onno Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Als beginneling begonnen met DE scheren. Heb net in het bezit EJ DE89 (met dat mooie handvat: kon het niet laten); scheermesje persona; kwast Muhle synthetisch; Truefitt sandelwood cream en after shave creme van biotherm. Enkele keren preshave Groen van Prorasso maar daar lijkt mijn huid te van gaan trekken. Allereerst: met genoemde potjes van T&H en Biotherm en mijn cartridge werd het erg glad (en de complimenten van vrouw en 17 jarige dochter: daar gaat het dan ook weer om). Nu drie keer met safety razor maar voelt niet zo glad; trekkende huid en wat branderig gevoel. Wat ik zeker merk dat het mes het werk moet doen en niet ik dus vooral geen druk. Wat kan ik u aanpassen om het te verbeteren?
Nienke Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Hoi Onno, Stel je even voor bij "Welkom!" en dan komen de tips vanzelf
Snuff Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Wat kan ik u aanpassen om het te verbeteren? Welkom, alle begin is wat moeilijk, eens wat bladeren in de topics die onder safety razors staan zal je vast al een hoop tips opleveren.
Hanskoning Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Nu jij ook de 37C hebt Jaap zou jij die ook aanbevelen voor een beginnende scheerder? ik ben namelijk nooit vriendjes geworden met een 89 maar met de 37C was het direct een goede match.
marco Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Ik zou hem wel aanraden in ieder geval. Maar een 89 eigenlijk ook wel. De 37c heeft natuurlijk wel de voorkeur.
Loei Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Ik ben zelf ook begonnen met een DE89, naast al mijn andere krabbers gebruik ik hem nog steeds. Met 3 gangen is hier ook een super resultaat mee te behalen. Ik denk dat het aan techniek, mesje of misschien wel de aftershave balm ligt. Hoe ziet je schuim eruit als je het op je gezicht insopt Onno? Welkom trouwens
Guest Gusto Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Nu jij ook de 37C hebt Jaap zou jij die ook aanbevelen voor een beginnende scheerder? ik ben namelijk nooit vriendjes geworden met een 89 maar met de 37C was het direct een goede match. Zelfs na de aanschaf van een 37C, zal ik een 89 aanbevelen als beginners-krabber. En jij bent met wel met meer goede krabbers geen vriendjes geworden.
Harkos Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Heb een 38c, die kan je denk ik vergelijken met die 89 en heb een 39c. De 38c gebruik ik als mijn huid even ontzien moet worden, maar de 39c (= 37c met langer en zwaarder handvat) heeft mijn voorkeur. Toen ik die kocht kan ik me nog herinneren, dat ik wel een paar keer mijn hals en wangen omploegde. Dit kan een beginnend scheerder wel afschrikken. Eenmaal door hebbend hoe effectief zo'n slant is, wil je niet meer anders, tenminste als je geen RAD zieke verzamelaar bent (junk=ziekte) en een uitgebreide keus hebt vergaard.
onno Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 (edited) Wat een keuze zeg bij da DE scheren. Wat was het vroeger gemakkelijk met Gilette Fusion: one size fits all. Die 37C is van Merkur begrijp ik: ik las dat die wat agressief is voor de beginneling. Laat ik nou maar gewoon eerst met deze krabber het onder de knie krijgen en daarna fijnslijpen. Blijkbaar zit ik op een forum waarbij het normaal is om ettelijke krabbers, scheerkwasten en dozijnen scheermiddelen te hebben... Het schuim van T&H blijft mooi dicht op de wangen. Het is geen vet schuim maar verzorgd huid wel goed. Deze crème deed het goed met GF, Zal ook eens een review hierover schrijven. Vanochtend eens over mijn wangen geaaid (met mes zonder enig druk) onder een scherpere hoek en schrale gevoel is heel veel minder. En een ander mesje? Zijn er ideeën? Vergevingsgezinden proberen of juist scherper. In huis heb ik: Supermaxx Croma Bolzano Personna Gilette 7-oclock geel Edited February 19, 2016 by Guest
Nienke Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Fijn dat het "aaien" beter gaat . Je kan nog genoeg combinaties maken zo te zien. Maar wissel net te snel hoor.
