onno Posted March 7, 2016 Posted March 7, 2016 Bij BdF heb ik 10 losse persona "made in USA" mesjes gekocht. Deze bevallen me goed. Bij krijg ik bij een nieuw krabbertje personna Platinum. Zijn dit nu identiek mesjes en is dit weer gelijk aan Personna Super? Zo niet iemand ervaring met de verschillen?
Woodface Posted March 8, 2016 Posted March 8, 2016 Geen idee eigenlijk. Heb afgelopen zomer een doosje van 10 Personna gekocht in een spaanse supermarkt. Staat verder niets op het mesje. Ze bevielen me erg goed. Weet echt niet welke versie dit is. Krijg de indruk dat er meerdere varianten uit verschillende landen zijn
Hanskoning Posted March 8, 2016 Posted March 8, 2016 Bij BdF heb ik 10 losse persona "made in USA" mesjes gekocht. Deze bevallen me goed. Bij krijg ik bij een nieuw krabbertje personna Platinum. Zijn dit nu identiek mesjes en is dit weer gelijk aan Personna Super? Zo niet iemand ervaring met de verschillen? Nee dit zijn verschillende mesjes de Platinum worden geproduceerd in Israël. De Personna die je bij BDF heeft gekocht worden de Personna Super Lab Blues USA genoemd.
Robert79 Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 En de mesjes scheren ook anders ! De Personna platinum en de Hema blades (komen uit dezelfde fabriek) scheren lekker zacht. De Personna USA Labblues vind ik in vergelijking maar ruw.
talibeard Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Personna produceert op verschillende plekken op de wereld, althans die indruk wordt wel sterk gewekt. De mesjes die ik van BdF heb gehad heb ik nog niet geprobeerd maar de Personna Medicals (ook USA) heb ik wel geprobeerd. Er zijn heftige discussies gaande of de Labs en de Meds onderling verschillen of alleen anders nabehandeld zijn maar de Meds zijn zeker anders dan de 'red IP's' en de HEMA mesjes die beiden uit Israël komen. Er is ook nog sprake van mesjesproductie van Personna in Zuid-Amerika maar of dat ook echt zo is weet ik niet; ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.
onno Posted April 1, 2016 Author Posted April 1, 2016 Nu heb ik allebei de mesjes geprobeerd en ervaar ook verschillen. Voor mij scheert de Personna Blue direct goed weg bij de eerste scheerbeurt en laat het na een keer of 5-6 afweten. De rode Personna (in een blauw pakje met rode letters voor de duidelijkheid) hebben een scheerbeurt inwerktijd nodig, wat rauw de eerste keer. Maar houdt het dan langer vol. Heb de indruk dat het blad wat stijver en scherper is. Personna Rood doet het beter in mijn Ikon slant en blauw beter in de EJ 89. Ik heb sowieso de indruk dat de slant scherpere mesjes verlangd. Secundair: ik heb wel een voorkeur voor harde verpakkingen. Ik zie bij Connaught ook nog Personna USA in harde dispensers. Lijkt me nog prettiger maar niet per stuk ingepakt en dus gevoeliger voor roest.
talibeard Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Secundair: ik heb wel een voorkeur voor harde verpakkingen. Ik zie bij Connaught ook nog Personna USA in harde dispensers. Lijkt me nog prettiger maar niet per stuk ingepakt en dus gevoeliger voor roest. Voor roest hoef je bij die dispensers niet echt bang te zijn want de mesjes zijn niet alleen roestvast maar er zit ook nog een dun laagje olie op. Ik heb Schicks in een dergelijke verpakking uit de jaren '70 en die roesten echt (nog) niet. Wel hebben ze een ander nadeel namelijk dat de olie op de mesjes uitdroogt/indikt waardoor de kans bestaat dat je twee (of meer) aan elkaar geplakte mesjes tegelijk uit de verpakking haalt. Als je dat niet op tijd ziet en ze zo in je krabber stopt wordt je scheerbeurt er beslist niet prettiger op.
onno Posted April 1, 2016 Author Posted April 1, 2016 Au! Met drie mesjes krijg ik een soort Gilette mach 3
Hanskoning Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Ai Jaap ik merk zowaar iets van verwijdering tussen ons.? Ik heb enige Bleu mesjes van Harkos en Snuff mogen ontvangen en na gebruik direct 100 stuks ingeslagen, heerlijk scherend en dus voor mij boven de Platinums staand.
Robert79 Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Nu heb ik allebei de mesjes geprobeerd en ervaar ook verschillen. Voor mij scheert de Personna Blue direct goed weg bij de eerste scheerbeurt en laat het na een keer of 5-6 afweten.De rode Personna (in een blauw pakje met rode letters voor de duidelijkheid) hebben een scheerbeurt inwerktijd nodig, wat rauw de eerste keer. Maar houdt het dan langer vol. Heb de indruk dat het blad wat stijver en scherper is. Personna Rood doet het beter in mijn Ikon slant en blauw beter in de EJ 89. Ik heb sowieso de indruk dat de slant scherpere mesjes verlangd. Nu ik dit zo even terug lees ! Dit komt bij mij ook best wel redelijk over. Bij mij werkt de lab blue in een DE89 heel goed, maar is een 'is red' juist weer ruw daarin. Doe ik een 'is red' in een milde Lord L6, dan is deze voor mij het beste mesje.
Recommended Posts