Jump to content

Eclipse "Red Ring"

merwtje

Recommended Posts

Deze prachtige krabber is gemaakt door James Neil & Co uit Sheffield, England in de jaren '30 kon je tot voor een jaar 6 geleden nog voor een leuke prijs kopen. Maar zoals zoveel modellen werd deze (her)ontdekt door de scheerwereld en stegen de prijzen tot grote hoogte (lees honderden €€). Leuk was ook het magneetje onder aan het handvat om een gevallen mesje mee op te pakken.

Zie hier voor wat meer info http://www.bruceonshaving.com/2010/09/24/the-eclipse-red-ring-razor/

razors%20004_zpshb2h5geb.jpg

razors%20013_zpsrcdojb9h.jpg

razors%20012_zpsqadkix2w.jpg

razors%20005_zps3e6zsrho.jpg

razors%20006_zpsxfbke4yw.jpg

razors%20008_zpspc1s02kc.jpg

Edited by Guest

Aha nu begrijp ik dus de felicitaties aan het adres van efsk met zijn aankoop van deze krabber, dit zijn echt de leuke unieke vangsten. En je moet de kennis hebben dat is natuurlijk een vereiste want voor € 7,50 had ik hem waarschijnlijk laten liggen.

Edited by Guest

Die gozer heeft echt alles.
gehad!

Ik zal jullie niet in de waan laten dat ik alles wat ik laat zien ook nog in de collectie heb. Er zijn er veel door mijn handen heen gegaan en heb lang niet alles ook uitgeprobeerd. Met de kennis van nu heb ik daar wel spijt van.

Ze zijn er ook met verschillende bovenplaten: met en zonder gestileerde zonsverduistering. Merwtje heeft in zn startpost van dit draadje degeen met verduistering getoond, de mijne is zonder.

Verzilverd lijkt alleen voor het greepje te gelden maar daar ben ik nog niet uit. Ik vermoed, mijn exemplaar goed beziende, dat mijn kop niet verzilverd is, althans de kop van mijn eclipse red ring. Dan zou ik de bovenplaat ter herplating kunnen zenden. Voor een krabber als deze is herplating het echt wel waard.

Kijk alles weer in het perspectief, ik moest namelijk wel even overleggen met mevrouw Koning over de aanschaf van het Wolfje waarmee toch een financieel ribje uit de kast getrokken wordt.

Dus net even de foto's van een krabbertje van 800+ Aan haar laten zien is het Wolfje opeens een koopje toch :lol: