Hanskoning Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Dat is leuk ja. Hoewel ik zelf nog nooit een probleem ondervonden heb met welke pakketdienst dan ook. Dat maakt mij waarschijnlijk tot een uitzonderingsgeval maar in deze context dus ook tot een geluksvogel.
ChrisA Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 1x bij buurman bezorgd maar zo opgelost. Verder nooit problemen.
Shaving Silly Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Ik ben het aflever adres van zo ongeveer de hele straat, de post meneer een buitenlandse man roept heel hard Daaaaaaaaaag Silly als hij mij ergens ziet rijden. Ik word gesignaleerd op de snelweg als ik ergens vandaan kom en de hele straat houd van me.
Barbiere di Figaro Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 And guess what, if you "lose" some stuff when driving around, you just say that you gave it to a neighbour but you don't remember which neighbour or what number.
Nienke Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Haha. Afkloppen hier. Gelukkig nog geen gekke dingen meegemaakt. Ooit 1 retourpakket gehad met melding verkeerd adres. Bleek de besteller zelf zijn huisnummer verkeerd opgegeven te hebben..... tja...
efsk Posted March 18, 2016 Author Posted March 18, 2016 Bij mij liggen alweer twee paketten sinds de vijfde in Keulen te wachten tot iemand bij DHL genegen is ze eens in een auto richting die Niederlände te douwen.
twolde Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Ik heb een pakket via Kiala ontvangen van Frog, moet zeggen dat dat me erg bevalt. Ondanks ik geen track en trace heb gehad om 1 of andere reden. De dag dat die binnen is gelijk langs rijden en je heb je pakket, en nog voor weinig geld ook vergeleken met DHL en PostNL. Naar mijn idee zeker het overwegen waard voor een webshop.
Nienke Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Wij hebben gebruik gemaakt van Kiala. Na deel is dat we niet kunnen garanderen dat een bestelling binnen 1 a 2 dagen bij iemand thuis is en ik heb gezien hoe de pakketten in een zak geduwd werden en de wagen ingesmeten werd, dus daar zijn we toen mee gestopt. Met PostNl hebben we goede afspraken en tot zover een top ervaring.
twolde Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Nienke, Dat is dan de andere kant die wij als ontvangers niet zien. Met PostNL is mijn ervaring ook beter dan met DHL. Qua bezorging maakt het me niet veel uit alleen heb ik wel het idee dat je via DHL moeilijker een afspraak ken maken na de 1e levering. Het is bij mij tot nu toe gelukkig allemaal heel aangekomen alleen via de 1 makkelijker dan via de andere leverancier.
efsk Posted March 18, 2016 Author Posted March 18, 2016 Na eerste poging tot levering kun je bij DHL het beste voor een shop kiezen, althans in deze contreien. Was de laatste keer ook geen feest trouwens, toen 's mans computer het liet afweten en hij een litanie hield over hoe dat ding iedere keer vol virussen zat waarna hij verwachtte dat ik mijn rijbewijs liet bliepen want wat kan daar in godesnaam mis mee gaan, maar goed.
Nienke Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Op zich vind ik het idee goed. Pakketjes weg brengen naar een kialapunt en ophalen bij een kialapunt waardoor de bezorgkosten minder worden. Als de uitvoering nu net zo goed zou zijn als het idee
roland Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Wij hebben gebruik gemaakt van Kiala. Na deel is dat we niet kunnen garanderen dat een bestelling binnen 1 a 2 dagen bij iemand thuis is en ik heb gezien hoe de pakketten in een zak geduwd werden en de wagen ingesmeten werd, dus daar zijn we toen mee gestopt. Met PostNl hebben we goede afspraken en tot zover een top ervaring. M'n flessen whisky hebben 't gelukkig tot nu toe allemaal overleeft bij Kiala...
Nienke Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Zal ook niet bij elke bij elke bezorger zo gaan hoop ik. We krijgen in de winkel verschillende pakketdiensten over de vloer. Waarvan er een aantal het-kan-me-reet roesten-houding hebben, daar wisselt het personeel ook vaak en daar houd ik persoonlijk niet zo van.
roland Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Zal ook niet bij elke bij elke bezorger zo gaan hoop ik. We krijgen in de winkel verschillende pakketdiensten over de vloer. Waarvan er een aantal het-kan-me-reet roesten-houding hebben, daar wisselt het personeel ook vaak en daar houd ik persoonlijk niet zo van. Dat is inderdaad zo... Van 't Kiala punt waar ik alles naar toe laat komen, hoor ik ook vaak dat ze alle pakketjes de bus in pleuren!
mhharsta Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Dat pleuren doen ze inderdaad bij Kiala weet ik uit ervaring. De kwast in het pakje had het gelukkig overleefd, maar verpakking en doosje lagen aan puin.
Snuff Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Ik gebruik wegens kosten en vooral bij grotere dingen liefst Kiala. Trouwens ook bij kleine dingen doe ik ze in een grote doos want de prijs blijft toch hetzelfde tot 15 kg en grote dozen gaan minder snel verloren EN de ontvanger heeft meer werk om alles uit te pakken als je het in laagjes verpakt
Robert79 Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Zelf heb ik met Postnl problemen gehad met zowel pakketten als briefpost. Dus al een aantal keren meegemaakt dat ik een pakje of briefpost nooit gekregen heb, maar ook dat ik briefpost had verzonden en dat de persoon het nooit had ontvangen.
merwtje Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Hebben jullie dat nou ook wel eens dat je eens dat je een envelop in de bus krijgt waarvan je denkt, die komt me bekend voor? Oh ja, die heb een paar dagen geleden verstuurd!
Robert79 Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Is dat bij jou dan gebeurd ? misschien was de frankering of het formaat (LxBxH) dan niet juist ?
merwtje Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Is dat bij jou dan gebeurd ? misschien was de frankering of het formaat (LxBxH) dan niet juist ? Diverse keren. Zonder speciale reden gewoon bezorgd op het adres dat in kleine letters op de achterkant staat bij Afz:
efsk Posted March 19, 2016 Author Posted March 19, 2016 Ja, heb ik ook al gehad. En ook enveloppen die in het geheel niet voor mij waren, sterker niet eens de goeie stad, die je dan met retour afzender in de brievenbus gooit en dan twee dagen later gewoon weer ontvangt.
Snuff Posted March 20, 2016 Posted March 20, 2016 Ik weet wat de reden daarvoor is. Nadat ik het zelf verschillende keren voor had contact genomen met een vriend bij het hoofdkantoor van de post. Soms leest de machine namelijk het verkeerde adres, dus dat van de afzender. Een makkelijke oplossing daarvoor is je afzender adres heel lichtjes met een pen te doorkruisen op verschillende plaatsen en dit dwars op de schrijfrichting en dit in beide richtingen zodat als het ware een soort wafeltjespatroon gevormd wordt. Het hoeft echt maar heel licht, niet zo dat het lijkt alsof het echt doorstreept is. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Recommended Posts