cutthroat Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap anise - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel De Colibri had geen enkele moeite met de baard. In drie gangen weer babybilletjesglad. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de aftershave gel.
mhharsta Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Otto Busch Worldmaster 194 Stirling Kong Dusy Kabinett Cien XBolt AS In 2 gangen soepel glad, en zoals het hoort iets prik van de AS.
Edsel Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Schick L1 Schick injector mesje (5) Plisson L'Occitane Panna Crema Namaste Nivea sensitive cooling ASB Master Perfumers Dark Wood EDT
fireshrimp Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 EJ DE89L Gillette Silver Blue Semogue 2000 Tabac Nivea ASB Na de geweldige scheerbeurt gisteren met de Piccolo viel er niet zo heel veel te maaien vanochtend. Inmiddels wel weer glad in 3 gangen. Combi Semogue en Tabac werkt prima.
guy1307 Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Pre shave Proraso wit Razorock "King of the Castle" Brain freeze geen merk varkenshaar kwast EJ89DE Huismerk mesje van Big C supermarket Bangkok (1) Thayers Witch hazel lemon Proraso green AS Seb Med ASB Baldessarini Del Mar EDT
Tjebbe Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Stirling Kong, Speick scheerzeep, Kraken 246 Slant Metallic, Rapira Platinum Lux (2), Tunney aluin, Kokosolie. Er was nog niet veel te scheren, het voelde nog mooi glad. Toch weer een fijne scheerbeurt, geen aluinprik.
Kingjack Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Kraken 248 Nylon Polsilver si (1x) FS das, 24 mm Proraso rood in de scuttle Osage rub Proraso balsem De eerste keer met de nylon Kraken slant. Kort samengevat; het aangevoel op de huid tijdens het scheren was volkomen ruk, het resultaat na 3 rondjes prima zonder prik en irritatie.
Harkos Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Omega_20102, TFS_Anniversary Italian Fern, Gillette Slim adjustable, Lord_Classic 1e x, Floïd_Original, Simpson ASB. Kwast en zeep: Omega_20102 en TFS_Anniversary Italian Fern: Wat is die Fern toch een lekker zeepje. Schuimt goed op, geen echt dikke volle schuim, maar een licht goed schuim, dat prima zijn werk doet en zich prima laat opbrengen. Die geur van deze zeep vind ik heerlijk. Zo'n mystiek bosluchtje, met mooie zoete ondertonen. Elke keer geniet ik er weer van en soms bekruipt me het gevoel er gewoon in te happen, maar ja, dan merk je toch dat het scheerzeep is. Mesje en krabber: De Lord_Classic voor de 1e x gebruikt. Het mesje is een nieuwe voor mij. Van Jan Zoethout wat monstertjes gekregen en ben ik nu aan de Lord Classic begonnen. Mooi scherp mesje, maar moet er nog even aan wennen, want op een paar plekjes kleurde het schuim verraderlijk rood. In de Slim op 6 mooi glad scheerwerk, maar ook wat hoekgevoeligheid. De laatste op 7 om te kijken of dat dan beter gaat. Daar mijn verstand wat op nul stond vanmorgen, nu 3 wondjes, wat voor mij niet gewoon is. Het mesje hapt wat in de Slim. Morgen even beter opletten. Resultaat BBS. Stevig aluin er op om te stelpen en vervolgens met de Floïd Original en Simpson's ASB afgewerkt. Wel een prettige beurt, zei het dat ik even beter op moet letten met dit mesje.
Frog Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Reis SOTD #3 Swing Junior Rapira platinum lux Omega S10005 Palmolive De Vergulde Hand ASB
Snuff Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Wolfman +0,74 met Kai mesje Plisson synthetische borstel Martin de Candre Fougere Pitralon aftershave Dit is mijn 5de scheerbeurt met een Kai mesje (derde mesje) en we gaan echt geen vrienden worden, alleen met druk zetten slaag ik erin me te scheren maar niet echt een glad resultaat, die Kai mesjes stuiteren over mijn stoppels en druk zetten resulteert natuurlijk in een onprettig huidgevoel achteraf.
LookOut Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Lord L6 Feather mesje (6) Omega 20102 Strop Shoppe Baker Street (staaltje) aluin Hema asb Het Feather-mesje is nog steeds comfortabel om mee te scheren, maar ik merk toch een vermindering aan scherpte. Dus ondanks dat het mesje niet trekt, toch maar weggegooid. Achteraf besef ik nu wel dat ik het misschien nog eens had moeten testen met de R41 om de aggressiviteit wat op te krikken, maar dat zal dan voor een volgende keer zijn. De zeep was aangenaam in gebruik, maar ik stel me vragen bij de geur, voornamelijk of deze nog authentiek is. Volgens mij is deze sterk gewijzigd door blootstelling aan de lucht (zit niet echt in een verpakking), en door het in aanraking komen met het staaltje van Bald Frog. Verschillende reviews van de zeep spreken namelijk over een citrusnoot, maar die kan ik nergens bespeuren. Mijn vriendin vindt het zelfs naar broodpudding ruiken! Maar als dit effectief de geur is van de zeep, dan komt die op de kooplijst terecht, want het is eindelijk een geur die mijn vriendin kan appreciëren
efsk Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Nou, als je deze zeep nog wilt kopen moet je opschieten want Stroppe Shoppe houdt ermee op.
