Harkos Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 De afgelopen 7 scheerbeurten waren van goede kwaliteit. Heb wel betere gehad, maar dit mesje doet het zeer voorspelbaar en prettig. De baardreductie gaat vlot met de nodige snit. Gezien de prijs van dit mesje mag je er ook wel wat van verwachten, maar als ik deze vergelijk met een ander Duits mesje, de Merkur, dan is deze voor mij overtuigend beter. Een mesje waar ik zonder moeite vlot mee uit de voeten kan. Vergelijk ik deze dan met een Souplex, ook Duits, dan heb ik voor minder geld een mesje, dat het bij mij beter en langer doet. 1- In de zoektocht naar het ideale mesje ben ik aangeland bij de Mühle, beschikbaar gesteld door Gusto. Had hier geen mening over en idee bij. De 1e kennismaking is veelbelovend. Goede snit en probleemloos. De Combi is hier natuurlijk op van invloed. Immers de L6 is voor mij de alles eter. Had aardig baard staan na de beurt van gisteren met de Injector. Deze verdween echter op een zeer prettige manier als sneeuw voor de zon met deze combi. Als dat zo blijft en even volhoudt, gaat dit mesje hoge ogen gooien. 2- De Mühle laat zich weer van de goede kant zien. Lekker vlot scheren met dit mesje. Vandaag in de Pearl OC TTO een directe, maar net niet agressieve beurt. Deze budgetkrabber is een erg bevredigend stukje gereedschap. Blijft mooi van chroom en doet zijn werk probleemloos. Het mesje voelt zich op zijn gemak in deze Pearl. 3- De Mühle geeft ook voor de 3e x een goede prestatie. Geen hoekgevoeligheid, goed van snit en dus absoluut geen trek. In de Progress eerst op 2,5, maar daarna de 2e en 3e ronde op 3,5, want een beetje effectiviteit kan deze combi goed aan. De degelijke Duitse krabber met dito mesje is een goed stel. Dat kwam het mesje ten goede en uiteindelijk het resultaat van de scheerbeurt. Heerlijk glad. 4- Het Mühle mesje doet het voor de 4e x goed. In de Pearl TTO lekker hoorbaar feed back. Strak scheren en weinig poes pas. Gewoon krabben en klaar in 3 rondjes. 5- Het mesje deed het ook dit keer, de 5e en dus mijn norm, behoorlijk goed. Moest wel wat op de hoek letten. Dat komt denk ik meer van de krabber, dan dat het mesje minder wordt. Is goed merkbaar, dat het mesje en de krabber bij elkaar horen. De hoekgevoeligheid werd voor mijn gevoel veroorzaakt door de effectiviteit van deze R41. Echter de goede hoek hanterend, een kleine, gaf een prima resultaat. Morgen dus een 6e x voor deze Mühle. 6- Het mesje doet het nog behoorlijk, maar heeft wel wat ingeboet voor mijn gevoel. Doen mesjes het in de 39c meestal net even iets prettiger, was dat met deze Mühle niet significant merkbaar. Wel een goede beurt, maar niet net even dat extra gevoel, wat wel vaker aanwezig is in de 39c. 7- Het mesje leek gisteren al iets minder, maar vandaag was het wat mij betreft op. Na 7x is het aanmerkelijk minder. Wel 7 goede beurten, van ook constante kwaliteit. Weinig last van hoekgevoeligheid en onvoorspelbaarheid. In de ATT S2 voelde ik duidelijk wat trek. Dat ding scheert met bijna alles lekker vlot, dus einde Mühle. Naar index Harkos
Snuff Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Ik blijf me verbazen over het verschil in ervaringen qua mesjes, deze belande bij mij tijdens de eerste scheerbeurt al in de vuilnisbak Horror alom.
Marcel Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Ik wist niet eens van het bestaan van deze mesjes, dank voor je omschrijving Harkos!
Harkos Posted February 14, 2016 Author Posted February 14, 2016 Ik blijf me verbazen over het verschil in ervaringen qua mesjes, deze belande bij mij tijdens de eerste scheerbeurt al in de vuilnisbak Horror alom. Misschien toch wat aan je techniek werken
Robert79 Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Is er een nederlandse webshop die deze mesjes verkoopt ?
Martijn Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Goedeavond iedereen, Zo net mijn pakketje binnen gekregen van Barbiere Di Figaro, heerlijk als een caseautje uitzitten paken met daarin mijn Scheerset van Muhle, met een mesje erbij. Ik heb uitvoerig de gebruiksaanwijzing zitten lezen, morgen ochtend voor de allereerste keer me klassiek scheren. Als service en verrassing had Eric er zo maar een Scheerzeep bijgedaan: de Distinto met amandalolie, man man man, wat ruikt dat lekker! Ik was zo ie zo al dol op amandelen in de vorm van de nootjes of Disaronno. Als je hier aan ruikt wil je er bijna een hap uit nemen! Maar dan nu misschien een hele gekke vraag: Zit er een verschil in boven en onder in een DE scheermesje of maakt het helemaal niet uit? I
Hanskoning Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Zoals efsk zegt maakt niets uit en ook eventuele nummers op het mesje betekenen niets. En nog een tip absoluut geen druk zetten laat het mesje rustig over de huid glijden. En scheerzeep met marsepeinen geur waar je een hap uit wil nemen brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Martijn Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 Dank je wel M H Harsta, Ik heb me zojuist heerlijk geschoren, meer hierover in de bij behorende Topic! Fijne dag.
mezzin Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Dus mijn eerste 2 de Mühle mesje gebruikt. De huidige nog erg scherp na 4 rondes. De vorige had na 6x baard en 2x been + armen (dames moesten ook testen) het voor gezien gehouden maar werkt top. Weet niet of ik heb blijf gebruiken maar geen slecht mesje. Samen met mijn Mühle R89 prima combinatie.
Snuff Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Dus mijn eerste 2 de Mühle mesje gebruikt. De huidige nog erg scherp na 4 rondes. De vorige had na 6x baard en 2x been + armen (dames moesten ook testen) het voor gezien gehouden maar werkt top. Weet niet of ik heb blijf gebruiken maar geen slecht mesje. Samen met mijn Mühle R89 prima combinatie. Nou als die Muhle mesjes je al zo goed bevallen wacht dan maar tot je eens een goed mesje erin plaatst En scheerzeep met marsepeinen geur waar je een hap uit wil nemen brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Laat je niks wijsmaken, je hebt goede smaak!
mezzin Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Nou als die Muhle mesjes je al zo goed bevallen wacht dan maar tot je eens een goed mesje erin plaatst Ja ja ga de volgende rond proberen met een ander soort mesje heb nog 3 keuzes. He ik heb een mega lage standaard .... dus alles is dan beter dan Fusion van Gillette.
Snuff Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 He ik heb een mega lage standaard .... dus alles is dan beter dan Fusion van Gillette. Dat is geen minpunt als je goeie scheerbeurten kan maken met wat mindere mesjes, betekend dat je straks een veel groter gamma hebt om uit te kiezen!
mezzin Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 (edited) Helemaal waar dus op naar ander merk mesje eerst mijn huidige opmaken en dan maar die astra proberen. Edited October 6, 2016 by Guest
Hanskoning Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Heel zinvol om eerst een tijd vast te houden aan vaste waardes om daarna te gaan variëren. En vooral op mesjes gebied zijn er denkelijk heel veel mesjes die je een comfortabeler gevoel zullen geven en dat is het mooie ook dus nog veel te ontdekken.
mezzin Posted October 6, 2016 Posted October 6, 2016 Prima tip ga ik doen ik had er in totaal 10 dus nu nog 8 over. Begin nu eindelijk het goed te krijgen met dit mesje dus nog 3x een mesje dan overstappen (kan ik altijd nog terug vallen als dat nodig is) Dan kijken wat beter werkt als er veel beter mesjes zijn kan het alleen maar nog beter worden
Recommended Posts