efsk Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Jo gasten Rudolf Schmidt is een messenmaker uit Solingen die in ieder geval al in de jaren 20 bezig was. De man leverde verschillende modellen onder verschillende merknamen, zoals Baby, Mon Bébé, Rasoio Antisettico en nog zo wat. De grap is dat de Mon Bébé voor de Franse en de Rasoio Antisettico voor de Italiaanse markt bedoeld was, en dat ik hier een mes heb met Mon Bébé scales, een Rasoio Antisettico blad en een Franstalig vetpapiertje/handleiding. Wat ik zelf erg mooi vind aan dit mes is de wijze waarop de ets gedaan is. Het hele blad is gematteerd (is dat een woord?) en de tekst is vrijgelaten. Nu zie je dat wel vaker, maar hier gaat het mat óver de rug door op de achterzijde. Och ja, het scheert als een wilde. Dan nu: scheermespr0n:
marco Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 1: volgens mij is gematteerd inderdaad een goed woord, hoewel ik het niet heb nagezocht. 2: wat een verdomd mooi mes!! Veel plezier ermee.
hanwer Posted March 4, 2016 Posted March 4, 2016 Mooi mes, met dank voor de achtergrondinfo. Ik vind (vooral gekleurde) etsen en versieringen vaak wat kitscherig, en afdoen aan de stoerheid van een mes, maar deze mag er zijn.
Recommended Posts