LookOut Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Nou, als je deze zeep nog wilt kopen moet je opschieten want Stroppe Shoppe houdt ermee op. Ik meende al zoiets op te vangen ... Toch wel vervelend, zo'n spaarstand op mijn budget.
Hanskoning Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Het Wolfje, met een Dorco 3x ST 300, mesje heeft voor de eerste maal haar baasje mogen vertroetelen en wat heeft ze haar best gedaan om een eerste goede indruk achter te laten. Het was best wel een ietsje spannend daar ik een verhoogde agressiviteit besteld had, maar na twee halen was daar de geruststelling als een warm mes door zachte boter gleed de krabber zachtjes over de huid en maaide de twee dagen baard moeiteloos weg. De open kam kant kwam vandaag als beste uit de bus je voelt de krabber bijna niet scheren maar het is zo effectief wat er gebeurt. Je wordt er zelfs een beetje onoplettend van. In drie gangen weer Wolfjes glad en dit bereik ik zelfs niet met mijn ATT deze biljartbal. De sample van Snuff Cyril R Salter Sublime Citrus rook heerlijk en na enige opschuim problemen een heerlijke glijlaag op het gezicht. Frisse afwerking en een zeer prettig huid gevoel achteraf. Het zal denk ik wel helder zijn ik ben met deze Wolf een zeer gelukkig man, dus Snuff nogmaals ontzettend bedankt voor je inzet.
Tony Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Eerste scheerbeurt met deze Filarmonica Novodur 13. Ik ben nog niet helemaal tevreden met het poetswerk maar dat komt nog wel een keer. Kwa scheren duikt dit mes direkt in mijn top 10. Net zo comfortabel als zijn grotere broers maar iets handzamer. Een blijvertje.
Rubinho Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Merkur 34C Voskhod Mitchell's Woofat Semogue SOC das pitralon classic shea butter
Macaronus Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Maandag! Voorbereiding: hete doezeZeep: TFS Italian FernKwast: Liwa varken/das mixKrabber: Valet AutostropMesje: FeatherScheerbeurt: 3 gangen + bijwerkenAfwerking: koud waterResultaat: babybilltjesglad! Dat was weer es een heerlijke scheerbeurt! Dat het bakje van TFS in de wasbak met water viel ( ), deed er nix aan af. Morgen zal er niet veel te scheren vallen, denk ik!
Guest Gusto Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Timor 1352 HEMA (2) Semogue SOC Varken De Vergulde Hand De Vergulde Hand ASB
Snuff Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Eerste scheerbeurt met deze Filarmonica Novodur 13. Ik ben nog niet helemaal tevreden met het poetswerk maar dat komt nog wel een keer. Ik vind hem er anders heel goed uitzien, is altijd moeilijk met een opdruk. zo'n oudere novodur kan niet slecht zijn!
Snuff Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 De sample van Snuff Cyril R Salter Sublime Citrus rook heerlijk en na enige opschuim problemen een heerlijke glijlaag op het gezicht. Frisse afwerking en een zeer prettig huid gevoel achteraf. Het zal denk ik wel helder zijn ik ben met deze Wolf een zeer gelukkig man, dus Snuff nogmaals ontzettend bedankt voor je inzet. Het is je van harte gegund mon ami, schuimproblemen met Salter Creme? Dump de pre-shave.
Hanskoning Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Nou, als je deze zeep nog wilt kopen moet je opschieten want Stroppe Shoppe houdt ermee op. Waaaaaaat waaaaaarom Heb diverse zepen en gebruik ze naar zeer volle tevredenheid Nadenkend is er wel een link, eerst gaat wickham ermee stoppen, die ik ook zo waardeerde en nu de Strop Shoppe het zal toch niet gerelateerd zijn Bidden dat Queen Charlotte niet dezelfde weg gaat anders moet ik nog voor 45 jaar (jawel ik ben van plan minimaal 100 te worden) Vostok en Iced Key Lime inkopen
Snuff Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Daarom dat ik zorg bij spullen die me extra goed bevallen voor voldoende voorraad, zoals mesjes bijvoorbeeld Avond scheerbeurt: Net als vanmorgen dezelfde borstel en zeep maar dit keer de pas aangekomen Irving Barber Company Shavette. Van alle shavettes die ik ooit probeerde is dit toch wel mijn lieveling. Balans, gewicht, handeling, drie soorten mesjes, dit is echt door en voor barbiers gemaakt
Loei Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 EJ DE89 Knurled Polsilver Super Iridium Kruidvat varkentje Wilkinson Sword zeep Cien ASB Blue Stratos Een fijn schuim van deze zeep wat resulteerde in een heerlijke scheerbeurt. Mesje wel weggegooid nu, ATG was toch lichtelijk oncomfortabel. Verder een erg fijne scheerbeurt
Harkos Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Van alle shavettes die ik ooit probeerde is dit toch wel mijn lieveling. Beter, dan zo'n Feather??
Recommended Posts