merwtje Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 (edited) Deze prachtige krabber is gemaakt door James Neil & Co uit Sheffield, England in de jaren '30 kon je tot voor een jaar 6 geleden nog voor een leuke prijs kopen. Maar zoals zoveel modellen werd deze (her)ontdekt door de scheerwereld en stegen de prijzen tot grote hoogte (lees honderden €€). Leuk was ook het magneetje onder aan het handvat om een gevallen mesje mee op te pakken. Zie hier voor wat meer info http://www.bruceonshaving.com/2010/09/24/the-eclipse-red-ring-razor/ Edited February 14, 2016 by Guest
Tjebbe Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Da's een mooi exemplaar! De mijne blinkt wat minder en de rode ring begint los te laten...
Snuff Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Een veelgezochte krabber die velen je zullen benijden!
Harkos Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Een veelgezochte krabber die velen je zullen benijden! Ja!
mhharsta Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Een verstelbare krabber dus, dat maakt hem helemaal mooi.
Marcel Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Deze is in beduidend betere staat dan de mijne, alhoewel dat niets afdoet aan de scheerkwaliteiten.
Hanskoning Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 (edited) Aha nu begrijp ik dus de felicitaties aan het adres van efsk met zijn aankoop van deze krabber, dit zijn echt de leuke unieke vangsten. En je moet de kennis hebben dat is natuurlijk een vereiste want voor € 7,50 had ik hem waarschijnlijk laten liggen. Edited February 14, 2016 by Guest
Hanskoning Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Ja nu laat ik hem niet meer achter, net even ook de foto's aan mevrouw Koning laten zien want die zoekt ook altijd mee en nu nog de naam 100 keer opnoemen om het niet te vergeten, red ring, red ring, red ring, red ring enz.
efsk Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Ze zijn makkelijk te herkennen: er staat red ring op de greep.
merwtje Posted February 14, 2016 Author Posted February 14, 2016 Ken je de Darwin al? Laat mevrouw Koning die ook even zien dan. Dan praat je over prijzen van €800+
Snuff Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Makkelijk te herkennen Hans, een zo'n ding scoren en je Wolfman is meer dan betaald! (alhoewel ik niet zou willen wisselen).
merwtje Posted February 14, 2016 Author Posted February 14, 2016 Die gozer heeft echt alles. gehad! Ik zal jullie niet in de waan laten dat ik alles wat ik laat zien ook nog in de collectie heb. Er zijn er veel door mijn handen heen gegaan en heb lang niet alles ook uitgeprobeerd. Met de kennis van nu heb ik daar wel spijt van.
merwtje Posted February 14, 2016 Author Posted February 14, 2016 Zo'n Red Ring, is dat gewoon chrome-plating? Dat denk ik wel Richard, aan de kleur te zien.
Loei Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Oei dit vond ik een prachtig ding toen ik hem ontdekte op internet. Heb je die echt voor 7,50 kunnen kopen?
efsk Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Het kostte na aanschaf enige moeite om rustig naar het volgende stalletje te lopen en daar te gaan kijken in plaats van een ongenadige sprint naar ver weg te trekken
Tjebbe Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Zo'n Red Ring, is dat gewoon chrome-plating? Voorzichtig, volgens mij zijn ze er in meerdere uitvoeringen en een daarvan is verzilverd..
efsk Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Ze zijn er ook met verschillende bovenplaten: met en zonder gestileerde zonsverduistering. Merwtje heeft in zn startpost van dit draadje degeen met verduistering getoond, de mijne is zonder. Verzilverd lijkt alleen voor het greepje te gelden maar daar ben ik nog niet uit. Ik vermoed, mijn exemplaar goed beziende, dat mijn kop niet verzilverd is, althans de kop van mijn eclipse red ring. Dan zou ik de bovenplaat ter herplating kunnen zenden. Voor een krabber als deze is herplating het echt wel waard.
Hanskoning Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Kijk alles weer in het perspectief, ik moest namelijk wel even overleggen met mevrouw Koning over de aanschaf van het Wolfje waarmee toch een financieel ribje uit de kast getrokken wordt. Dus net even de foto's van een krabbertje van 800+ Aan haar laten zien is het Wolfje opeens een koopje toch
Recommended Posts