Jump to content

"slijples"

Albert61

Recommended Posts

Is er iemand in de buurt van Den Haag,die zijn slijpvaardigheden met mij zou willen delen?

Ik wil zeker weten of het nog scherper kan,dan ik nu doe en dan wil ik ook graag zien hoe dat kan.Een eventuele tegenprestatie zouden we moeten kunnen uitkomen.

Een naniwa steen met diamant erin 800-1000,of een binshui natuursteen 800-1000

Dan naniwa superstone 3000

Dan belgisch brok of coticule;of franse steen met olie

Dan is het wel scherp,maar denk dat misschien nog scherper kan;dat wil ik graag zeker weten.Daarna spanriem.

Groeten Albert

Stuur effe een pb met je adres, en welke dagen je de namiddag tijd hebt. Dan kijk ik of ik effe langs kan komen. Coticules zijn niet mijn sterke punt, maar wellicht kan ik je wel wat stapjes op weg helpen.

Foto's plaatsen vanuit dropbox. De foto in een publieke map plaatsen, Rechts klikken op de fotonaam. Op "openbare link kopieren" klikken. Deze link (eventueel korter maken) kopieren en plakken in je bericht tussen hier%20de%20link. Zo zou het moeten lukken.

• 1 month later...

Toen ik 2 jaar geleden begon met DE scheren zei ik met brandende wangen tegen mezelf dat ik nooit en te nimmer een open scheermes zou proberen. Vorige week natuurlijk toch een open mes geprobeerd.

Ik had totaal niet verwacht dat het zo zou bevallen, maar nu komt dus onverwacht snel het probleem van stroppen en opfrissen. Is er nog iemand in de buurt van Den Haag die me op weg zou kunnen helpen (natuurlijk tegenprestatie of wederdienst) ?

Ik heb vriendelijk advies van de verkoper gekregen en ik heb een strop, balsahout en crox poeder gekocht en talloze filmpjes en artikelen bekeken. Ik strop na gebruik . Toch heb ik het gevoel dat de snijrand terugloopt en het scheren steeds trekkeriger wordt.

Ik heb mijn vraag hier maar gezet omdat het een passende post leek; als ik een draadje foutief gekaapt heb, mijn verontschuldigingen.

Oja, ik zou nog contact opnemen met Albert. Helemaal vergeten ... Daar ga ik mee beginnen, kom ik daarna, als ik het niet ook vergeet natuurlijk, bij jou terug.

Je kunt beter een lesdag gaan in plannen voor de beginners ;)