Jump to content

scheert een scheersysteem beter dan een DE krabber?

Simson

Recommended Posts

Heren, dames,

Op het risico af dat jullie mij een ongelofelijke newbee of nitwit vinden, maar ik scheer me zo goed met Gillette fusion of een systeempje van Action. Nou is Action wel goedkoper dan Gillette, dus het kosten baten plaatje is met Action onduidelijk, maar Gillette is echt duur met 4 Fushion mesjes voor 18 euro. DE is dan veel goedkoper.

Maar de doorgewinterde scheerder, scheren jullie je net zo goed met DE als met Gillette Fushion?

Ik schoor me gisteren met een Action systeempje zonder wondjes, en was de hele dag glad, dat is gewoon erg goed en dat bereik ik (nog) niet met DE.

Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.

Een DE scheert beter en is goedkoper op den duur. 100 mesjes inclusief verzenden heb je al voor €9 met een gemiddelde aantal scheerbeurten van 9x.

Nog beter scheert de SE

En op de 1e plaats de open mes. Alle 3 deze systemen zijn op de duur goedkoper mits je het bij 1 exemplaar houd, milieu vriendelijker vergeleken bij die wegpleur dingen en deze 3 zijn fijner om mee te scheren.

Maar goed als jij die weggooi dingen wilt gebruiken is dat geheel jou keus.

Rolf, mij past bescheidenheid. Als beginnende DE scheerder kan er nog iets veranderen. Ik kan mij voorstellen dat het ooit beter bevalt. Ik vertel mijn ervaring tot nu toe, maar dat kan veranderen.

In zekere zin is dit een vraag van ieder voor zich natuurlijk. Maar voor ik me in 1990 liet verleiden door de DE, nog gewoon te koop in een Tsjechoslowaakse drogist in Cesky Krumlov, heb ik me met divers gerei geschoren van Wilkinson, Gillette en BIC en was het altijd ellende want dat spul kwam nauwelijks door mijn baard met een hoop bloed tot gevolg.

Ongetwijfeld waren mijn eerste scheerbeurten met de DE ook niet alles, ik moest het nog leren en dat zonder pa (die was als de dood voor DE's toen) en internet, maar van meet af aan was me duidelijk dat er nooit meer een weg terug was. En zo was het ook want behalve SE en injector is het alleen DE geweest sindsdien. Hoewel, ik heb via B&B me ook nog eens voor de gein met een Azor van KoS geschoren maar dat was toch echt éénmalig.

Aan de andere kant, als jij tevreden bent met een systeempje van Action (of Lidl, Aldi of Gillette mijn part) ga ik je geen paradijs beloven met een DE. Ík vind het heel veel beter dan een cartridge maar ik ben dan ook niet in het bezit van jouw vel of baard. Daar kun je echt alleen zelf achterkomen. Maar realiseer je wel dat als je overgaat op een meer klassieke manier van scheren dat je én een leercurve hebt én dat je, zeker de eerste tijd, beduidend meer tijd (en rust) moet vrijmaken voor een resultaat dat zeker in het begin waarschijnlijk niet kan tippen aan je Action-grasmaaier.

Edited by Guest

Mijn eerste scheerbeurten met een DE waren dermate ruk en pijnlijk dat ik het bijna opgaf. Ik probeer nog éen keer dacht ik en dat was prompt een pijnloze en gladde beurt. Vanaf dat moment ben ik om, en is het niet alleen zo dat ik me gladder scheer dan met mach3 (het modernste "scheersysteem" wat mijn gelaat beroerd heeft) maar, en dat is vele malen belangrijker, beleef ik er veel meer plezier aan. Bovendien is het scheren nu een luxe, daar waar het met de m3 een moetje was waar ik tegenop zag.

