cutthroat Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 - Colibri no.7 7/78 - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb In drie probleemloze gangen weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de TFS asb.
Edsel Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Lord L6 Wilkinson Gillette stainless (4) Vintage varken TFS Bergamotto Neroli Kruidvat sensitive ASB
fireshrimp Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Fatip Piccolo Voshkod Semogue 2000 TFS Zagara Gelsomino TFS ASB Zagara Gelsomino Aluin Een dagje overgeslagen met scheren en nu moesten twee dagen weggewerkt worden. De Piccolo had hier geen enkele moeite mee. Licht prikje van de aluin aan het eind. Maar verder erg erg glad.
DannyVG Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Polsilver super iridium Hans Baier Silvertip L Att S1 Atlas handle tfs pre e dopo crazy sandalwood Dr Harris creme sandalwood Aluin Dr Harris aftershave sandalwood Dr Haris balm sandelwood Nieuwe att S1 overgenomen van een forumlid hier. De tweede keer dat ik me scheer met deze S1. De combinatie met het mesje is echt top. Totaal niet bijterig en toch scherp. Ik ben nog nooit zo glad geschoren, echt ongelooflijk. Zou super BBS dan toch bestaan ? Deze S1 scheert voor mij stukken beter dan mijn R1. Zeer tevreden met mijn nieuwe aankoop. De aluin gaf totaal geen prik.
Tjebbe Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Amandelolie, Stirling Kong, BdF Esclusivo, Above the Tie S2, Ladas (2), Tunney aluin, Aloë-veragel. Nooit zo'n fan geweest van de Ladas, in S2 is het een prettig, scherp mesje. Prima combi.
Frog Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Wilkinson Sword Rapira platinum lux Whipped Dog 24mm Palmolive al mentolo Alcolado Glacial
Jerry9630 Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 (edited) Merkur 37C met Astra blauw (3) Edwin Jagger Super badger Proraso groen Floïd suave Edited March 14, 2016 by Guest
efsk Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Jerry zegt niks, maar past zijn eigen gewoon aan. Hupsekee nieuwe cloudprovider.
Harkos Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Plisson_Fibre, Mühle_Sandelholz, Gillette Tech, Racer_Super Stainless 3e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Plisson_Fibre en Mühle_Sandelholz: De ene Mühle is de andere niet. In de basis is de zeep goed, mooi schuim, mooi glijdend en goed verzorgend. Echter de geur van de sandelholz is zeker niet zo sterk als de sanddorn. Als je op zoek bent naar sandelholz, moet je deze niet absoluut hebben. Een goede zeep is het wel! De Plisson maakte in de kom er korte metten mee en leverde me na even door kloppen een lekkere voorraad schuim voor 3 rondes. Mesje en krabber: De Racer_Super Stainless voor de 3e x gebruikt. De Racer doet het voor de 3e x prima. Geen verrassingen. Gewoon scheren. De Tech, een zeer licht krabbertje, en de Racer zijn een prima combi. Voor mij is de Tech wat te lief, maar goed scheren kan je je zeker met deze combi. Moet alleen opletten, dat er een goed evenwicht is tussen effectief scheren en geen druk geven, want die krabber merk je nauwelijks. Resultaat BBS. De eigen Bay Rum weer uit de kast. Velletje dus weer goed in het vet.
Jerry9630 Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Jerry zegt niks, maar past zijn eigen gewoon aan. Hupsekee nieuwe cloudprovider. En nogmaals aangepast in de hoop dat er nu wel een foto te voorschijn komt
Guest Gusto Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Jerry zegt niks, maar past zijn eigen gewoon aan. Hupsekee nieuwe cloudprovider. En nogmaals aangepast in de hoop dat er nu wel een foto te voorschijn komt Goed gedaan jochie!
