Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb e.e.a. zit lezen op het forum, en regelmatig worden er 'beginners' houders aangeraden.

Maar toch heb ik het idee dat die allemaal zwaar zijn. Zwaar is natuurlijk relatief dus ik zal het proberen uit te leggen.

Ooit begon ik met scheren: elektrisch, beviel me helemaal niks.

En toen kwam Gillette G2 met een reklame pakketje in de bus. Jawel gewoon zomaar in de brievenbus 5 mesjes en een plastic houdertje. Herinnerde van mijn vader ( is jong overleden dus daar kon ik niks aan vragen) dat die vergulde hand zeep gebruikte, dus dat in de winkel gezocht, en meteen een scheerkwast mee.....een omega en een blok aluin. Heb mezelf deccenia lang glad weten te krijgen daarmee. Ik gebruik dus nog steeds dat houdertje :D

Maar goed gilette G2 bestaat niet echt meer, kwamen eerst vieze kleefstrippen aan en nu schijn je een heel veerooster over je wang te moeten halen volgens Gillette.

Ouwe partijen G2 lagen nog op de markt, mijn schoonmoeder stuurde de laatst tijd nog op want hier waren ze niet te vinden in Noorwegen. Maar ook de oude partijen zijn op, dus haal ik nu de mesjes van ebay. Sommige zijn goed en het volgende mesje geeft het gevoel alsof je jezelf met een creditcard probeert te scheren.

Dus dat is zo'n beetje de reden dat ik over ga stappen op een krabbertje.

Maar waar ik tegenop zie is het gewicht van die dingen.

Dus met bovenstaande hoop ik wat meer gericht advies te krijgen wat een goeie stap is.

Ik denk niet dat ik mezelf als beginner kan aanmerken, Echter als ik bekijk hoe ik mij 'smorgens scheer is mijn ervaring vermoedelijk eerder een nadeel. Ik las ergens dat iemand 3 minuten zijn zeep opklopt alvorens het op de wang te smeren. In die tijd heb ik mezelf geschoren en de boel alweer opgeruimd.

Dus ben ik wat bang dat als ik met echt gereedschap bezig ga dat ik mijn aluinblok serieus moet gaan gebruiken.

Dat zit nog steeds in het kartonnen doosje waar ik het destijds in gekocht heb!

Posted

Een veerooster.... :D

Er zijn ook genoeg lichte krabbertjes hoor. Een Gillette Tech is hier een voorbeeld van. Ik heb zelf nog een Slim Twist, ook niet al te zwaar, die ik ook eventueel wel wil verkopen. Dan zit je alleen met de verzendkosten die waarschijnlijk niet gering zullen zijn. Ik heb ook nog een Flying Eagle, een Chinese krabber die is afgekeken van de Tech, maar dan zit je ook weer met die kosten.

Wil je het alleen om eerst te proberen kijk dan eens op tinydeal.com.

Dan heb je voor een euro of 4 een Chinese Gillette Tech, inclusief verzenden. Die zijn licht en mild en scheren eigenlijk best goed voor die paar centen.

Posted

Ik gebruik een (milde) krabber, een Gillette G2 en een Gillette Contour. Los van de beschikbaarheid van cassettemesjes zonder "slijmstrip" voor de Gillette houders kan ik me met alle drie prima scheren.

Posted

Contour heb ik ook eens zo'n gratis set van gekregen. Heb het setje opgemaakt maar vond het geen voordeel t.o.v. de G2.

Maar zoals gezegd de G2 is nauwelijks aan te komen, en dat wordt natuurlijk steeds slechter.

Die Chinese Gillette tech, zie ik wel zitten!

De invoer-grens wat ik vrij mag invoeren is niet zo hoog, en daar worden de verzendkosten in mee berekend.

Op zich is een beetje Mva ( =BTW) betalen is niet zo heel erg, maar wel de kosten van het inklaren ( ca €20,-) dan is de lol er al snel af.

Die Chinezen blijven met hun goedkope spul altijd mooi onder de grens.

Tinydeal kon ik niet, mijn vaste 'winkel' was tot nu toe ebay.

Bedankt voor de tip.

PS: ergens in een doos moeten de krabbertje van mijn vader nog zitten. 2 bakkelieten en er moet ook een luxe metalen krabber zijn in een blauw kunstof doosje met plexiglas deksel Die gebruikte ie nooit. Bleef altijd in het doosje. Heel soms mocht het doosje open en mocht ik 'm vasthouden. Ik hoop dat spul tegen te komen en dat dat dan bruikbaar is.

Posted

wat Marco zegt zijn inderdaad de wat lichtere krabbers, maar ook de Wilkinson classic is licht (eigenlijk alle plastieken krabbers). Toch denk ik dat een "Zware" krabber ook vast wel goed komt, een kwestie van gewenning naar mijn mening. Maarja dat is natuurlijk wel een geval UEKAZ

Posted

Licht en lichter.

Hoewel ik lichte krabbertjes prefereer is het gewicht ook een kwestie van gewenning. Ook de instapmodellen van Merkur ( zoals de 33C en 23c), Mühle en Edwin Jagger zijn niet overdreven zwaar. In alle gevallen zijn de greepjes hol en dat scheelt aanzienlijk.

Posted

Vraag of iemand hier op het forum je een Schick Krona wil verkopen (gebruiker "Merwtje" bijvoorbeeld).

Waarschuwing: voor mij is het de ideale krabber, maar dat hoeft voor jou niet het geval te zijn. UEKAZ zoals we hier zeggen.

Posted

Ik kan je wel een mooie NOS Gillette Slim Twist leveren maar ik heb ook nog 20 originele Gillette G2 mesjes (zonder glijstrip!)

Posted

@ kalerolf, zoals ik schreef 'ergens in een doos'. Helaas ben ik een paar keer kort na elkaar verhuist. Daardoor zijn wat dozen samengevoegd onder niet ideale omstandigheden.

Ik denk dat ik voorlopig voor de elcheapo optie van Marco ga. Dan kan ik me redden totdat ik de juiste doos opengetrokken heb.

Wat betreft de belastingdienst, heb ik liever dat ze hun werk doen, ipv scheerkrabbers verkopen. Zit al 7 jaar in de ellende door hun fouten en achterstanden.

Voor sommigen wellicht een vreemde opmerking, maar wie de schoen past trekke hem aan. Mij is het in het verkeerde keelgat geschoten in elk geval.

Posted

Voor sommigen wellicht een vreemde opmerking, maar wie de schoen past trekke hem aan. Mij is het in het verkeerde keelgat geschoten in elk geval.

Wat hebben we gedaan of gezegd??

Posted

Wat hebben we gedaan of gezegd??

Posted

Zeker een slechte avond gehad.

Posted

Johan, niet zo nerveus worden dat je 2x post hoor :lol:

Zoals gezegd wie de schoen past trekke hem aan en jij past die schoen helemaal niet. Jij zit toch niet aggressief krabbertjes te verkopen? Jij komt met een net advies.

Maar ik begrijp dat het wat vraagtekens oproept en wil er eigenlijk niet teveel woorden aan vuil maken, maar als ik lid wordt van een forum en binnen 24 uuur een mail krijg ik dit in de mail:

scheerkrabber_zpsvzwdfpop.jpg

Heb ik toch zoiets van hebben ze niks anders te doen dan scheerkrabbers verkopen?

Als ik een brief naar die gasten stuur, moet ik eerst een paar herinneringen sturen alvores er eens een wakker wordt om te antwoorden, en dan nog staat er onzin in. Ergo: ik kreeg aanmaningen, maar het bleek dat ik geld TEGOED had.

Maar zoals geschreven na 7 jaar is e.e.a. nog niet op orde, maar dat is niet gek als ze daar geen tijd hebben voor hun werk maar privé handeltjes zitten te doen.

Ter zijde: de desbetreffende mail, zou volgens de noorse wet ook SPAM zijn en strafbaar.

Nou ben ik van nature geen veraaier, maar 't schiet mij verkeerd.

On topic:

Nou heb ik wat merken en types gehoord, dat die fijn scheren, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is of ik als doorgewinterde G2 gebruiker nou bijvoorbeeld opzoek moet naar een milde krabber of juist niet.

Die termen zeggen mij weinig.

Posted

Ik zou beginnen met een milde krabber een met een 89 kop (Muhle of Edwin Jagger)

Posted

Afgezien van de herkomst van de mail is het misschien wel goed, dat we als "verkopers" niet op allerlei nieuwkomers direct afstappen met onze waar. Het forum is er juist opdat iemand zich goed kan oriënteren en dan is het (althans voor ons) nog altijd het prettigst dat iemand anders de nieuwkomer wijst op onze aanbiedingen ipv dat we dat zelf doen.

Ik ga er wel van uit, misschien abusievelijk, dat lemen ongevraagd de aanbieding heeft gehad, anders sorry!

Posted

Inderdaad raar verhaal lemen. Heb je ook je email adres hier openbaar staan? Daar zat duidelijk iemand op onze kosten (want in de tijd betaald door de belastingbetaler) bij te beunen.

Posted

Laat ik maar even het boetekleed aantrekken en mijn excuses maken aan lemen. Het was niet erg kies om die mail te sturen vanuit mijn werkaccount. Doe ik eigenlijk ook nooit maar ja, things happen. Ik wilde je alleen van dienst zijn nadat in je voorsteldraad een dag eerder door andere leden werd geopperd dat ik wel wat voor je zou kunnen betekenen. Ik voel me geen agressieve verkoper die alle nieuwe leden ongevraagd gaat benaderen.

Ik denk uit ervaring dat iedereen wel eens privé e-mails verstuurt onder werktijd maar ik kan me voorstellen dat dit je een beetje rauw op je dak valt als het specifiek van deze werkgever afkomt en jouw verleden daarmee. Misschien overbodig te zeggen maar het is niet mijn directe werkgever. Nogmaals mijn excuses.

Ik wil je bij deze aanbieden om je een NOS Gillette krabbertje te sturen (zonder kosten uiteraard).

Posted

Ik ken Erwin juist alleen als een zeer correcte verkoper! Iemand willen helpen is nog niet direct agressief of spammen he?

Let je wel op de verzendkosten naar het buitenland Erwin? Erg vriendelijk dat je een krabber wil opsturen om iets goed te maken wat in mijn ogen absoluut niet nodig zou zijn(!), maar de verzendkosten zullen waarschijnlijk niet laag uitvallen.

Zo zie je maar, meedenken wordt niet altijd gewaardeerd.

Posted

Nette geste Erwin, maar nog netter dat je hier in het openbaar helderheid schept.

lemen: Uit meervoudige ervaring kan ik je zeggen dat Merwtje een kerel is met wie je zonder voorbehoud zaken kunt doen. Zn prijzen zijn zeer net en de kwaliteit stelt niet teleur. Ik hoop dat deze valse start, waarvan ik me goed voor kan stellen dat het precies helemaal verkeerd viel bij je omdat het net alle foute triggers raakte, geen kwaad bloed zet verder.

Posted

Dank voor je uitleg Erwin!

Ik ben blij dat dit geen reguliere praktijken zijn op dit forum, en dat wil ik graag zo houden ;)

Posted

Ik zag altijd: " wie voor me werkt is mijn slaaf" en daarmee doel ik op de reacties na die van Merwtje, jullie maaien het gras voor mijn voeten weg.

Inderdaad netjes dat Merwtje het boetekleed aantrekt. Had je niet hoeven doen, 't had gewoon anoniem mogen blijven van mij.

Zoals bekend het mailtje was al een paar dagen oud, en gisteren reageerde je wederom met een aanbod van wat je te koop had, dat was voor mij de druppel.

Een krabber opsturen is een mooi gebaar, maar dat is nergens voor nodig. De excuses zijn genoeg hoor.

En neen, wat mij betreft zit dit geen kwaad bloed voor de toekomst, beetje aluin erop en verder gaan.

Merwtje en ik schudden elkaar even virtueel de hand. ( Ga ik weer mopperen omdat ie after shave aan zijn handen had :lol: )

@ marco: die kosten voor een scheermesje opsturen vallen overigens wel mee hoor. Als je ooit wat naar het buitenland moet versturen, verdiep je even in de materie. ( of vraag mij even) Want bij de bruna's en dergelijke weten ze het echt niet, en betaal je al snel teveel. ( nooit te weinig vreemd he? :evil: )

PS, belastingdienst was niet mijn werkgever. Maar ze snappen de simpele internationale regel niet dat je maar in een land belasting hoeft te betalen. Ik heb gekozen om hier te betalen, maar ze blijven maar denken dat ze ook ergens recht op hebben.