Harkos Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Het onderhanden mesje is een Lord_Classic Super stainless (oud). Het mesje is een nieuwe voor mij. Van Jan Zoethout wat monstertjes gekregen en ben ik nu aan de Lord Classic begonnen. Het gaat om het bovenste mesje op het plaatje! Een mesje, dat dus niet meer te koop is. Dat is wel jammer, want het is een zeer bevredigend exemplaar. Mijn uiteindelijk oordeel is dan ook: Zeer goed, goed mesje, blijvertje. (Dat laatste is echter niet meer te verwezenlijken) 1- Mooi scherp mesje, maar moet er nog even aan wennen, want op een paar plekjes kleurde het schuim verraderlijk rood. In de Slim op 6 mooi glad scheerwerk, maar ook wat hoekgevoeligheid. De laatste op 7 om te kijken of dat dan beter gaat. Daar mijn verstand wat op nul stond vanmorgen, nu 3 wondjes, wat voor mij niet gewoon is. Het mesje hapt wat in de Slim. Morgen even beter opletten. 2- Het mesje is weer goed op snee. Moet er echt wel voorzichtig mee zijn. Vanmorgen weer een wondje door een korstje van gisteren open te trekken en de schade wat te vergroten. Dat werd veel aluin en deppen. In de Pearl deed het mesje het prima. Omdat ik wat om de schade van gisteren heen moest scheren, was het niet de dagelijkse soepele beurt, maar het uiteindelijke resultaat was wel prima. Mooi glad in 3 rondes. 3- Het mesje met extra aandacht ingezet, om te voorkomen, dat ik weer het vel open trek. De scherpte blijft deze 3e x ook mooi aanwezig. In de Tech Fat Handle ligt de Lord mooi ingesloten met weinig oversteek. Precies wat ik nodig had. Dat krabbertje is een handzaam licht en klein ding. Scheert echt als een tierelier en met de lord was het gewoon weer moeiteloos. Prima beurt van 3 rondes, zonder schade. 4- Het mesje doet het voor de 4e keer onberispelijk. Geen hoekgevoeligheid, lekker scherp en niet bijterig. Opgesloten in de ATT S1 voelde het alsof het mesje nog niet gebruikt was. Zonder enige weerstand en schade mooi strak en glad geschoren. Dat vergoelijkt het gepruts van de 1e 3 beurten. 5- De Lord heeft mijn 5 norm gehaald en dat in zeer goede staat. Probleemloos scheren. Daar ik erg nieuwsgierig was naar het effect van een shim, deze gebruikt met mijn 39c. Dacht, dat ik die 39c zo goed ken, dat het verschil goed is aan te voelen. Nou dat viel best wel mee. De 39c voelde nauwelijks effectiever, maar zeker niet minder als zonder. Ben perfect glad geschoren, zonder enige moeite of schade. Die shim is dus merkbaar, maar maakt in de 39c voor mij niet het grote verschil. 6- De Lord blijft presteren. Vandaag, dus maar 2 rondjes, die dan ook onberispelijk waren. In de Fatip prima scheergevoel. Geen hoekgevoeligheid, maar dat kan ook komen, doordat ik de scheerhoek bij dat krabbertje altijd al klein houd. 7- De Lord liet zich weer van zijn goede kant zien. Gewoon weer strak scheerwerk, zonder ook maar enige last te krijgen van trekkerigheid. Is dus aardig op weg om naar het niveau boven gemiddeld (7,7) op te stijgen. In de Pearl was het mesje goed op zijn plaats. No-nonsense scheerwerk, geen rare kuren en absoluut voorspelbaar. Moet ik aan kopen gaan denken?? 8- Het mesje blijft gaan. Eens zien hoelang dat nog gaat, maar vandaag is in elk geval nog zeer goed. In de Progress op 4 een strakke en probleemloze scheerbeurt. In 3 rondes spekglad. Mooie feedback van de krabber. Absoluut geen gevoeligheden, tja morgen dan maar weer. 9- Het mesje stijgt op naar de hogere regionen. Waarom is vaak, wat goed is, niet meer verkrijgbaar. Ik moet nog wat Lords op de proef nemen, maar deze is inmiddels wel geslaagd met 9 beurten van deze kwaliteit. In de simpele Tech een goede combi met de Lord. Domweg gedachteloos scheren, zonder iets anders, dan baard reductie. 