Guest Gusto Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Wat een keuze zeg bij da DE scheren. Wat was het vroeger gemakkelijk met Gilette Fusion: one size fits all. Die 37C is van Merkur begrijp ik: ik las dat die wat agressief is voor de beginneling. Laat ik nou maar gewoon eerst met deze krabber het onder de knie krijgen en daarna fijnslijpen. Blijkbaar zit ik op een forum waarbij het normaal is om ettelijke krabbers, scheerkwasten en dozijnen scheermiddelen te hebben... Het schuim van T&H blijft mooi dicht op de wangen. Het is geen vet schuim maar verzorgd huid wel goed. Deze crème deed het goed met GF, Zal ook eens een review hierover schrijven. Vanochtend eens over mijn wangen geaaid (met mes zonder enig druk) onder een scherpere hoek en schrale gevoel is heel veel minder. En een ander mesje? Zijn er ideeën? Vergevingsgezinden proberen of juist scherper. In huis heb ik: Superman Croma Bolzano Personna Gilette 7-oclock geel Die personna (Personna - Platinum Chrome?) is een prima mesje.
onno Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 O net niet te vergeten Derby (bij de EJ) Morris (kreeg ik gratis bij mijn bestelling bij "De kapper van het Franse Dagblad") De persona blijkt slechts made in USA en niet platinum Chrome: Ik kreeg 10 losje mesjes zonder doosje. Zijn dit dan dezelfde mesjes of zijn hier ook weer verschillen tussen?
marco Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Zal wel de Personna Lab zijn, erg prettige mesjes. Maar zoals altijd uekaz enzo.
Hanskoning Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Van zowel Harkos als Snuff enige Personna USA mogen ontvangen en ik vind het heerlijke mesjes.
onno Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 Nou dan laat ik dat type mesje er voorlopig even inzitten. Kan ik aan de andere variabelen werken
ArieMaiden Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 (edited) -Verplaatst naar het juiste topic- Edited February 18, 2016 by Guest
onno Posted February 19, 2016 Author Posted February 19, 2016 Heren: is er een verklarende woordenlijst? RAD-verzamelaar? @Loei Schuim is mooi paarlemoerachtig en dicht. Niet zo'n vette schuim als bij BdF hedenochtend maar ervaar wel een beter hydraterend effect en een soort dunne film. @Harkos / Gusto Betekent een 37C ook minder scheergangen. Ik merk dat vooral een 2e en 3e pass zijn tol eist van mijn huid. Merk dit overigens meer bij BdF dan bij T&H (om maar meer te doen met die afko's)
efsk Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Heren: is er een verklarende woordenlijst? RAD-verzamelaar? Zie subforum algemeen scheren, de derde post van boven. Betekent een 37C ook minder scheergangen. Ik merk dat vooral een 2e en 3e pass zijn tol eist van mijn huid. Merk dit overigens meer bij BdF dan bij T&H (om maar meer te doen met die afko's) Techniek en gewenning. Doe het een poosje zonder dat je jezelf tegen de vleug scheert, en concentreer je op het vasthouden van de juiste scheerhoek. Als dat de gehele beurt goed blijft gaan, probeer dan die derde gang nog eens. Zolang de techniek niet goed is maakt een andere krabber namelijk niet veel verschil.
Harkos Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Heren: is er een verklarende woordenlijst? RAD-verzamelaar? @Loei Schuim is mooi paarlemoerachtig en dicht. Niet zo'n vette schuim als bij BdF hedenochtend maar ervaar wel een beter hydraterend effect en een soort dunne film. @Harkos / Gusto Betekent een 37C ook minder scheergangen. Ik merk dat vooral een 2e en 3e pass zijn tol eist van mijn huid. Merk dit overigens meer bij BdF dan bij T&H (om maar meer te doen met die afko's) Ik doe standaard altijd 3 rondes en dat gaat altijd goed. Je huid moet wennen en je techniek moet op niveau zijn, daarna wil je niet minder dan 3 rondes.
Guest Gusto Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 woordenlijst ik scheer ook altijd 3 gangen.
Woodface Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Om maar in de afko's te blijven. Ik ben wel blij dat er op dit forum geen Iwab's en Ikea's zijn en dat men graag meedenkt
Recommended Posts