daverenaldo Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Misschien leuk voor de beginners (net als ik): een hele youtube reeks van een Italiaanse barbier. Hij vertelt in deze reeks alles over het scheren met een open mes. School: http://www.youtube.com/watch?v=CLvhvPklflg&list=PLH1C3-D2tdMwG4pTOkW6rSDo2hLmoxHoT Fijne avond!
efsk Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Met enige weemoed denk ik aan de dagen dat Joost zijn eigen nog liet zien hier. Dan kon ik nu rustig achterover hangen tot hij klaar was met het tijpen van een marveilleus geformuleerd, in vitriool gedoopt stuk proza waarin de grond gelijk werd gemaakt met Mastro Livi en zeker ook diens adepten. Tijd om de zoekfunctie te benutten!
mhharsta Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Kan me herinneren dat er een draadje was over een wanstaltig gedrocht van een mes van Livi
marco Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Och ja, Joost en Mastro Livi... en dan die reclamejongen van hem die hier elke dag een sotd plaatste met een van zijn messen. Na een preek van Joost heb ik die kerel nooit meer gezien
Snuff Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Twee gehad van Mastro Livi en dat is gewoon kermisspul
PI56 Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Ik zie ook nog wel eens een filmpje van hem op joubuis. En dan denk ik inderdaad ook weer aan de tirades van Joost. En aan die italiaanse kerel, Razorboy was het toch, met zijn aan adoratie grenzende sotd's met de messen van Livi. Goede oude tijd.
Nienke Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Voor film geschiedenis heb ik aardig wat films tot in den treuren af moeten kijken (vooruit soms ook wel eens in slaapgeduvelt als ik het echt niet meer trok om 9:00 s ochtends met een 30 jr oude zwart wit art house klassieker), waar bij we uit respect voor de makers, want dat wilde we zelf ook worden, de aftiteling ook uitzaten. Maar na 1seconde heb ik deze man toch echt tot een halt geroepen. Zelden iemand gezien die zo vol van zichzelf is en daarbij kan ik de brom in het geluid niet uitstaan....
Nienke Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Ps. Natuurlijk wel leuk dat je van alles opzoekt over scheren [WINKING FACE]
Snuff Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Nog slechter dan Gold Dollar? Met een goed geslepen GD valt best prima te scheren, niet van de mooiste en er is wat voorafgaand werk om slijpen te vereenvoudigen. Bij de ML messen was het constant slijpwerk om ze bruikbaar te houden, je voelde tijdens de scheerbeurten gewoon dat de snede achteruitging. Of ik heb twee keer pech gehad natuurlijk, een derde is er nooit gekomen in ieder geval.
efsk Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Boutjes hoeven niet verkeerd te zijn hoor. Ik ben er niet per sé op tegen. Wat dat betreft vind ik bulls-eye-rosetten met roosjes e meuk vaak lelijker. Maar die scales van die livi ... Die gast neemt een bint en jast er een groffe snede in en klaar. Pijn aan je ogen zo lelijk.
marco Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Met een goed geslepen GD valt best prima te scheren, niet van de mooiste Weet ik, heb er twee liggen. Richard had ze geslepen en toen schoren ze prima. Maar ik vond ze wel snel bot worden. Later een Colibri 5/8 van Richard mogen lenen en die bleef toch echt wel veel scherper, ondanks mijn nog niet optimale techniek op de strop.
efsk Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Colibri 5/8 van Richard mogen lenen Dat was een Colibri 13/16. Kleinere Colibries heb ik nooit gehad. Grotere ook niet trouwens.
Tony Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Ik ben het helemaal eens Rolf, tijdens het passend maken van scales is werken met boutjes prettig, maar als het eenmaal gereed is dan toch weer pinnetjes gebruiken.
Loei Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Ik dacht meteen dat deze video's handig zouden zijn voor iemand die geïnteresseerd is in scheren met open mes! Maar de man is wel wat lang van stof, en dan nog die andere kerel die aardig zijn best doet om op Richard Rawlings te lijken mijn inziens. Helaas niet zo behulpzaam als ik hoopte. Toch ook even de posts van Joost en Razorguy opgezocht Die van RazorGuy lijken telkens wel door Google Translate te zijn gehaald... En die van Joost zijn onbetaalbaar Ik zie zelfs dat hij nog donateur is! Iemand nog tips voor video's die WEL behulpzaam zijn voor iemand die aan een open scheermes wil beginnen? Ik kijk nu meestal naar GeoFatboy, en heb ik 1x een video van Lynn Abrams gekeken, die was ook wel aardig. Voor Double Edge filmpjes vind ik PaulHfilms wel leuk.
KugelFanger Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Lol ik zit even te kijken bij livi op de website, green paste (lijkt me crox) 12 euro + verzendkosten erbij. Maar wel door mastro livi zelf gemaakt. Moet wel hele goeie crox zijn dan.
Loei Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Razor Emporium heeft ook wel leuke instructie video's wat mij betreft. Gewoon normale uitleg.
PI56 Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Die Razorboy was een italiaan die inderdaad de teksten door google liet vertalen. Zo las hij ook onze berichten. Ik verdenk hem er nog altijd van dat hij de zoon van Livi is. En anders een ziekelijke adoraat.
efsk Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Die razorboy is sowieso ziekelijk idolaat, zoon of geen zoon. Die gast heeft foto's van Livi boven zn bed, boven de deur, op het toilet, in de keuken, onder zn kussen en onder zn matras. Hij heeft zn woning ingeruild voor een blokhut want dat past goed bij die überlelijke scales. Iedere dag schreef hij een tekstje, waarin hij ofwel vertelde hoe ontzettend geil hij wel niet werd van livi ofwel vertelde dat iets anders niet zo goed was als livi, en dat postte hij op alle scheerfora die hij kon vinden.
efsk Posted December 14, 2016 Posted December 14, 2016 Over Livi gesproken: op Gut-Rasiert heeft iemand een "instap-Livi" gekocht, een Grifetto van €366,-. Zie alhier. Voor dit geld krijg je een mes wat is gemaakt uit een Rohling van een ander, met uit de losse pols ingezette serrierung, waar ik nog mee kan leven trouwens. Het kistje heeft niet passend vilt aan de binnenkant van het deksel en de splinters steken uit de verschrikkelijke balk die scales voor moeten stellen. Tamelijk pijnlijk.
Snuff Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 Een vriend uit de US liet me weten een Livi te willen kopen, ik raadde het hem af en toen heeft hij in de plaats bij revisor wat gekocht waar hij heel tevreden over was. Alsnog 2 livi's gekocht daarna omdat hij er zo'n goede dingen over gelezen had. Moest iemand trouwens nog twee bijna nieuwe Livi's willen kopen ......
HiFuMi Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 Ik zag ook dat die Livi zijn eigen stropmethoden promoot in zijn filmkes. Vreemde kerel.
efsk Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 Ik denk dementerende. Volgens zijn site doet hij dit al sinds 1700, dus helemaal de jongste is hij niet meer.
Recommended Posts