Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Na een hele hoop dingen opgezocht te hebben op internet, eindelijk een forum gevonden.

Dus gelijk maar aangemeld.

Ik ben Marcel 27 jaar kom uit het Westland, ben in het dagelijks leven vrachtwagen chauffeur.

Ik scheer sinds een week of 3 a 4 met een klassiek scheermes.

Een verademing vergeleken met de "bende" van het moderne scheren. Had van alles geprobeerd om de geïrriteerde huid te voorkomen. Gelukkig niet gelukt tot ik begon met klassiek scheren.

Ik ben in het bezit van een MEN ROCK safety razor. En heb sinds vandaag de Vergulde Hand orginele kapperskwast, heb deze nog niet gebruikt. Ook heb ik de Vergulde Hand scheerzeep aangeschaft gewoon om te kijken of het bevalt om met een scheerkwast te werken.

Ik gaat er een eind aan breien dan kan ik een hele boel informatie gaan lezen op deze site.

Groeten Marcel

Posted

Welkom Marcel,

ik ben een paar maanden bezig met open mes en het bevalt elke ochtend weer beter.

Maar ga wel voor super producten om te helpen.

TOBS, Proraso etc..

Posted

Welkom Marcel!

Die zeep is lekker, de kwast iets minder vind ik zelf.

Laat ons weten hoe het gaat met de scheerbeurten :)

Posted

Heb je nou een mes of een krabber? Dat is me niet helemaal duidelijk ... En waag het niet die vraag met "ja" te beantwoorden. :-)

Welkom, truwens.

Posted
Heb je nou een mes of een krabber? Dat is me niet helemaal duidelijk ... En waag het niet die vraag met "ja" te beantwoorden. :-)

Welkom, truwens.

Ja ik heb dit https://www.douglas.nl/douglas/Verzorging-Heren-Scheeraccessoires-Men-Rock-Scheren-Double-Edged-Razor_productbrand_3000062415.html?sourceRef=ASbYMFFpR word volgens mij een krabber genoemd!

Net ook voor het eerst me kwast en zeep gebruikt. Om er een mooie lather van te maken valt me nog niet helemaal mee.

Het zal vanzelf beter gaan denk en hoop ik. Ik had een grote soepkom gebruikt om de lather in te maken.

Hoef in ieder geval me geen zorgen te maken dat ik informatie te kort kom op dit forum. Nog een hele hoop te lezen en leren.

Posted

Die Vergulde Hand zeep moet je de eerste paar keren voorweken met warm water.

Posted
Die Vergulde Hand zeep moet je de eerste paar keren voorweken met warm water.

Gewoon warm water op de zeep? Zal het proberen. Enig idee hoeveel water?

De zeep onderdompelen of gewoon een klein scheutje?

Posted

Doe het bakje maar vol.

Posted
Ga er van uit dat je met Lather gewoon schuim bedoeld... [WINKING FACE]

Ik denk gooi zo onervaren als ik ben alvast een vakterm eruit.

Maar ja bedoelde een schuim.

Posted

Welkom Marcel! Al kennis gemaakt met de Nederlansche Inquisitie alhier zie ik. ;)

Veel plezier hier en succes met je nieuwe ontdekkingsreis!