Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben nog steeds bezig om de optimale strategie te bedenken. In welke richtingen en hoeveel gangen scheert iedereen zich

Mijn schema, ik gebruik alleen DE krabbers, is ongeveer als volgt:

Gang 1:

Boven : wtg

Rechtsonder: xtg van buiten naar binnen

Linksonder: xtg van buiten naar binnen

Gang 2:

Onder: atg

Rechtsboven: xtg van binnen naar buiten

Linksboven: xtg van binnen naar buiten

Middenboven : atg

Gang 3:

Onder: atg

boven: atg

Hierna rond de kaaklijn nog iets bijwerken. Dit levert meestal een prima glad resultaat zonder echte irritatie.

Ik maak geen onderscheid welke krabber ik gebruik, de Piccolo of de Merkur 39C

Posted

Mijn hals groeit het baardhaar wat warrig, heb ik begrepen, maar is er wel een dominante groeirichting voelbaar zodat ik ook daar een met op en tegen kan definiëren. Ongeacht het mes of de krabber betekent dit:

gang 1: met de vleug.

gang 2: op de vleug, wat op het gezicht echt dwars op en op de hals dit eerder een beetje diagonaal is.

gang 3: tegen de vleug.

Afgesloten met wat werk op, en parallel aan, de kaaklijn. Bij heel agressieve krabbers sla ik gang 2 of gang 3 wel eens over.

Posted

Ik heb een vrij zware baard die ook nog eens redelijk grijs is en werkelijk alle kanten in de hals en rond de mondhoeken groeit.

1e gang is met de vleug mee op de wangen en diagonaal in de halsstreek.

2e gang is dwars hierop vanuit de oor naar de neus op de wang en de andere kant op, als in de eerste gang, weer diagonaal in de halsstreek

3e gang is tegen de groeirichting in voor de wangstreek is dit omhoog en voor de hals schuin van de kin naar richting nek

Hierna nog enkele bewerkingen rond de adamsappel en linkeronderkaak en rond de mond.

Guest Gusto
Posted

gang 1: met de vleug.

gang 2: tegen de vleug..

gang 3: dwars op de vleug.

Posted

Gang 1 met de vleug

Gang 2 dwars op de vleug, de hals schuin naar achter

Gang 3 tegen de vleug

Of

Gang 1 met de vleug

Gang 2 tegen de vleug, en de kaaklijn van oren naar kin

Onder de neus en de kin altijd 2 of 3 maal met de vleug; van boven naar beneden.

Posted

Mijn baardgroei nog eens herbekeken (voor de zekerheid):

- op wangen en hals groeit het naar beneden, maar op de wangen neigt het naar rechts

- in de hals groeit het naar rechts en neigt het naar boven

Meeste scheerbeurten zijn de standaard 3 gangen:

- gang 1: met de vleug mee

- gang 2: dwars op de vleug (op de wangen ga ik van rechts naar links ipv richting de mond)

- gang 3: tegen de vleug in (in de hals enkel als het nog steeds comfortabel aanvoelt)

Tegenwoordig ben ik wel aan het testen of ik de eerste gang niet kan overslaan.

Guest Gusto
Posted

Waarom wil je een gang overslaan?

Posted
Waarom wil je een gang overslaan?

Een soort van experiment om te zien of ik de scheerbrand tijdens de scheerbeurt kan verminderen, zonder dat de efficiëntie daaronder lijdt. Het zou logisch zijn om geen gang tegen de vleug in te doen (omdat dit het meeste kans op scheerbrand geeft), maar dan heb ik een minder glad resultaat.