Jump to content

ABONNEE mesjes

Widowmaker

Recommended Posts

Heb net vier verpakkingen scheermesjes gekregen van het merk ABONNEE

Drie verpakkingen van vijf en één verpakking van tien mesjes

Zitten nog geheel in cellofaan, dus NOS kwaliteit

26650f2501139074c1adcb24648b1a8a.jpg

Wie kan me er meer over vertellen

• 2 weeks later...

Geinige advertentie Jaap maar als je naar die prijs kijkt waren die mesjes flink aan de prijs. Fl1,= per 10 stuks is net zoveel als wat ik nu (per 100 dan) betaal voor mijn Lord SS Supers of Classics terwijl door inflatie we sinds 1950, volgens iisg, een factor 8,5 geldontwaarding hebben.

Nou kun je ook nu wel meer kwijt aan DE mesjes bij de drogist maar in 1950 concurreerden de mesjesmakers elkaar nog de tent uit en nu is het een haast zeldzaam niche artikel.

• 1 month later...

Ik heb ook een doosje Abonnee liggen.

Het is een groen doosje van 10, Abonnee Magnifiek, 0,08mm.

De mesjes zelf zijn donkerblauw van kleur, en hebben een 'normale´ perforatie voor de bevestiging in het krabbertje.

Ik ga er binnenkort toch eens eentje proberen........ t mesje met de fijnste snee!, staat er op de achterzijde.....

Dat is duur inderdaad. Dan vallen de prijzen van Gillette mesjes nu eigenlijk toch weer mee als je kijkt wat je er voor krijgt. De marketing is niet veranderd (toen al van die 1, 2, 3 plaatjes).

De abonnee mesjes ken ik niet, klinkt inderdaad als een voorloper van het Boldking systeem :) Zijn het carbonstalen mesjes?

Waar mijn mesjes van gefabriceerd zijn is niet echt te lezen op het doosje of de wikkel.

Holgeslepen blauwstaal staat er op vermeld.

De mesjes hebben ook een blauwe gloed.

Heb er wel een foto van, maar het plaatsen vind ik altijd een klein drama.

• 4 weeks later...