Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoe behandelen jullie sneetjes?

Zelf druk of wrijf ik met het aluin over het sneetje. Soms is echter zo hevig dat het niet binnen enkele minuten te stelpen is. Hoe doen jullie dat?

Wat zijn de trucjes die je leert van je vader/opa? Gooi ze er maar in :D

Posted

kleine puntjes gaan dicht met een koude handdoek of aluin. zijn er puntjes/sneetjes die niet dicht gaan dan een styptic pen (of styptic matchbook afhankelijk vanaf wat je wilt)

het is niet het meest fijne gevoel wat je je kunt voorstellen :P

Posted

Niet snijden lukt dus niet altijd :P

Maar een styptic pen is dus het middel tegen de iets fellere sneetjes begrijp ik. Is er nog verschil tussen merken? Proraso heeft er bijvoorbeeld een in hun groene lijn. Als die net zo verkoelend werkt als de rest van hun verkoelende lijn is dat misschien niet de beste keus :)

Posted

Die van Proraso is zeg maar een vloeibare pleister en voldoet zeer goed daar waar aluin niet voldoende helpt.

Heeft verders geen koelende werking.

Posted
Mijn god hoe diep snij jij je dan als er een soort huidlijm aan te pas moet komen ??

Gelukkig heel sporadisch, echter toen ik nog een werkzaam leven leidde en me altijd strak in het pak voortbewoog was ging het scheren in een hogere versnelling dan nu en als er dan eens een wondje was altijd de gel erop om de kraag van het overhemd netjes te houden.

Posted

Juistem, precies wat ik zoek! Ik dank jullie allen hartelijk :D

Het gaat mij er idd ook om dat de kragen van mijn overhemden niet bedruppeld worden.

Posted

Doe zoals een aantal van ons. Scheer je 's avonds. Dan absorbeert je hoofdkussen al het bloed :) De volgende ochtend is het bloeden echt wel gestopt. Ik heb trouwens vrijwel nooit een wondje. In die zeldzame gevallen gebruik ik aluin zonder voetje.

Posted

Sneetjes? Sneetjes brood?

Nee hoor, gewoon een klein stukje wc papier er opplakken (door het bloed blijft het aan de huid kleven) en enkele minuten laten zitten.

Posted
Staat wel gek als je meerdere sneetjes hebt al die stukjes wc papier of vloeitjes op je gezicht. Soort paddestoel idee. :)

:lol: in je nette pak een belangrijke vergadering instappen en vergeten dat je de halve wc rol bij je hebt :shock::P