb echter wel het gevoel, dat ik meer invloed heb op het resultaat met de rvs. 6- Het mesje voelde wat rauw vanmorgen, maar dat kan ook aan de krabber hebben gelegen. In de R41 zijn alle mesjes duidelijk aanwezig. Het scheren op zich ging echter prima. Dus mag het mesje morgen nog een keer. 7- De Racer heeft de finish gehaald. Zit geen ronde meer in. Na 7 scheerbeurten is het echt wel op. In de 38c, een doetje, was de snit niet echt aanwezig. Dus weg er mee. Heb me wel redelijk en glad kunnen scheren, maar toch met te veel weerstand. Had gisteren eigenlijk al wel dat gevoel, maar dacht dat het mogelijk aan de R41 lag. Niet dus. Naar index Harkos
talibeard Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 De Racers zijn wat mij betreft, samen met b.v. de Big Bens uit dezelfde stal, een vriendelijk mesje zonder verder opvallend goede of slechte eigenschappen. Ze missen voor mij wel wat scherpte voor een echt lekkere scheerbeurt en zijn echte middenmoters in de goede betekenis van het woord. Wel vind ik 3 van de 4 stainless mesjes die Lord onder eigen merknaam verkoopt beduidend beter (de Extra, de Super en de Classic) dan deze maar voor de lord Cool doen ze dan weer niet onder. Voor mij niet koopwaardig omdat ze niet alleen minder zijn dan de mesjes van Lord zelf maar ook beslist niet goedkoper maar als je ze nog niet kent zeker een keer proberen.
Recommended Posts