Frog Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Feather Artist Club Dorco Barber blade Whipped Dog 30mm HTGAM FrostByte Barba asb
Edsel Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Lord L6 Wilkinson Gillette stainless (2) Omega 10019 TFS Tobacco Verde Nivea sensitive ASB
fireshrimp Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 EJ DE89L Gillette Silver blue Semogue 2000 TFS Farinik Nivea ASB Na de goede scheerbeurt van gisteren was ik nog behoorlijk glad vanochtend. De Semogue en de Farinik (overgenomen van Carloz) waren aan de beurt. Mandarijntjes met kaneel, mooi dik schuim en lekkere geur. In 3 gangen weer heerlijk glad, DFS.
Harkos Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Plisson_Fibre, Catie's Bubbles_Ocean Grove, Merkur_510 Progress, Lord_Classic Super stainless (oud) 8e x, Old Spice_Original, Hema_Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Plisson_Fibre en Catie's Bubbles_Ocean Grove: De Bubbles zijn zo zacht, dat dit prima gaat met de zachte Plisson. Het kwastje pakt de crème snel op en maakt er vlot een mooi schuim van in de kom. Mooi vochtig schuim met voldoende body om een goede laag op de baard te zetten. Mesje en krabber: De Lord_Classic Super stainless (oud) voor de 8e x gebruikt. Het mesje blijft gaan. Eens zien hoelang dat nog gaat, maar vandaag is in elk geval nog zeer goed. In de Progress op 4 een strakke en probleemloze scheerbeurt. In 3 rondes spekglad. Mooie feedback van de krabber. Absoluut geen gevoeligheden, tja morgen dan maar weer. Resultaat BBS. Old Spice gaat best lekker met dit zeepje. Afgewerkt met de Hema ASB en weer helemaal klaar voor deze zonnige dag.
Kingjack Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Otto Busch worldmaster FS das T&H Sandalwood crème Proraso splash Arko cool balsem Erg prettige scheerbeurt. Het mes ging als een raket en de combinatie van de zeep en de "na het scheren" is prima. Fijne dag allemaal!
LookOut Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Merkur Futur Gillette 7 O'Clock Green (2) Omega 20102 Haslinger Ringelblumen aluin Hema asb Niet de beste scheerbeurt. Op de wangen niets aan te merken, maar in de hals leek ik al snel problemen te hebben, waardoor ik dan ook geen gang tegen de vleug aandurfde. Resultaat is babybilletjesglad op de wangen, maar stoppels in de hals. Hopelijk dat die eraf gaan met de R41 volgende keer. De zeep deed het daarentegen stukken beter dan zijn vorige beurt. Wat extra laden toch allemaal kan doen
Rubinho Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Merkur 37C SuperMax Stainless Mitchell's Woolfat Simpsons chubby 2 super badger Arko extra Sensitive creme Shea Butter
Hanskoning Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 De Portus Cale Citrus, Cedar & Amber gaf opgeschuimd met de Simpson Commodore een mooie schuimlaag op het gezicht en de heerlijke geur blijft me telkens weer aangenaam plezieren. De dissonant in het verhaal was vervolgens het Souplex mesje. Gisteren voelde hij al ruw aan en ook vandaag geplaatst in de ATT S1 voelde de eerste halen niet prettig aan. Daarom maar vervangen door een Personna USA mesje en het comfortabele gevoel was weer terug. Vervolgens in drie gangen en wat nabewerking een glad gezicht. Om geurig af te sluiten de Pino Silvestre het afrondende werk te laten doen.
Zbignjew Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Gilette Tech UK Polsilver Super Iridium (1e) TFS Das Proraso Rood DVH Aluin (met voetje ) Floid Voor het eerst deze mesjes gebruikt die Kingjack naar me opgestuurd had en wauw! Zo glad en soepel heb ik mij nog nooit geschoren. Tweedaagse stoppels verdwenen als sneeuw voor de zon met deze milde krabber. Geen getrek, geen irritatie, geen sneetjes, gewoon BBS Met stip mijn fijnste scheerbeurt. Ik had ASB klaargezet maar na nul prik van de aluin en nul prik van de Floid heb ik die maar even laten staan. Wellicht straks, tegen het droge weer.
guy1307 Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Pre : Amando Shave and balm in 1 Bodyshop Maca root scheercréme Wipped dog 24mm Schick Krona Gillette Silver Bleu (3 en weg) Silver Scent by Jacques Bogart AS Nivea Men Care Silver Scent by Jacques Bogart EDT Ik had verwacht dat het GSB mesje het langer dan 3 scheerbeurten zou uithouden na alle goede recensies die ik las. Niet dus. Tijdens de derde gang begon het te "trekken".
Johan Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Schick Krona krabber Personna Platinum Chrome mesje Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast TFS Linea Tradizionale Barba Gialla zeep Pitralon Original aftershave
mhharsta Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 L' Aiglon SE met Fortunatus wedge Muhle Liscio das kwast DVH extra fris scheerzeep Denim AS De L' Aiglon scheert effectief glad, niet te vergelijken met andere krabbers. Er staan op de markt een paar SE krabbers voor wedges te koop momenteel, mooi spul!
Guest Gusto Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Timor 1352 HEMA (5) Semogue SOC 2 Band Das Le Père Lucien - Cèdre & Patchouli Pitralon Zedern VLS
Loei Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Ever Ready 1912 Gem PTFE Jan Zoethout custom syntheet Musgo Real Oak Moss DVH Aluin Cien Balm Floïd Suave Het werd weer tijd voor een scheerbeurt met SE en wat is dat toch fijn en leuk om te doen In 2,5 gangen lekker geschoren, niet zo glad als met een DE, maar dat komt denk ik doordat ik hem weinig gebruik en nog niet de techniek super onder de knie heb (gok ik). Aluin gaf een paar kleine prikjes, afgemaakt met de Floïd die er een klein schepje bovenop deed. Heerlijk geschoren
Snowmiss Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 - Omega 31151 met TFS Winter - Kraken 248 met Voshkod (3*) - X-Bolt met als resultaat BBS Voor mij is deze Kraken 248 een topkrabbertje, geeft inderdaad goede geluidsfeedback en een heel glad eindresultaat
Hanskoning Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Dat voetje ojeee Ik begrijp je emotie, heb ik soms ook met een schilderij dat je een verzuchting slaakt over zoveel schoonheid
Bartmen Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 @Hanskoning het was niet de schoonheid eerder de brrr factor
Hanskoning Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Ik vinnet wel een fijne vent, die Bartmen. Ik ook, hij heeft alleen een groot gemis en dat is de gave om dingen op juiste waarde te schatten
Bartmen Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 @efsk, dank u. ben ook wel te pruimen haha. Volgende keer haal ik wel weer een wit ´ voetje ' bij je Hans. Ik maak me nu uit de voeten. Een hele prettige avond ieder
cutthroat Posted March 1, 2016 Posted March 1, 2016 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap sharp dressed man - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Na gisteren een dagje vrij te zijn geweest, en voor het gemak ook maar eens het scheer-ritueel over te hebben geslagen, was het deze morgen weer aan de bak. De tweedaagse baard (en ik kan u verzekeren dat deze bij mij aanzienlijk is) was geen enkele moeite voor de Candidius. Als een warm mes door de boter ging ze door de baard en liet in drie gangen een spiegelglad resultaat achter. Een paar prikjes van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.
Recommended Posts