daniel146 Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Kan iemand mij misschien even precies uitleggen hoe dit werkt. Ik heb er namelijk 2 die ik wil restaureren dus dan moet het blad eruit dat is geen probleem, maar ik wil ze ook weer graag in elkaar hebben:P. Ik snap niet helemaal hoe dit werkt ik hoop dat 1 van jullie mij dit uit kan leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Het is een soort kleine spijker, die je met een bolkop hamertje rond tikt. Als je 2 pins nodig hebt, heb ik die wel voor je.. Het is niet erg moeilijk met het juiste gereedschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 is inderdaad niet moeilijk, gewoon je tijd nemen dan lukt het wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Ok even kijken waar ik de spullen kan bestellen. Ik heb 1 3 pins en naar die andere moet ik nog even kijken. Het is een Schäfer met een Kayser-Ellison Sheffield special steel blade Semper idem. En bedankt voor het linkje naar het filmpje Ik zal morgen even een foto plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Iemand een idee waar je die dingen kan bestellen in Europa. Mijn duits is niet al te best dus ik heb geen idee waar ik onder moet zoeken. BVD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Ik meen dat ik wel eens heb gelezen dat modelbouw winkels dit kunnen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Ik weet dat revisor ze verkoopt, wel per 25... Als je er een paar nodig hebt, wil ik je die wel verkopen voor kostprijs en een postzegel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 stomme vraag misschien maar wie of wat is revisor. Een member of een winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Dat is een Duits merk die nog scheermessen maakt. Als je googled op rivisor razor, vind je de website. Mooie messen te koop en ook onderdelen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 http://www.revisor-solingen.de/html/ersatzteile_0.html als je niet wil zoeken Ik kocht ze vroeger bij http://www.razor-handles.de maar die site is uit de lucht, wellicht dat iemand hier weet om wie het ging? die had fantastisch mooi materiaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Naast de bovengenoemde spijkertjes kun je ook kiezen voor staafjes (meestal van messing of nikkel) en ringetjes. Door het kloppen met een bolkop hamer op een staafje zet het materiaal uit waardoor het ringetje er niet van af glijdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Ik heb gewoon messing staafjes van een meter gehaald bij de plaatselijke modelbouw winkel ( http://www.muco-modelbouw.nl/ ) voor één of twee euro per stuk. Bijpassende messing ringetjes voor ongeveer dezelfde prijs. Kost dus bijna niets maar er is één heel klein probleempje; normaal horen ze 1,6mm doorsnede te zijn bij de meeste scheermessen maar ze hebben daar 1,5 of 2 mm.... Niet echt een probleem dus want een tiende millimeter gaat je niet de nek kosten. Ik heb ook gemerkt dat het gaatje in het mes van een Gold Dollar mes precies groot genoeg is om een 2mm staafje vrij doorheen te halen zodat het vrij kan bewegen maar vrijwel geen speling heeft, perfect!!! Het is wel vrij donkergeel messing dus als je liever nikkel zilveren staafjes hebt dan moet je iets anders zoeken, volgens mij zit dat wel in het assortiment maar kon het in de winkel niet vinden. Wat vrijwel niet te vinden is in Nederland en heel moeilijk binnen Europa is een klein (+/- 100gram) bolkop hamertje, ik heb na heel lang zoeken en overal vragen een groothandel (waar ik vaak kom en ze me al kennen) zo ver kunnen krijgen om er ééntje voor me te bestellen maar die moesten door 3 catalogussen bladeren voor ze hem gevonden hadden... Probeer niet om een grotere bolkop hamer te gebruiken van de bouwmarkt van bv 500 gram of meer want je slaat gegarandeerd je pinnen krom en dan kun je overnieuw beginnen en hopen dat je ze eruit krijgt zonder je materiaal te slopen. De bedoeling is dat je met heel veel lichte klopjes (test op je nagel, sla zo hard dat het geen zeer doet, dat is de kracht die je moet gebruiken) de uiteindes van je pinnen zodanig te bewerken dat er een "paddenstoel" ontstaat die dan niet meer door het ringetje terug kan schuiven. Met vele (honderden) zachte klopjes bereikt men dit, leg de achterkant van de pin op een blok staal zoals een grotere hamer waarin een heel klein ondiep putje gemaakt is met een boor en draai het werkstuk regelmatig om vanuit alle hoeken rondom de pin te tikken voor een gelijkmatig resultaat, voor een mooi glad resultaat helpt het enorm om de bolle kop van de hamer te polijsten. Het klinkt allemaal moeilijker dan het is, als je rustig te werk gaat en vooral met zachte hand werkt is het allemaal zo moeilijk niet, belangrijkste is om niet te snel te willen werken en daarmee de pinnen krom te slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Op Ebay staan die er regelmatig hoor, gewoon nieuw te koop. Zoektermen zijn 'Jewelers hammer' of 'ball peen hammer'. Ik heb er eentje van 60 gram voor 4 euro uit Engeland via Ebay Overigens een zeer goede uitleg, Puerco! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 De foto's zoals beloofd. Ik zal is op het ebay kijken naar een klein bolkophamertje. Ik moet ook nog schuurpapier hebben nat slijpstenen heb ik 1000 2000 4000 en 8000. En dan moet ik nog wat dingen kopen die ik nog nodig heb. Is iemand toevallig bekent met dit merk de enigste die ik kan vinden is Koch & Schäfer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Merk ken ik niet, wel heb ik nog een tip voor je. Bij het schuren gebruik ik een beetje wd40 ipv water, dat werkt prima. En maak het mes eerst bot, ik heb mijzelf al eens in de vingers gesneden tijdens het schuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts