Jump to content

Wie maakt mij wijzer.

Henkiepenkie

Recommended Posts

Mannen,

Ik heb al een tijdje een mes liggen waar ik niet veel over heb kunnen vinden. Vandaar wat hulp gevraagd over herkomst, leeftijd , is het wat? enz. Op het blad staat ook "master my best razor"en er boven ook nog "for professional use".

Het mes is netjes afgewerkt.

Het is al een tijdje in bezit maar iedere keer denk ik bij het bezien. Wat en vanwaar kom je.

IMG_25981_zpszp6lqrdm.jpg

Was de foto vergeten :mrgreen:

Edited by Guest

http://www.strazors.com/index.php?id=171&doc=carl_friedrich_ern_solingen_wald

Ern was een belangrijke vernieuwer van de scheermesproductie door ontwikkeling van de holslijpmachine eind 19e eeuw.zie de link hierboven. Grote producent rond 1900 met export naar bv Amerika. Er zijn dus nog veel Erns in omloop. Uitstekende messen en makkelijk te slijpen.

Mannen, bedankt in ieder geval voor deze info. Heb dit mes voor weinig gekocht en zie weinig gebruiksvoorwerp. Was zoals gezegd al aan het zoeken geweest en specifiek over de Master geen afbeelding of info kunnen vinden. Ook de tekst for professional use, dacht ik dat dit iets geweest is voor de echte barbier. Dus vragen vragen.