Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag voor het eerst de Bath House Fig & Nutmeg gebruikt:

EJ89L + Personna Platiunum (2e scheerbeurt)

De Zeep ruikt heerlijk en laat zich makkelijk opschuimen.

Inzepen gaat zonder problemen na een lekkere warme douche.

Het scheren zelf gaf een totaal niet glad gevoel, het mesje gleed niet over de huid zoals ik met Prorasso wel gewend ben.

Ik had het gevoel of er geen smeermiddel inzat :(

Dat vergt wel enig aanpassing en/of uit proberen (evt met pre-shave)

Maar het scheer resultaat was heerlijk glad in 2 passes en gaf totaal geen iritatie op de huid.

Daarna AS Prorasso gebruikt en dat was een goede combinatie.

Dus mijn eerste indruk was niet fijn maar het resultaat was prima! :D

Morgen weer eens scheren en dan met pre-shave van prorasso voor het inzepen.

Posted

Misschien wat meer water in de kwast? Of even een minuutje wat warm water in de kom op de zeep? Heb me vanmorgen geschoren met de Cuban Ceder and Lime zeep en het mes gleed als een dolle.

Posted

De scheerkom en kwast laat ik meestal zo'n 10 minuutjes warm worden. En voor mijn gevoel zat er meer als zat water in de kwast.

Maar ik zal morgen eens wat meer water toevoegen en kijken/voelen of dit scheelt.

Desondanks scheert het wel heerlijk.

Posted

Niks mis met die zeep. Alleen te weinig geur in het schuim. Ik klop er in een mum een rijk goed schuim mee. Gewoon natte kwast, niks weken, maar wel voldoende laden. Dat laatste is met Proraso iets eenvoudiger, maar dat is ook geen harde zeep!