Zbignjew Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Wellicht een rare vraag, maar ik heb 3 krabbers waarvan er twee eigenlijk altijd voorzien zijn van een mesje. Nu liggen deze krabbers in een kastje in de badkamer en vaak zie ik na een tijdje een roestbruin randje bij het snijvlak van de mesjes verschijnen. Ik vroeg me af of jullie je mesjes in de krabber laten zitten of het na iedere scheerbeurt eruit halen en ergens op een droge plek opbergen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Ik heb ze zelf open op een plankje liggen in de badkamer. De enige krabber die ik zorgvuldig afdroog (openmaken, mesje en binnenzijde drogen) is mijn Ever Ready 1912. Mijn andere krabbers droog ik af zonder open te maken, ik heb zelf geen last van bruine randjes. Dit kan afhankelijk zijn van de mesjes die je gebruikt. Welke DE mesjes gebruik je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 In de krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Hier ook in de krabber, maar ik maar wel alles goed droog na gebruik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Hier maar één mesje in gebruik die verhuisd naar de krabber welke ik voor de scheerbeurt selecteer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Heb een magneet op een veilige plek in de badkamerkast geplakt. Van zo'n Ikea Grundtal doosje afgesloopt en met dubbelzijdig plakband ergens vast geplakt. Daar gaan de mesjes op. Kunnen ze lekker drogen en ben ik ze nooit kwijt of snijdt iemand zich er per ongeluk aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Na een scheerbeurt spoel ik de krabber goed af, inc mesje wat erin zit. Dan blijft het spulletje liggen tot de volgende beurt. Als de krabber klaar is dan uit elkaar, goed poetsen, goed drogen, ook het mesje. Ter bewaring gaat het mesje dan terug de krabber in tot de volgende krabber aan de beurt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbignjew Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 Ik heb ze zelf open op een plankje liggen in de badkamer.De enige krabber die ik zorgvuldig afdroog (openmaken, mesje en binnenzijde drogen) is mijn Ever Ready 1912. Mijn andere krabbers droog ik af zonder open te maken, ik heb zelf geen last van bruine randjes. Dit kan afhankelijk zijn van de mesjes die je gebruikt. Welke DE mesjes gebruik je? Diverse mesjes, maar voornamelijk Feather. Heb een magneet op een veilige plek in de badkamerkast geplakt. Van zo'n Ikea Grundtal doosje afgesloopt en met dubbelzijdig plakband ergens vast geplakt. Daar gaan de mesjes op. Kunnen ze lekker drogen en ben ik ze nooit kwijt of snijdt iemand zich er per ongeluk aan. Dat is misschien wel een leuk idee. Ga ik doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Hier maar één mesje in gebruik die verhuisd naar de krabber welke ik voor de scheerbeurt selecteer. idem. Na gebruik wordt alles gereinigd en gedroogd, het mesje gaat in een scheerkom tot de volgende dag (kan omdat hier verder niemand aankomt). Eind van de week gaan de gebruikte krabbers in de supersonische reiniger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Hier ook. Krabber en openmessen worden goed schoongemaakt en afgedroogd. Ze liggen/hangen/staan bij ons niet in de badkamer omdat het kasje te klein is. De krabber die ik gebruik maak ik wel telkens open, aangezien ik meer oppervlak scheer (benen en armen) als manlief. Maar mesje plaats ik daarna gewoon weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LookOut Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Ik droog ook mijn krabber zorgvuldig af na iedere scheerbeurt (incl. het mesje, maar dat dan zonder wrijvende beweging om niet in de handdoek of in mijn vingers te snijden), en laat het in de krabber zitten tot de volgende scheerbeurt. Als ik een mesje test in verschillende krabbers, dan kan het zijn dat ik na de scheerbeurt het mesje al in de volgende krabber zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Ik laat het mesje erin zitten totdat ik vind dat het niet meer scherp genoeg is. Pas dan gaat de krabber uit elkaar en wordt ie schoongepoetst. Tussen de scheerbeurten door wordt eea enkel oppervlakkig droog- danwel schoongemaakt (zonder het mesje te raken). Nooit wat van roest oid gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Idem als Stoppel voor De, waarbij ik de handdoek gebruik. Bij Se haal ik het mesje eruit en droog ik de krabber met een wc papiertje. Eigenlijk hoeft het mesje er uithalen niet, maar omdat het minder werk is dan een De en het mesje wat steviger, is het wat makkelijker te doen. Mesje van de Se gaat in een aluminium Smint doosje (je weet wel van die peppermuntjes). Het open mes veeg ik droog met een wc papiertje, ook tussen de scales en bewaar ik buiten de badkamer in een lade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Ik gebruik maar één krabber, dus mijn antwoord is simpel; in de krabber. Ik spoel de krabber af na gebruik, en schud het water eraf. Verder niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Ik haal het mesje er na iedere scheerbeurt uit en leg het op een veilige plek (dat idee van een magneetje staat me wel aan), spoel en droog de krabber af en mesje gaat in de pas in de volgende krabber als ik me weer ga scheren. Wel eens last van roest gehad toen ik mesje nog wel in krabber liet zitten (ATT eigenlijk alleen) Nu geen last meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbignjew Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Hier maar één mesje in gebruik die verhuisd naar de krabber welke ik voor de scheerbeurt selecteer. idem. Na gebruik wordt alles gereinigd en gedroogd, het mesje gaat in een scheerkom tot de volgende dag (kan omdat hier verder niemand aankomt). Eind van de week gaan de gebruikte krabbers in de superultrasonische reiniger. Eens in de zoveel tijd doe ik krabbers in de sterilisator, maar zeker niet iedere week. Maar ik ga eens proberen wat magneetjes te klussen in het kastje. En alles beter droogmaken lijkt mij ook een goed idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbignjew Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Even snel 3 magneetjes in de kast geplakt. Simpel en doeltreffend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Ik laat het mesje erin zitten totdat ik vind dat het niet meer scherp genoeg is. Pas dan gaat de krabber uit elkaar en wordt ie schoongepoetst. Tussen de scheerbeurten door wordt eea enkel oppervlakkig droog- danwel schoongemaakt (zonder het mesje te raken). Nooit wat van roest oid gezien. Hetzelfde geldt voor mij, ik heb 8 krabbers in mijn rotatie die allemaal voorzien zijn van een mesje. Ik heb alleen bij de Carbon PAL mesjes lichte roestvorming gehad, maar niet op de snijvlakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Gewoon in de krabber. Normaal heb ik maar één mesje tegelijk in gebruik maar heel af en toe zijn het er twee (1x zelfs 3) en dan zitten er dus meerdere mesjes in verschillende krabbers. Behalve uitspoelen en uitslaan doe ik daar niets aan behalve bij een aantal koolstofstalen mesjes; die krijgen net zoveel AS als ik (alcohol is waterverdringend). Overigens is de Russische Astra SP dan weer roestgevoeliger dan veel koolstofstalen mesjes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts