onno Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Medescheerders Na 30 jaar ben ik om: van 2, 3 en 5 mesjes over naar 1. Weliswaar in een veilige omgeving maar toch....Aanleiding was eigenlijk meer die prijs voor "het veerooster" zoals iemand hier dat uitdrukte. Geloof dat het niet goedkoper maar wel leuker wordt. Lang geleden dat ik nieuwsgierig voor de spiegel stond voor het scheren. Lustig rond gelezen op het forum en besteld. De eerst keren geschoren met: EJ DE89 3D diamond (kon het niet laten) scheermesje persona Reeds in bezit: kwast Mulle synthetisch, Truefitt sandelwood cream (daar lees ik niets over op dit forum......), After shave creme van biotherm en Bluebeard's revenge Enkele keren preshave Groen van Prorasso maar daar lijkt mijn huid alleen van te gaan trekken. Ik ga zelf eens kwakzalven De eerste keer leek het erop dat ik mijn gezicht moest bijsnijden om te passen bij het DE mes. Nog twee keer en bloedeloos maar het voelt nog niet helemaal glad en rauw (dat is denk ik de razor burn). En het is net als brood of hout zagen: het mes moet het blijkbaar doen: zonder kracht dus. Tips om te verbeteren? Ander mesje erin? Vergevingsgezinder of juist scherper? Zou zo'n pre shave nou echt werken: T&H levert al comfortabele wangetjes op?
Nienke Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Welkom. Veel lees en scheer plezier. hoop dingen komt toch ook neer op smaken verschillen. uitproberen uitproberen uitproberen dus.
talibeard Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Welkom Onno! Medelid kalerolf heeft de belangrijkste oorzaken al te pakken; scheerhoek en druk niet zoals het moet. dat is een kwestie van voorzichtig uitproberen. Over preshaves zijn de meningen verdeeld, uekaz zoals we hier zeggen, en ik heb daar duidelijk wel baat bij. De groene Proraso staat echter stijf van de eucalyptus en daar zou het straktrekken van je huid van kunnen komen; de witte heeft hier beduidend minder last van.
SakasakaHeyhey Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Welkom Onno De set-up die je hebt is prima om mee te beginnen. Zoals eerder gezegd is de techniek heel belangrijk. Juiste scheerhoek en geen druk. Eerst met de haargroei richting mee. Wanneer dat goed gaat kun je andere richtingen uitproberen (overdwars en tegenin). Kijk hoe je baard haren groeien. Zou het voorlopig hierbij houden om zo min mogelijk variabelen te hebben die van invloed kunnen zijn op de problemen die je nu ondervindt. Die Proraso kan een oorzaak zijn. Niet iedereen verdraagt deze zeep. Succes!
onno Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 (edited) Het werkt: minder druk betekent voor me er vooral overheen aaien. Het blijft ook wennen dat er geen driedimensionaal meedraaiende kop op zit Edited February 18, 2016 by Guest
efsk Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Aaien is precies goed. Toen ik zelf met de DE begon heb ik uiteindelijk een papiertje op de spiegel geplakt: Niet duwen aaien!
jctsoares Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Welkom. Branderig gevoel kan verscheidene oorzaken hebben. Preshave is denk ik overbodig maar anderen zweren erbij. Ik gebruik het alleen met open mes. Indien je gewend bent warm water of hete doek of hete douche te gebruiken vooraf het scheren moet je eens met koud water proberen en pas daarna douchen. Gewoon koel water, uiteraard niet ijskoud. Bij mij hielp dat. Verder slechts één of max. 2 keer over zelfde stukje huid. Beter 3 of 4 keer opnieuw inzepen dan meerdere malen over zelfde stukje huid zonder zeep.
onno Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Ja, na zeven keer met DE89 eens helemaal glad zonder putten en rauw gevoel. Oefenen en instructievideo's kijken. van executive shaving was meest behulpzaam (en Schotse accent vermakelijk) voor de beginneling. Belangrijkste advies (met dank aan allen) - niet duwen maar aaien - lekker lang blijven soppen - it's about beard reduction not about beard elimination! - meerdere passes is normaal Ik zal de variant eens doen om voor het douchen te scheren, een heldere spiegel biedt ook zo zijn voordelen! Na 7 keer geeft het Personna mesje wel een beetje trekkend gevoel. Tijd om te vervangen denk ik zo
Recommended Posts