Ooit begonnen met een van de Gilette DE krabbers van mijn vader, in militaire dienst overgestapt op de Gilette G2 omdat die mesjes toen overal ter wereld verkrijgbaar waren. Daarna weer de terugkeer naar DE krabber ik heb namelijk een vrij zware baard en na een haal zaten de G2 mesjes weer geheel verstopt en het constant uitspoelen van het scheerhoofd ging irriteren dit naast het trekkende gevoel van de mesjes terwijl een DE mesje juist meer de baardhaar afsnijdt voor mijn gevoel.

Soms nog wel eens een Gilette fusion of hoe ze ook telkens weer mogen heten geprobeerd maar ik krijg juist irritatie van deze systemen en het al helemaal niet zo glad als met een De krabber.

Dus ja ik krijg het gladder met een DE krabber ook omdat ik er de tijd voor vrij kan maken om me rustig te scheren en ook de overige producten van betere kwaliteit zijn als de standaard scheerproducten zoals bij de grootgrutters in de schappen liggen.

En dan het is hierboven en in al zo veel topics vermeld dus o zo belangrijk het vergt tijd om je een nieuw scheersysteem aan te leren en druk zetten is absoluut uit den boze en er zijn niets voor niets zoveel vermeldingen met uekaz dus probeer het nodige uit maar niet voordat je een goede manier van scheren gevonden heb.

Zo'n scheersysteem is eigenlijk het meest geschikte gereedschap om de achtertuin te onderhouden ;-)

Je mag van mij een paard van een nicht maken die het liefst tevreden inslaapt onder een deken van gebreide aarswol, ik kan er wel tegen hoor. Ik lach me een bult om de dames en heren die dergelijke pijnlijke en idiote behandelingen ondergaan.

Put the burdon om me...maar ik weet als geen ander dat als je je in klassiek scheren verdiept, dan wordt je er vanzelf opnieuw mee geconfronteerd. Klein voorbeeldje? Hier werd aan een ander nieuw lid geadviseerd om eens in een scheerwinkel te kijken naar producten van zijn gading. Ik keek even op Google maps en jawel, Amsterdam heeft scheerwinkels. Geheel onschuldig ging ik op zoek naar een mogelijkheid om wat zeepjes te snuffelen, en wederom kwam ik weer de Brazialian wax voor mannen tegen. Compleet met een filmpje van een tattoo boy die die de behandelingen deed en bij spuiten en slikken kwam vertellen dat haar daar totaal overbodig was. Inmiddels weet ik via Fok! forum dat je echt scheren daar veel ellende geeft. Ik vroeg nergens om, ik kreeg het gratis voor mijn kiezen. Het leeft dus in de scheer wereld, en dat is niet mijn uitvinding.

Gast, jij hebt echt een anale fixatie. Mag, maar projecteer dat niet naar dit forum alstjeblieft.

Beste EFSK, ik heb een voorstel, geldt ook voor de anderen. Ik gaf al aan dat ik er vanzelf mee geconfronteerd wordt, maar het blijft maar de persoon spelen en niet de bal. Ik heb het er niet meer over, kan ik dat jullie ook vragen? Het is een mal zijpad maar het interesseert mij geen zier, kom er dan ook niet telkens op terug als het niet nodig is. Bij voorbaat dank.

Is het bij je opgekomen dat als iemand zegt een systeem te gebruiken om de tuin aan te harken, misschien bedoeld wordt dat er de tuin mee dient aangeharkt? Waarbij tuin volgens de van Dale is gedefinieerd als:

tuin (de; m; meervoud: tuinen)

1 omheind stuk grond, met bloemen, bomen en andere gewassen beplant

pfffff Mijn hemel weer die bleke anus en Braziliaans scheren na het verwijzen naar een bloementuin :twisted:

Tot nu toe weet ik ook als geen ander dat ik tot nu toe niet steeds hiermee geconfronteerd werd bij dit forum over "klassiek scheren" dus waar praat je over :?:

Je komt dat hier ook steeds meer tegen, dat bleken en die wax.... :mrgreen:

Schijnt dus toch wel te leven in dat scheerwereldje. Nou bestaat de helft van de moderne barbiers (voorzichtige schatting) ook uit hipsters dus die krijgen hun tijd ook niet vol met alleen scheren en dan moet je wat, toch?