10- Wat een volhouder is deze Lord. Nu voor de 10e x weer een prima gladde beurt. Morgen gaat hij in een krabber, die dan maar het moment van de waarheid moet zijn. In de Apollo OC een erg strakke beurt goed glad en in 3 rondes goed diep uitgeschoren. Die krabber is erg goed. Scheert ongeveer even effectief als mijn ATT S1. Alleen hanteert de S1 lekkerder. De Apollo is een iel ding en ik heb liever iets stevigers in de hand, maar goed het resultaat is niet heel erg verschillend. 11- De Lord deed het deze keer weer redelijk goed. Daar dit de 11e x is vind ik het wel goed. Is ook merkbaar iets rauwer. Het kan natuurlijk van de R41 komen, dat het mesje wat nadrukkelijker aanwezig is, maar hij gaat nu in de spaarpot. Moet wel zeggen dat dit een erg prettig bruikbaar mesje was. Naar index Harkos
talibeard Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Ik heb van diverse typen Lord mesjes oude, hele oude en nieuwe exemplaren maar afgezien van wat minieme verschillen tussen de verschillende batches blijven de scheerkwaliteiten nagenoeg gelijk. Dus ik denk dat er hoop is voor het onderste exemplaar Harrie! Afgezien daarvan vind ik de Lord Classic een alleszins bevredigend mesje; voldoende scherp, erg zachtaardig en met voldoende stamina want ik kan er 5 tot 6 keer mee scheren en dat is voor mijn doen zonder meer hoog. Bovendien zijn ze goedkoop en de kwaliteit erg constant, iets wat me bij Lord doorlopend opvalt. Wereldwijd vliegen de Lord mesjes wat onder de radar, deze beslist ook, en wat mij betreft zeer onterecht. Dus als je er aan kunt komen, zeker proberen!
Harkos Posted March 3, 2016 Author Posted March 3, 2016 Ik heb van diverse typen Lord mesjes oude, hele oude en nieuwe exemplaren maar afgezien van wat minieme verschillen tussen de verschillende batches blijven de scheerkwaliteiten nagenoeg gelijk. Dus ik denk dat er hoop is voor het onderste exemplaar Harrie! Afgezien daarvan vind ik de Lord Classic een alleszins bevredigend mesje; voldoende scherp, erg zachtaardig en met voldoende stamina want ik kan er 5 tot 6 keer mee scheren en dat is voor mijn doen zonder meer hoog. Bovendien zijn ze goedkoop en de kwaliteit erg constant, iets wat me bij Lord doorlopend opvalt. Wereldwijd vliegen de Lord mesjes wat onder de radar, deze beslist ook, en wat mij betreft zeer onterecht. Dus als je er aan kunt komen, zeker proberen! De onderste heb ik gelukkig een voorraadje van. Ik denk, dat dat mesje de opvolger van de bovenste is, want zonder verpakking lijken ze erg op elkaar. Mijn ervaring met die 2 is ook nagenoeg gelijk. Ook daarvan is een beschrijving.
Hanskoning Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Ik vind de Lord Classic (onderste verpakking) ook een mesje wat elke keer weer goed zijn werk doet.
Robert79 Posted March 4, 2016 Posted March 4, 2016 Ook voor mij is dit een van mn favoriete mesjes en werkt voor mij zeer goed in mn Lord L5 krabber. Zelf heb ik de twee versies op de foto ook en merk weinig verschil. Zelf dacht ik dat de bovenste op de foto iets nieuwer was en ook iets duurder in verhouding, maar okee, het maakt niet zoveel uit want beiden zijn erg goed.
Skoebidoe Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Mij nu al 2X geschoren met dit mesje en het behoort nu al tot mijn favoriete mesjes! Super zacht resultaat en bijzonder vergevingsgezind!
Recommended Posts