sourya Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Gents and Ladies ( deze fout maak ik geen twee keer) Ik heb kort geleden een van messen opgekocht. En omdat ik zelf niet super veel informatie vind op internet wil ik het hier eens proberen. Er zijn er nog wel andere maar die zijn redelijk opgebruikt
Snowmiss Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Als leek, vind ik dat je wel mooie messen hebt gescoord!
mhharsta Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Ik kan je helaas niet veel wijzer maken; behalve de laatste zijn de namen mij in elk geval bekend, maar daar houdt het mee op. Mooie messen, en dat maakt me toch wel nieuwsgierig naar de "bijvangst" !
sourya Posted February 22, 2016 Author Posted February 22, 2016 Zoals te zien hebben deze meer slijt dan in de eerst post
Frog Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Ik vermoed dat Efsk, Buffel, Rare Kwast en Tony hier wel wat nuttigs over kunnen vertellen.
efsk Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Nou, ik ga ze niet allemaal uitgebreid behandelen, maar: Colibri: uitstekend Frans mes, heb er zelf een die me goed bevalt. Peaso: Paul Adrian, Solingen. Bestond in ieder geval al in 1920. Ramsa: Frans. Meer weet ik niet zonder in papier te gaan bladeren en hopen dat ik het vind Röslein: Albert Rentrop, Solingen, jaren 30. Dat waren de goeie messen. Fritz Hahne: geen idee. Edaco: Ernst Darmann Co., Solingen. Hamburg Ring: is een slijpwijze, geen merk Wat staat op de tang? Jenny: geen idee. Zo te zien op je foto Solingen voor de Franse markt. Rasiermesser Solingen: scheermes uit Solingen. Wat staat op de tang? Laatste is een foto waar ik niks van de tekst op mes of doosje kan lezen of afbeeldingen op mes kan onderscheiden. Wat staat er op?
sourya Posted February 22, 2016 Author Posted February 22, 2016 Thx die onderste staat Wilhelmus op dadelijk eens fatsoenlijk gaan bekijken
Buffel Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Geen verkeerde koop hoor! Zit echt wel bruikbaar spul tussen, mooie vangst.
sourya Posted February 22, 2016 Author Posted February 22, 2016 Sowieso gaan er ook messen de verkoop in
Snuff Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Is een mooie aankoop geweest (afhankelijk van de betaalde prijs natuurlijk).
Tony Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Prima vondst. Een lot als deze zou ik ook niet laten liggen.
Snuff Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Enig idee wat ze waard zijn? Zit best wat moois tussen maar niks uitzonderlijks, prijzen geven is niet echt doenbaar daarvoor kan je beter eens rondkijken op ebay en de buitenlandse forums (marktgedeelte). Hou er wel rekening mee dat het laatste jaar de prijzen sterk gedaald zijn voor dit soort messen, zelfs normaal gezochte messen schijnen weinig kopers te lokken tegenwoordig, uitzonderingen daar gelaten. Ik denk dat je het meeste kans maakt als ze vakkundig geslepen zijn en dan aanbieden op het forum of marktplaats enzo. Hier op het forum kan je in het archief gedeelte van de markt prijzen opzoeken uit het verleden. Zoek je ze te verkopen in de staat waarin ze zijn dan moet je je verwachtingen mogelijks naar beneden aanpassen.Succes.
Tony Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Ik ben het met Rolf eens dat de bovenste vier met ets goed verkoopbaar zijn, de overige minder. Was je van plan om je er mee te gaan scheren? Wat is je ervaring op dit gebied?
sourya Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Ja ik scheer mij met een straight. Ik heb een Mado 7/8 FH. De colibri en de eversharp wou ik zelf houden. In het lot zaten namelijk ook 2 coticule, 2 barbier hones, belgisch blauw steen en nog een aantal krabbers
sourya Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Alleen op gebied van honen, kan ik wel wat bijlessen gebruiken
roland Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Alleen op gebied van honen, kan ik wel wat bijlessen gebruiken Je hebt nu in ieder geval genoeg messen om mee te oefenen...
Tony Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Ik zag dat je op B&B vragen gesteld hebt over de Ramsa. Die van jou heeft nummer 974, ik heb een 973 gezien die heeft op de andere kant van de tang Bohler stahl staan. Die van jou ook? Ik heb verschillende messen gehad van Bohler staal waar ik best tevreden over was.
sourya Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Ja ik scheer mij met een straight. Ik heb een Mado 7/8 FH. De colibri en de eversharp wou ik zelf houden. In het lot zaten namelijk ook 2 coticule, 2 barbier hones, belgisch blauw steen en nog een aantal krabbers Maar zoals Tony al vraagt heb je ervaring met scheren met een "open mes". Enne laat de rest ook zien.. hebben we graag Hoi Rolf, Ja ik heb ervaring met scheren met open messen. Mijn aangezicht scheer ik hiermee. Ben nu vollop aan het oefenen om mijn hoofd hiermee te scheren.
sourya Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Ik zag dat je op B&B vragen gesteld hebt over de Ramsa. Die van jou heeft nummer 974, ik heb een 973 gezien die heeft op de andere kant van de tang Bohler stahl staan. Die van jou ook? Ik heb verschillende messen gehad van Bohler staal waar ik best tevreden over was. Deze avond eens kijken... Ik hou u op de hoogte
hanwer Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Voor de bovenste 4 zou je nog iets kunnen beuren, het onderste plaatje wordt moeilijk.Prijsstelling bovenste plaatje 5 tot 7 eurie per stuk... Dat vind ik toch wel erg pessimistisch....Vanwege de goede staat van mes en ets denk ik dat je voor de bovenste messen, behalve de eversharp die wat verslepen is, toch zeker E20 per stuk kunt vragen.
Recommended Posts