Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

De afgelopen weken had ik een fictief groot probleem. Er was namelijk nog ruimte voor 1 extra open mes in mijn scheerkast, een doorn in mijn oog...

Vele uren gingen zitten in het speuren op de baai en het wensenlijstje werd astronomisch groot.

Totdat mijn vrouw zei" er liggen toch nog 2 messen in die lade naast jouw werkplek? "

Shit, die was ik echt totaal vergeten.

Dus de wensenlijst mag weer achter slot en grendel en het opknappen kan beginnen.

De eerste is een Hans Reif 7/8 model 102. De scales zijn nog prima en het sluit allemaal nog mooi en recht.

Het mes had een prachtige etsing die ik op vakkundige wijze onzichtbaar heb gemaakt :cry: , ongelukje met salpeterzuur.

Na wat schuren is dit de status.

cbc79c41bf2215082a45a729fa783809.jpg

73335871d6297a864bf20f9c83d0eb20.jpg

Het blad heeft nog wat aandacht en polijsten nodig en daarna mogen de stenen aan de beurt.

Edited by Guest
Posted
Salpeterzuur?

Eh ja,

Ik was een tijdje terug aan het pielen om een soort magische mix te maken om krabbers met zwarte aanslag schoon te krijgen.

Krabber in een badje met die mix en hoppa in de ultrasoon.

Uiteindelijk iets gemaakt dat wel goed werkt maar daar zit iets van 5 % salpeterzuur in.

Zonder na te denken mik ik dat mes erin en weg is het goud.....

Posted

Het is een mooi groot mes, de moeite waard om op te knappen.

Ook ik hoor trouwens graag het verhaal over het hoe en waarom van salpeterzuur! Ah, het staat er al. Dat is flink balen zeg, maar je mix werkt wel goed voor de vlekken?

Posted

Ik heb er een jaar of twee geleden eentje verkocht (denk aan iemand van het forum), hele goede scheerder, bij mij was de ets na oppoetsen ook verdwenen (maar ik gaf daar niet om).

Posted

De vraag is dan natuurlijk: wat is die mix?

Los daarvan: net mes, met mooie scales. Jammer dat je nu een mes weg moet doen: je had maar éen plek vrij en twee messen om het te vullen. Bovendien heb je geleerd dit soort dingen niet aan je vrouw te vertellen. Je had bijna wat moois kunnen kopen ;-)

Posted

Voor mij heeft een ets ook niet zoveel meerwaarde Ron en ik denk dat de ets het ook niet overleeft zou hebben na poetsen.

Die mix is niet zo bijzonder hoor, een beetje aangezuurde ruitensproeivloeistof met wat extra zeep.

Een mes wegdoen :o ?

Nee, dat gaat niet gebeuren.

Ik dacht eerder aan een extra kast, je moet toch aan de toekomst denken he ;)

Posted

Ik ga het eens op mijn rommelmarkt mes proberen ;)

Misschien dat het laatste beetje zwart dan ook verdwijnt.

Haha groot gelijk gewoon een extra kast er bij. En die is in het begin zooooooo leeg, daar moet dan wel wat bij komen :P