Marcel Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Ah, de Gillette Super Speed. Miljoenen, nee, tientallen miljoenen zijn er van gemaakt. Simpel, gebouwd als een tank en van erg mild (Blue tip Super Speed) tot medium agressief (Red tip Super Speed). Vanaf de jaren 40 tot ver in de jaren 80 van de vorige eeuw, in diverse hoedanigheden. Uit de USA (Super Speeds, Brits (Rockets en Super Speeds) maar ook in landen als Brazilie is de Super Speed gemaakt. En dan zijn er vast nog landen waarvan ik niet wist dat ze daar ook gemaakt werden. Ik heb meerdere varianten, ik zal zsm wat foto's proberen te plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen met deze T-ford onder de krabbers? En als je foto's hebt: hoe meer hoe beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Foto's heb ik niet meer maar zowel de blue als red tip gehad in het verleden, hebben ondertussen een nieuw onderkomen gevonden. Best wel goede scheermessen moet ik zeggen en zoals je schreef er zijn er zoveel van gemaakt dat je ze voor weinig op de kop kan tikken. Foto's van je verzameling kijk ik graag tegemoet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Ik heb er nu minder dan wat ik eerst had. Mijn Blue Tip is sinds vorige week in het bezit van Rob van Shave and More, ik gebruikte hem toch niet en gezien z'n mildheid zou dat er waarschijnlijk ook nooit van gaan komen. Gewone flair-tip superspeeds heb ik ook niet meer, ik had er 2 maar die zijn al lang weer verkocht. Ooit heb ik een Rocket HD verkocht, dat had ik niet moeten doen want die krengen zijn echt veel duurder geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 OK, tijd voor wat plaatjes! Eerste foto, van links naar rechts: 40's super speed (USA) Milord (een vergulde 40's superspeed, USA) TV Super Speed (D1, dus 1958, USA) Red tip Super Speed (C2, dus 1957,USA) Flare tip Rocket (British). Hier heeft mijn vader zich ongeveer 50 jaar mee geschoren, totdat hij in de winkel geen fatsoenlijke DE mesjes meer kon krijgen. Dat was enkele jaren geleden. Flare tip Rocket (British, in nieuwstaat met naam gegraveerd in een van de deurtjes) Flare tip Rocket (British, New Old Stock, ongebruikt dus) En nu wil ik natuurlijk die van jullie zien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Voor de allereerste op de foto (foto 1) mag je best bij mij aankloppen Marcel I'll take it off your hands in no-time Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Mooie verzameling! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Mooie verzameling van toch wel hele mooie messen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Voor de allereerste op de foto (foto 1) mag je best bij mij aankloppen Marcel I'll take it off your hands in no-time Mocht ik het ooit overwegen, dan weet ik je, zoals altijd, te vinden Met een verse Feather erin scheert 'ie trouwens geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Ik heb geen superspeed wel 2 rockets een tv rocket rhodium plated en een rocket parat. Op marktplaats staat nog wat moois voor je marcel een Gillette popular 47 set linkje naar marktplaats hij vraagt er 40 voor los van de rest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Ik heb geen superspeed wel 2 rockets een tv rocket rhodium plated en een rocket parat. Op marktplaats staat nog wat moois voor je marcel eenGillette popular 47 set linkje naar marktplaats hij vraagt er 40 voor los van de rest. Ik heb al contact met die verkoper Als dat op niks uitloopt, wat ik verwacht, dan kan ik gelukkig nog kijken naar de Popular die ik al heb. Zo'n rhodium plated tv rocket is erg fraai! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Koste ook wel wat met doosje. Voor de rest zit ik even te wachten tot de cashflow weer wat beter is. Tandarts is best duur namelijk:P En jij ben dus degene die alles voor me neus wegkoopt:P Ach pas nog een aristocrat op de kop getikt voor 9 euro op een vlooienmarkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Ik heb erg weinig gekocht op marktplaats de laatste maanden, ik was het dus niet Er zijn meerdere kapers op de kust, ik heb momenteel geen 40 euro over om een Popular te kopen helaas. Eerst wat dingen verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts