Jump to content

SOTD 15 februari - 21 februari 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

De Candidius had er vanochtend weer weinig moeite mee. In drie gangen weer babybilletjesglad glad. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de TFS asb.

Fatip Piccolo

Astra Superior

RazoRock Plissoft

TOBS Eton

TFS ASB Bergamotto Neroli

Aluin

De Piccolo al een tijdje niet gebruikt. Vond het handvat wat te kort en te slipperig. Vanochtend eerst de vingers langs de aluin en dit werkt prima. In 3 gangen glad, geen irritatie. Kortom prima scheerbeurt.

Gillette Tech Fat Handle (England)

Voskhod (6)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Hema sensitive ASB

De zesde en laatste scheerbeurt met dit mesje. Ondanks het goede resultaat van de scheerbeurt is het comfort van het mesje behoorlijk afgenomen.

Omega Beun Zwart,

Pascale_Refreshing Menthol,

Above the Tie_S1,

Derby_Super Stainless 1e x,

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

la Riana_Rosmarino.

Kwast en zeep:

Omega Beun Zwart en Pascale_Refreshing Menthol:

Deden het leuk in de Steve Woodhead. Goed en veel schuim van een amandeltje crème. Hoewel het nog winters is een fris beurtje.

Mesje en krabber:

De Derby_Super Stainless voor de 1e x gebruikt. Om te weten hoe goed een mesje is, moet je soms even een stapje terug doen. Bij deze dus met de Derby. Of toch niet??? Stop zo'n ding in je ATT S1 en verwonder je. Lekker glad en vlot geschoren in 3 rondes. Zeker het kan beter, maar dit was niet verkeerd. Eens zien hoelang dat goed gaat. De 1e x was in elk geval goed. Heb natuurlijk het voordeel, dat ik dagelijks scheer en geen zware baard heb, maar dan nog. Resultaat BBS.

Voor de frisheid de Osage en la Riana uit de kast gehaald. Deze jongen is weer wakker.

Scheerbeurt van gisteren:

Swing open kam krabber

Feather mesje (4)

Omega 20102

MWF

aluin

Hema asb

Na enkele minder aangename scheerbeurten met deze krabber een hele tijd geleden werd de Swing gebombardeerd naar "minst favoriete krabber", maar om het Feather-mesje een volwaardige test te geven, moet hij ook eens in de Swing aan de beurt komen. En nu blijkt mijn beoordeling van deze krabber volledig ongegrond, want hij doet het voortreffelijk met een Feather! Misschien dat mijn ervaring met een R41 ook geholpen heeft om mijn scheerhoek aan te passen ...

Het resultaat was bijna BBS, maar om een of andere stomme reden ben ik gewoonweg vergeten om een gang tegen de vleug in te doen op de hals. Kan ook wel eens gebeuren zeker? :P

Volgende scheerbeurt ga ik nog eens een zeepstaaltje vanonder het stof halen denk ik.

Vandaag toch maar weer een scheerbeurt. Terwijl ik nu aan tikken bent bekruipt me toch de gedachte dat, gelet op het branderig gevoel, ik beter de griep uit kan zitten voordat ik het dagelijks scheren weer oppak.

De Walbusch, welke ik van Richard te leen heb, en ik zijn duidelijk nog geen vrienden. En hoewel ik het meestal helemaal eens bent met de omschrijvingen van onze "scheve" professor gaat het voor deze krabber voor mij niet op. Is het de combinatie van lichtgewicht krabber met een zware baard maar ik heb het gevoel dat de krabber over de huid springt, een hap neemt en weer een sprong neemt voor de volgende hap. Daarnaast heb ik het gevoel dat een kunststof scheerhoofd minder glad is als zijn metalen broertje waardoor dit minder soepel over de huid glijd.

Met de iKon 102 slant ondervind ik deze problematiek in het geheel niet en daarom vind ik hem dus veel comfortabeler in het gebruik. Typisch gevalletje uekaz deze krabber.

De S1 mocht na 2,5 gang het mesje overnemen en dan blijkt het verschil in scheergenot wel heel groot.

De Maggard Orange Menthol snel tot een mooie kom schuim opgeklopt met de Simpson Commodore. Alles afgerond met de Proraso in de hoop dat de Eucalyptus als dampo werkt.

b970f376ea4831e2606053de88b983f3.jpg

iKon 102

Feather (1)

FS das

BDF esclusivio

Arko cool balsem

Snel in 2 rondjes ATG keurig glad.

Dit is de enige echte kop waarbij ik blind kan scheren met een Feather mesje.

Heerlijke combinatie die de 39C heeft verbannen, ik gebruikte hem gewoon niet meer.

Morgen geen SOTD maar een scheerbeurt bij Schorem, lijkt mij weleens leuk om mee te maken.

Fijne dag allemaal!

Edited by Guest

Ik had ze al een jaar liggen, zonder ze ooit gebruikt te hebben.

En ze vallen niet eens tegen, ondanks de slechte reputatie. :)

Dat dacht ik dus ook vanmorgen.

Heren, heren we hebben het hier toch gewoon over de groene doosjes Derby??? Wat is er in jullie gevaren :mrgreen:

Dat dacht ik dus ook vanmorgen.

Heren, heren we hebben het hier toch gewoon over de groene doosjes Derby??? Wat is er in jullie gevaren :mrgreen:

Wel in mijn S1 hè. Niet gek geworden hoor! En morgen in de Progress.