Jump to content

Riona

efsk

Recommended Posts

Heren, dames ook,

Vandaag een Duits mes voor de Spaanse markt. Het lijkt erop dat Riona een merk was van de Solinger messenmaker Hugo Linder. Dit bedrijf is in 1878 opgericht, en liet in 1918 hun Deltawerk bouwen, inderdaad enkele decennia voor we daar in Zeeland eens mee begonnen. Hoelang Hugo Linder heeft bestaan weet ik niet, maar een zoektocht op de naam levert met name hits op op militaria-verzamelaars-sites. Dit gepaard met de bouwdatum 1918 van hun best grote gebouw doet vermoeden dat WOI ze in ieder geval geen windeieren heeft gelegd.

Het gebouw bestaat nu nog steeds en is een bedrijvenverzamelgebouw met een redelijk divers assortiment bedrijven: dansschool, yoga, financieel adviseur, advocaat, machinebouw, het zit er allemaal. Een mooi kijkje op de redelijk origineel gebleven buitenkant van het pand vind je in deze beeldengalerei. Ik geef het linkje maar, dan heb je wat te doen terwijl je wacht op de volgende bladzijde van het forum.

Maar goed, alles leuk, scheergerei willen we zien, en wel van mijn Riona 15/16 #14. Heerlijk mes trouwens. Vreemd genoeg is bovenstaand alles wat bekend is, en heb ik buiten mijn eigen exemplaar éen ander exemplaar te koop zien staan.

DSC02190.JPG

DSC02191.JPG

DSC02192.JPG

DSC02193.JPG

DSC02194.JPG

DSC02195.JPG