Jump to content

SOTD 29 februari - 6 maart 2016

Frog

Recommended Posts

EJ DE89L

Gillette Silver blue

Semogue 2000

TFS Farinik

Nivea ASB

Na de goede scheerbeurt van gisteren was ik nog behoorlijk glad vanochtend. De Semogue en de Farinik (overgenomen van Carloz) waren aan de beurt. Mandarijntjes met kaneel, mooi dik schuim en lekkere geur. In 3 gangen weer heerlijk glad, DFS.

Plisson_Fibre,

Catie's Bubbles_Ocean Grove,

Merkur_510 Progress,

Lord_Classic Super stainless (oud) 8e x,

Old Spice_Original,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Plisson_Fibre en Catie's Bubbles_Ocean Grove:

De Bubbles zijn zo zacht, dat dit prima gaat met de zachte Plisson. Het kwastje pakt de crème snel op en maakt er vlot een mooi schuim van in de kom. Mooi vochtig schuim met voldoende body om een goede laag op de baard te zetten.

Mesje en krabber:

De Lord_Classic Super stainless (oud) voor de 8e x gebruikt. Het mesje blijft gaan. Eens zien hoelang dat nog gaat, maar vandaag is in elk geval nog zeer goed. In de Progress op 4 een strakke en probleemloze scheerbeurt. In 3 rondes spekglad. Mooie feedback van de krabber. Absoluut geen gevoeligheden, tja morgen dan maar weer. Resultaat BBS.

Old Spice gaat best lekker met dit zeepje. Afgewerkt met de Hema ASB en weer helemaal klaar voor deze zonnige dag.

Merkur Futur

Gillette 7 O'Clock Green (2)

Omega 20102

Haslinger Ringelblumen

aluin

Hema asb

Niet de beste scheerbeurt. Op de wangen niets aan te merken, maar in de hals leek ik al snel problemen te hebben, waardoor ik dan ook geen gang tegen de vleug aandurfde. Resultaat is babybilletjesglad op de wangen, maar stoppels in de hals. Hopelijk dat die eraf gaan met de R41 volgende keer.

De zeep deed het daarentegen stukken beter dan zijn vorige beurt. Wat extra laden toch allemaal kan doen :P

De Portus Cale Citrus, Cedar & Amber gaf opgeschuimd met de Simpson Commodore een mooie schuimlaag op het gezicht en de heerlijke geur blijft me telkens weer aangenaam plezieren.

De dissonant in het verhaal was vervolgens het Souplex mesje. Gisteren voelde hij al ruw aan en ook vandaag geplaatst in de ATT S1 voelde de eerste halen niet prettig aan. Daarom maar vervangen door een Personna USA mesje en het comfortabele gevoel was weer terug.

Vervolgens in drie gangen en wat nabewerking een glad gezicht.

Om geurig af te sluiten de Pino Silvestre het afrondende werk te laten doen.

e0e35b9748c9d9d5a16c7bf2c6c14ca5.jpg

Gilette Tech UK

Polsilver Super Iridium (1e)

TFS Das

Proraso Rood

DVH Aluin (met voetje ;) )

Floid

SOTD%200229_zpsprutu2w6.jpg

Voor het eerst deze mesjes gebruikt die Kingjack naar me opgestuurd had en wauw! Zo glad en soepel heb ik mij nog nooit geschoren. Tweedaagse stoppels verdwenen als sneeuw voor de zon met deze milde krabber. Geen getrek, geen irritatie, geen sneetjes, gewoon BBS :D

Met stip mijn fijnste scheerbeurt.

Ik had ASB klaargezet maar na nul prik van de aluin en nul prik van de Floid heb ik die maar even laten staan. Wellicht straks, tegen het droge weer.

Pre : Amando Shave and balm in 1

Bodyshop Maca root scheercréme

Wipped dog 24mm

Schick Krona

Gillette Silver Bleu (3 en weg)

Silver Scent by Jacques Bogart AS

Nivea Men Care

Silver Scent by Jacques Bogart EDT

Ik had verwacht dat het GSB mesje het langer dan 3 scheerbeurten zou uithouden na alle goede recensies die ik las. Niet dus. Tijdens de derde gang begon het te "trekken".

x9NAWxG.jpg

L' Aiglon SE met Fortunatus wedge

Muhle Liscio das kwast

DVH extra fris scheerzeep

Denim AS

De L' Aiglon scheert effectief glad, niet te vergelijken met andere krabbers. Er staan op de markt een paar SE krabbers voor wedges te koop momenteel, mooi spul!

01dd02b135a7d26a60a33a2d07e84967.jpg

Ever Ready 1912

Gem PTFE

Jan Zoethout custom syntheet

Musgo Real Oak Moss

DVH Aluin

Cien Balm

Floïd Suave

Het werd weer tijd voor een scheerbeurt met SE en wat is dat toch fijn en leuk om te doen :)

In 2,5 gangen lekker geschoren, niet zo glad als met een DE, maar dat komt denk ik doordat ik hem weinig gebruik en nog niet de techniek super onder de knie heb (gok ik).

Aluin gaf een paar kleine prikjes, afgemaakt met de Floïd die er een klein schepje bovenop deed.

Heerlijk geschoren :)

IMG_20160229_184634725.thumb.jpg.6601f5d24c4a99de727e847de05d2dae.jpg

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap sharp dressed man

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

Na gisteren een dagje vrij te zijn geweest, en voor het gemak ook maar eens het scheer-ritueel over te hebben geslagen, was het deze morgen weer aan de bak. De tweedaagse baard (en ik kan u verzekeren dat deze bij mij aanzienlijk is) was geen enkele moeite voor de Candidius. Als een warm mes door de boter ging ze door de baard en liet in drie gangen een spiegelglad resultaat achter.

Een paar prikjes van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.