Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedemiddag,

Mijn nickname is dodojuice en ben 36 jaar oud.

Via een collega ben ik hier terecht gekomen en ik vind het altijd wel netjes om jezelf even voor te stellen..

Ik ben dus 36 jaar oud en scheer me nu soms dagen niet omdat ik altijd irritatie heb na het scheren. Nadat ik me sinds vorige week wat ben gaan verdiepen in het klassiek scheren, werd ik geattendeerd op dit forum.

Er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open hier :shock: ik ben voornemens om te starten met een veiligheidsscheermes. Ik realiseer me dat ik aan de technieken moet gaan wennen, maar ook zeker mijn huid die eraan moet wennen.

Ik weet van mezelf dat ik me simpelweg geen tijd gun voor een goede scheerbeurt, daarnaast gebruik ik vaak de huis-tuin-keuken middeltjes waar op zich niks mis mee is, maar als je een beter resultaat wil zul je moeten investeren, danwel in producten als in tijd en aandacht...

Ik ga me hier eens verdiepen in alle info die er te vinden is !

Edited by Guest
Posted

Welkom hier

En alvast antwoord op de vraag die gaat komen: een Edwin Jagger de89L is een prima krabber voor elke beginner en voor daarna.

Posted

Van harte welkom. Het eerste goede advies heb je zelf al gegeven. Investeer in tijd. Op het moment dat ik ben overgestapt van de DE naar het open mes ben ik me 's avonds gaan scheren. Lekker muziekje aan, rustig voorbereiden en dan scheren. Geen tijdsdruk omdat je zo nodig naar je werk moet en eigenlijk weer net te laat bent opgestaan :)

Posted

Ja het is uniek hier en de hulp op je vragen komt vanzelf er zijn genoeg ervaringsdeskundigen om over een tijdje ook vreugde uit een scheerbeurt te gaan halen. En daarna kost het je veel geld zo gaat dat meestal hier ;)

Posted

Welkom hier en laat van je horen!

Ja het is uniek hier en de hulp op je vragen komt vanzelf er zijn genoeg ervaringsdeskundigen om over een tijdje ook vreugde uit een scheerbeurt te gaan halen. En daarna kost het je veel geld zo gaat dat meestal hier ;)

Allebei waar; het hoeft geen drol te kosten en een enkeling is sterk genoeg om aan alle verleidingen te weerstaan maar tja, het kan uit de hand lopen. 8-)

Posted

Welkom. Veel plezier met het ontdekken van alles. En er is niks mis met een beetje tijd voor je zelf inplannen als het gaat om scheren.

Posted

Wellicht is het vloeken in de kerk.. maar kan ik b.v. ook een scheermes via Aliexpres kopen, of is dat weer niet geschikt ?

Ik wil er dit weekend eens lekker de tijd voor nemen en dan wil ik voor het weekend de spullen in huis hebben, iets wat niet gaat via Ali ;)

De mesjes zijn daar ook erg goedkoop, terwijl ze al geen drol kosten

Posted (edited)

Ga gewoon naar een winkel in de buurt, en zoek daar je scheergerei uit. ;)

Edited by Gusto
Posted

Welkom Uitgestorven Vogel Sap!

En heel erg bedankt dat je meteen goed begint, echt een verademing dat iemand het meteen een veiligheidsscheermes noemt ;)

Posted
het hoeft geen drol te kosten en een enkeling is sterk genoeg om aan alle verleidingen te weerstaan

Hier ben ik een goed voorbeeld van. Zo heb ik maar drie, bijna vier, kwasten.

Posted
het hoeft geen drol te kosten en een enkeling is sterk genoeg om aan alle verleidingen te weerstaan

Hier ben ik een goed voorbeeld van. Zo heb ik maar drie, bijna vier, kwasten.

En hoeveel krabbers en messen? :lol: