Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb besloten, omdat ik zo kort bezig ben, om mijzelf eerst te richten op de techniek. Ik heb een proefpakketje met mesjes gehaald en lekker getest. Daaruit kwam de Feather, de Astra en de 7 O'clock (geel). Maar wisselen en op techniek letten ging niet best. Dus gekozen om het maar eens onder de knie te krijgen met de Feathers.

De stand tot nu toe.

Voor het eerst geen last op de scharnierpunten van mijn kaak en daar niet rood. De hals was een beetje rood, maar door even niet op te letten en te hakken toch een lekker wondje in de nek weten te maken.

Aluin, de test van hoe goed ik was :D , het viel niet tegen. De vaste plaatsen waren veel minder aan het prikken. De enige uitzondering was mijn onoplettendheid in de nek. Ik hoop dan ook dat het de volgende keer minimaal zo goed als nu is.

Posted

Het belangrijkste wat ik je denk ik mee kan geven is: GEEN DRUK uitoefenen.

Voor de rest: goed schuim en mesje vlak houden.

Ik ben zelf ook na enkele bloedbaden begonnen met 2 passes. Je ziet er verzorgd uit maar superglad is het niet. Alleen als ik mij nergens hoefde te vertonen deed ik er 3 :P

Nu begint het ergens op te lijken ;)

Posted

Het uitoefenen van druk heb ik gemerkt. Dat zorgde voor het sneetje. Daarnaast was het schuim tijdens de eerste pass ook niet super. Veel te droog. De tweede pass was het veeeeeel beter. Dat maakt al een groot verschil. Morgen of woensdag lekker verder schuimen.

Posted

Ik had gisteren willen scheren en posten, maar dochterlief stuiterde van de trap. Die had op dat moment meer aandacht nodig. Leuke schaafplek op haar rug en een sip gezicht. Vanavond weer aan de slag.

Waarom één keer in de twee dagen. Met de Gillette kon ik mezelf maar één keer in de week scheren. Als ik de krabber goed gebruikt is het nu elke tweede dag. Uiteindelijk, als de techniek goed, is hoop ik dat het elke dag gaat lukken. Ik weet niet of ik uiteindelijk hiervoor een andere krabber voor moet hebben omdat deze misschien niet bij mij past. Maar feitelijk weet ik niks, ik ben lerende. Voorlopig pruts ik nog een beetje met de richting van het haar op de kaaklijn. Dat loopt schuin naar boven richting mijn oor. Komt ook goed.

Posted

Scheren doe ik ook elke twee dagen, dat bevalt mij prima. Wat ik gemerkt heb in de hals dat is dat als de groeirichting complex wordt het goed genoeg is als je een beetje in de richting meescheert. Mag er best wat scheef op als dat makkelijker is.

Wat heel goed is, dat is dat je nu even vasthoudt aan deze set hardware. Dat helpt bij het leren van de techniek. Dan kan je later gaan spelen met ander spul.

Posted

Ik heb wel het idee, dat met het veranderen van het weer, mijn baard minder stug is. Is dat een seizoensdingetje of zit ik raar in elkaar :lol: ?

Posted

Nee hoor, dat kan best. Wat men in het Engels noemt de "Bad Hair Day" hoeft natuurlijk niet alleen voor het hoofdhaar te gelden :-)

Posted

Wat ik als beginneling er ook aan wil toevoegen: scheren onder de douche gaat veel makkelijker dan gewoon. Misschien een warme, vochtige handdoek gebruiken als je niet gaat douchen?

Posted

Gewoon je gezicht goed natmaken, en als je niet gedouchet hebt vooraf langer met de kwast aan het werk.

Posted

Ik scheer me meestal lekker na het douchen. Ik ga vanavond eens proberen wat het resultaat voor mijn nek is als ik mijn kin op mijn borst zet. Het zal er in de spiegel wel grappig uitzien. Je wordt vanzelf wel kampioen gekke bekken trekken. :lol:

Posted

Bedankt Marcel.

Gisteren eens uitgebreid bezig geweest met het schuim. Ik had vaak dat het te droog was tijdens de eerste pass. Eerst lekker opgeklopt en daarna water erbij gedaan. Net zolang als volgens mij mogelijk was. Druppeltjes erbij maken aardig verschil. Scheren ging een stuk beter, nog wel plekjes die roodachtig waren. Sommige plekken voor een derde keer gedaan (ATG).

Mijn kin op de borst leggen ging wat lastiger dan de huid straktrekken. Maar goed... Getting there.

Ik heb wel dat het mesje de eerste pass wat trok en dat tijdens de tweede pass meer het snijgevoel er was. Iemand een tip?

Posted
Ik heb wel dat het mesje de eerste pass wat trok en dat tijdens de tweede pass meer het snijgevoel er was. Iemand een tip?

Even extra op de hoek letten en naar 't "feedback" geluid luisteren.

Posted

Gisteren extra goed opgelet dat de hoek goed was. De eerste pass ging beduidend beter. Toch nog een klein sneetje in de hals. Er is nog voor tonnen ruimte aan verbetering. Lekker verder ermee.

Posted

Vandaag alles hetzelfde gehouden met 1 uitzondering. Ik heb het mesje vervangen door een 7 o'clock (de gele). Goed op de hoek gelet en nu bijna geen branderige huid. Wat een genot. Blijkbaar sluit de feather niet lekker aan op mijn huid/techniek/iets anders. Nu even verder op deze manier.

Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar andere krabbers, Dit is volgens mij het begin van iets :lol:

Posted

Blij en tevreden :D .

Ik heb een kleine wijziging gemaakt met betrekking tot de voorbereiding. Warme/hete washand. Daarna geschoren met het gillettemesje ipv de feather. Weer vooruitgang geboekt. Lijkt ook alsof het feathermesje gewoonweg te ruig is voor mijn huid. Die gaan we weer proberen als ik de boel goed onder de knie heb.

Posted

Geweldige scheerbeurt. Niks meer aan toe te voegen. Volgens mij kan ik bij shave of the day aan de slag.

• 2 months later...
Posted

Bedankt voor dit draadje. Als beginner (toch leuk op m'n 38ste) leer ik hier veel van. Thx

Posted
Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar andere krabbers, Dit is volgens mij het begin van iets :lol:

Er zit aardig wat verschil tussen de vele krabbers, de ene kan je al wat beter bevallen dan de andere. Toch zou ik adviseren om tijdens de leerfase niet te vaak van krabber te wisselen, dit maakt alleen maar dat het langer duurt voor je de juiste techniek kent. Als je er eentje hebt die goed bevalt en een mesje die goed aanvoelt hou het daar dan even bij.

Wat niet belet om al andere krabbers in huis te halen natuurlijk ;) Succes!