Ik denk dat het feit dat iemand aangeeft cartridge-systemen zo ongeschikt te vinden om mee te scheren dat je het beter als tuingereedschap kunt gebruiken precies dat doet Rolf.

Maar dat weet jij best, jij bent er ook zo eentje: je scheert mensen!

Ik ben de draad een beetje kwijt. Voor wat het waard is, ik laat de voor- en achtertuin aan de tuinier over. Ze mag van mij zelf beslissen wat voor gereedschap ze daarbij wil gebruiken.

• 5 months later...

Ik weet zeker dat voor mij DE scheren veel beter is dan zo'n scheersysteem. Ik heb helemaal geen dure spullen, een EJ-DE89 een goedkope das-haren kwast van een drogist bij onze oosterburen en Tabac en Speick scheercreme. Na vandaag voor het eerst met mijn Voskhod mesjes uit rusland te hebben geschoren weet ik zeker dat het beter, goedkoper maar vooral veel leuker is dan die dure (marketing) troep

Dan zal ik het verlossende antwoord maar eens geven....

In mijn geval scheert een DE vele malen beter dan een scheersysteem ala Mach 20, Sword of wat nog meer zij. De hoofdzakelijke reden is dat ik me niet iedere dag scheer, dus vaak wat langere haren heb. Ieder scheersysteem schiet hierdoor vol en verliest zijn functie. Uitspoelen is een drama bij zovele mesjes dicht op elkaar geprakt.

Een DE heeft geen moeite met deze haren, en als je het op de juiste manier doet, scheerstreek, draai, scheerstreek, uitspoelen en opnieuw is uitspoelen simpel, snel en behoud hij zijn functie.

Het zoeken naar de juiste combinatie DE en mesje kan even duren, maar eenmaal gevonden scheert het enorm glad. Tel daarbij op de kosten.

Ik zie bij een merk als Gillette bedragen voorbij komen tussen de €30 en €40 voor 8 tot 12 mesjes ( Fusion, Mach 3 Turbo etc. ) en dan nog €10 voor een losse krabber Gillette Fusion... Knap geld voor een wegwerp product.

Een DE krabber zoals een EJ DE-89 voor minder dan €30, een doos mesjes bijv. Astra 100st voor een €15

Nee, in mijn geval is een DE krabber duidelijk superieur tov een systeemkrabber, qua werking en qua prijs en om nog maar te zwijgen over het scheercomfort als je een moeilijke huid hebt ( en de juiste combinatie krabber/mesje ).

Dat zijn mijn 2 centjes.

Ik heb mijn broer ook zo ver weten te krijgen dat hij een Muhle R89 heeft gekocht.

Net als ik merkt hij ook minder irritatie, rode bultjes, maar wel meer plezier aan het scheren.

Het De-scheren bevalt zo veel beter als ik verwacht had. Zeker met een makkelijke krabber als de Muhle r89 is het zeker niet moeilijk om het door te krijgen. Maar wat mij echt enthousiast heeft gemaakt is het zoveel hogere fun-factor bij het scheren. Het lijkt als of het met een in mijn geval krabber zoveel leuker is. De verschillende mesjes en toch een tweede krabber, andere kwast ect ect.

Het De-scheren bevalt zo veel beter als ik verwacht had. Zeker met een makkelijke krabber als de Muhle r89 is het zeker niet moeilijk om het door te krijgen. Maar wat mij echt enthousiast heeft gemaakt is het zoveel hogere fun-factor bij het scheren. Het lijkt als of het met een in mijn geval krabber zoveel leuker is. De verschillende mesjes en toch een tweede krabber, andere kwast ect ect.

Helemaal mee eens. Het is ook een streling voor de neus geworden door alle lekkere geuren.

Ik ben veel gladder geschoren.

Ik douche me vaker, omdat ik me dan ook scheer, en ik heb plezier in hem scheren.

En ik vind het leuk scheer artikelen uit te delen aan mensen in mijn omgeving.