Jump to content

Recommended Posts

Posted

P_M_AscoSuperStainless.jpg.5bfc9c3987b73d8ddb5e868ff2f4adf7.jpg

Het mesje, de Asco, is een nieuwe kennismaking. Één van de monsters van Jan Zoethout. Algemene indruk van dit Lord product is, precies, een echt Lord mesje. Goed scherp lekker op snee en constante kwaliteit gedurende de diverse beurten. Er zijn echte Lords, die het langer doen, maar deze heeft 8 goede beurten zonder poes pas opgeleverd. Mijn oordeel wordt dan:

Goed, een goed mesje, maar er zijn betere. Wel koopwaardig.

1- Duidelijk merkbaar uit de Lord stal. Direct lekker zijn werk doen.

In de S2 is het mesje prima op zijn plaats. Mooi effectief. Niet rauw of zo. Vlotte snit, zo de baard eraf, 3 rondjes zonder hoekgevoeligheid, sneetjes of wat dan ook.

2- De Asco gedraagt zich als een echte Lord! De 2e beurt weer van hoge kwaliteit.

In de Progress op 3,5 een strakke gladde beurt. Het mesje doet geruisloos en nagenoeg onmerkbaar zijn werk. Spiegelglad, zonder bijwerkingen. Moet zeggen, dat de krabber ook wel lekker liep op de Bath House. Soms ligt hij zo stroef op de huid, maar deze zeep houdt een mooi filmpje op de huid.

3- Het mesje blijft gaan, ook deze 3e x. Weinig van te zeggen. Doet het prima.

In de Pearl een goede feedback, goede snit en geen verrassingen.

4- De Asco deed het weer prima. Heb wel het gevoel, dat hij over de top is en vanaf nu in kwaliteit afneemt.

De combi met de 39c kan daar ook op van invloed zijn, want ik vond het gevoel wat rauw, maar ja de 39c is ook wel wat confronterend.

5- De Asco deed het gewoon weer onbenullig goed. Niet meer super scherp, maar zeer goed bruikbaar. Geen nukken en onverwachte happers. Mijn 5 norm is behaald, dus een voldoende voor dit mesje.

Ligt natuurlijk ook aan de prima krabber, die vandaag aan de beurt was. Mijn ATT S1. Nog geen mesje gevonden, die echt niet wilde in dat ding en snijden kan je je er niet mee. Als ik duf ben, is dit mijn beste keus om me te scheren. Nou dat was vandaag lichtelijk zo, dus dat kwam goed uit. In 3 rondes moeiteloos een spekgladde bakkes.

6- Ofschoon ik prima glad ben, heb ik toch het gevoel, dat het mesje terugloopt. Morgen nog een kans. Wel al 6x gebruikt, dus behoorlijk aardig mesje deze Asco.

In de Slim adjustable eerst op 6, maar de laatste ronde op 7, wel weer een probleemloze beurt. Moest wel even nog onder de kin wat nakrabben, maar daarna ook in de hals goed glad.

7- De Asco verrast me. Had gisteren al een nieuw mesje klaargelegd, om vandaag eventueel te gebruiken, maar de Asco hield het de volle 3 ronden vol en mag morgen nog een keer. Dan is het dus een boven gemiddeld mesje.

Nou is de Ikon #101 ook een krabber, die erg vergevingsgezind en toch effectief is, maar ook dan is het mesje nog steeds van belang. Nou de combi was dus best goed en ik spekglad.

8- De Asco vond vandaag zijn Waterloo. Globaal ging het nog wel aardig goed, maar onder de kin was duidelijk te weinig snit, waardoor het mesje soms even bleef "hangen". Ergo asbak.

De kop van de Apollo op een stevig RVS greepje van 90 gr geschroefd. De lichte kop met de stevige steel waren toch aardig in balans. Kon vlot hiermee over de bakkes, behalve dan de halsstreek. De komende dagen wat experimenteren met steeltjes en koppen, zodat ik straks op reis meerdere koppen met een paar steeltjes kan combineren.

Naar index Harkos