sourya Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Net eens gekeken op de Ramsa staat inderdaad Acier Bohler en op de andere kant van de tang staat Lux solingen
sourya Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Heb je al een Pb verstuurd? PB vestuurd? Naar wie
hanwer Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Heb je al een Pb verstuurd? PB vestuurd? Naar wie Was bedoeld voor kalerolf en sloeg op zijn prijstaxatie. Was een grapje.
Loei Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Even dit draadje nieuw leven in roepen, gezien ik deze week het Fritz Hahne mes binnen krijg. Dit is geen Fritz Hahne, zo blijkt uit een detailfoto van het mes van ik heb ontvangen van Sourya. Dit is een Cowboy mes. Schijnbaar gemaakt door Ernst Linghorst tussen 1920 en 1950 in Solingen Wald. Er schijnen ook een aantal neppe in omloop te zijn, zogenaamde NOS messen. Met kleurrijke scales , mooie ets en gravering in de zijkant van de tang(?) waar de cowboy met de hoed ontbreekt. Dat zijn dan de neppe messen voor zover ik wat heb kunnen ontdekken.
efsk Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Daar is men nog niet uit, of het nep is. Vermoedelijk jaren 80 voorraad die in een kelder ergens gevonden is. Kwalitatief zijn ze erg goed, ik heb er een.
Loei Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Ah oke, nou ben benieuwd. Gedtailleerde foto's komen wanneer ik hem binnen heb.
QuantumCat Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Rechtermuisknop -> openen in nieuw Tab/venster geeft al meer details.
Loei Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Rechtermuisknop -> openen in nieuw Tab/venster geeft al meer details. Kun jij posten welke details je hebt kunnen vinden over het mes/merk? Ik ben zeer benieuwd.
Recommended Posts