marco Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 RazoRock varken Martin de Candre G&F gesloten kam met Windrose handvat Gillette 7o'clock sp Pinaud Citrus Musk Nivea sensitive asb De kwast was een kado van Jarno, echt een geweldig ding. Moet wel nog wat ingewerkt worden, maar dat gaat geen probleem zijn De zeep heb ik gewonnen in de loterij, echt een topzeep! De krabber - uit de ruildoos - scheert heerlijk zacht, maar zeer effectief. Wat een geweldige scheerbeurt vandaag zeg. Afgesloten met de lekker frisse Citrus Musk en standaard de Nivea asb. Goed begin van de week.
mhharsta Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 L' Aiglon SE met Fortunatus wedge Muhle Loscio das kwast Tabac scheezeep Tabac AS
Guest Gusto Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Merkur Progress Rapira - SuperSteel (3) Omega 11137 Varken Bathhouse - Spanish Fig & Nutmeg Denim Original AS VLS
Hanskoning Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 De Paul Kox Lemon zeep opgeschuimd met de RazoRock Plissoft met als resultaat een kom mooi geurend fijnbellig schuim. Het Wolfje met het Dorco ST 300 mesje (3x) had iets meer moeite om het huidje glad te krijgen, in de laatste gang zelf iets trekkerig dus hierna direct het mesje in de Smint container doen verdwijnen. Afwerking met Witch Hazel en de Pitralon een goed begin van deze week.
Guest Gusto Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 De Paul Kox Lemon zeep opgeschuimd met de RazoRock Plissoft met als resultaat een kom mooi geurend fijnbellig schuim. Het Wolfje met het Dorco ST 300 mesje (3x) had iets meer moeite om het huidje glad te krijgen, in de laatste gang zelf iets trekkerig dus hierna direct het mesje in de Smint container doen verdwijnen. Afwerking met Witch Hazel en de Pitralon een goed begin van deze week. Wat voegt die toverhazelaar toe?
Hanskoning Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Wat voegt die toverhazelaar toe? Wat staat er op de fles: soften, settle, smooth restores delicate or irritated skin after shaving. Nu heb ik bijna nooit last van een geïrriteerde huid (wel als mijn ziekte opvlamt maar dan helpt niets) maar ik wilde het wel eens proberen. Dus het voegt voor mij eigenlijk weinig toe, dat gezegd hebbende kan ik me wel indenken dat het onderdeel van het scheerritueel kan zijn net zoals aluin (met voetje) ik gebruik het na elke scheerbeurt maar wat het nu doet?
efsk Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Zou je een bruikbaar stukje aluin hebben, zo eentje zonder voetje, die je lekker als een blok zeep over het gezicht kunt halen, dan voegt de heksenhazelaar helemaal niets toe. Maar ja, gehandicapt aluinblok en dan heb je opeens andere astringerende middelen nodig, waarbij je dan denkt dat je wordt besprenkelt door een langharige schone in rode jurk terwijl iedereen weet dat heksen kromme oude wijven zijn met een haakneus en minimaal éen harige wrat in het gelaat.
Guest Gusto Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Tssss...geloof al die marketing-praatjes toch niet.
Kingjack Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Mijn buurvrouw is een heks maar wel een verdomd lekker wijf
Kingjack Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Otto busch worldmaster 123 Whipped dog 30 mm Arko DVH balsem Pinaud Clubman SR
Hanskoning Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Tssss...geloof al die marketing-praatjes toch niet. Juist omdat ik niet alles geloof 2 flessen gekocht, pas na een praktijktest ben ik in staat om voor mezelf de score op te maken. Mijn buurvrouw is een heks maar wel een verdomd lekker wijf Zou je een bruikbaar stukje aluin hebben, zo eentje zonder voetje. Wist niet dat de samenstelling en werking veranderde door het plaatsen van het aluin blokje in een professioneel en ergonomisch voetje
Loei Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Krabber en mesje Ever Ready 1912 en Gem PTFE Fijne scheerbeurt, maar de aluin liet zich wat meer voelen dan nodig/ de bedoeling was. Na deze scheerbeurt is dit mesje dan ook in de prullenbak geëindigd. Verder een erg fijne scheerbeurt
Recommended Posts