Loei Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Dag allemaal, Ik ben van plan mijn eigen preshave olie te gaan maken. Ik ga olijfolie met druivenpitolie mengen. Nu mijn vraag: Ik heb een flesje van 200ML waar ik het in ga doen, moet ik dit gewoon 100ML om 100ML mengen? En hoeveel druppels geurolie zou er door een mengsel van 200ML moeten? Bedankt voor de tips alvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Olijfolie is erg vettend. Ik gebruik amandelolie. Ook niet duur en goed voor je huid. Druivenpitolie heb ik geen ervaring mee, maar doe ik liever door de dressing op de sla. Je zou half olijf en half amandel kunnen nemen. Wonderolie is ook bruikbaar. Dure dingen als jojoba en argan olie heeft ook geen zin in pre shave, want dat scheer je toch weg met het schuim en het mesje. Ik zou niet meteen 200 ml maken. Als je geur toevoegt en het bevalt niet, te sterk of niet lekker, heb je zoveel. Ik maak meestal een klein beetje, onthoud wat ik heb gedaan en als de geur te sterk wordt doe je er iets meer van de gebruikte olie bij, of andersom. Je voegt al snel te veel geurolie toe, dus beginnen met een paar druppeltjes, schudden even laten staan, dat het echt vermengt en de geur vrijkomt. Als je direct ruikt is de geur vaak flauwer. Toevoegen is eenvoudiger, dan verminderen. In het gebruik heb je maar een paar druppels nodig, dus met 50 ml doe je al lang. Ze verkopen dat spul niet voor niets in die kleine flesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 (edited) Nooit olijfolie gebruikt, ik gebruik zelf 2/3 druivenpitolie met 1/3 castor oil (volgens google translate heet dat in Nederland wonderolie), na gelang je de olie dunner of dikker wilt kun je meer of minder castor oil doen. Voor wat betreft de geur olie is het gewoon kwestie van proberen en smaak. Doe er een stuk of wat in, is het niet sterk genoeg, doe er wat bij. Edited February 13, 2016 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Bedankt voor de tips! Ik ga dus geen olijfolie gebruiken maar castor/wonderolie. Dus dan beginnen met een klein beetje en een paar druppeltjes geurolie. Dan kan ik naar behoefte meer geurolie of de andere oliën toevoen. Bedankt voor de tips! Ik heb overigens denne en sandelhout geurolie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Bedankt voor de tips!Ik ga dus geen olijfolie gebruiken maar castor/wonderolie. Dus dan beginnen met een klein beetje en een paar druppeltjes geurolie. Dan kan ik naar behoefte meer geurolie of de andere oliën toevoen. Bedankt voor de tips! Ik heb overigens denne en sandelhout geurolie Wonderolie is wat dun. Je moet als pre shave wel een basis leggen. Kijk eens of dat goed voelt, puur wonderolie op je huid. Misschien toch iets olijf erbij. Gewoon proberen, met beetjes. Of toch wat druiven, zoals Wolfman ook zegt. Puur olijf is gewoon vetter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Dan zal ik eerst wat wonderolie moeten bemachtigen. Ik weet nu wel dat ik er meer tijd en geduld in moet steken dan ik aanvankelijk van plan was. Maar goed ook, anders was het mislukt en dat laat ik me nu in ieder geval niet gebeuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Volgens mij heeft De Tuinen nog steeds hun huismerk oliën in de aanbieding, daar zit amandel en castor olie vast bij. Persoonlijk gebruik ik de amandel:jojoba:castor 50:25:25 en een paar druppels geurolie, afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Kruidvat heeft ook 100ML castor olie voor een euro of 6, dus ik denk dat ik daar heenga. Wel dom dat ik dit nu pas weet, mijn vriendin is woensdag speciaal voor mij naar De Tuinen geweest om de geuroliën te kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Misschien is castor oil dan toch anders dan de Nederlandse wonderolie. Castor oil is hier juist vrij stroperig en ik doe er meer druivenpitolie bij om het dunner te maken. Het werkt waarschijnlijk allemaal, gewoon proberen, niet te veel maken, ik heb in een klein druppelflesje wat je voor een paar euro (of dollar in mijn geval) bij de apotheek of drogist kunt halen. 200ml lijkt me erg veel. Ik denk dat mijn flesje niet meer dan 50 ml, misschien zelf kleiner en daar doe ik misschien wel een half jaar mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Hmm oke. Wat is volgens jou de reden om geen olijfolie te proberen eigenlijk? Zou ik geen goede olie krijgen door olijf en druivenpit olie te combineren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Sorry, misschien maakte ik me niet goed duidelijk. Ik heb nooit olijfolie gebruikt, misschien werkt het best, in combinatie met een andere olie of op zichzelf. Ik denk dat waar de olie aan moet voldoen is dat hij vrij neutraal ruikt, een goede consistentie heeft, niet te dun of dik, naar voorkeur, en dat het de huid niet irriteert. Gewoon proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Sorry ik las het verkeerd. Ik dacht dat je zei "nooit olijfolie gebruiken". Dus dan ga ik dat maar een keer proberen, wel in kleine hoeveelheden inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Voor het zelf maken van massage olie gebruik je vaak amandelolie als basis. Hier voeg je een paar druppels van (een) andere olie(s) aan toe voor de geur of de heilzame kracht. Zonnebloem olie is ook goed te gebruiken. In de pure vorm zit er geen verschil tussen de eetbare en de massage variant. Deze oliën zijn niet te vet en worden goed opgenomen door de huid, maar ook weer net te waterig waardoor je snel het effect en je doel mist. Als basis lijken ze me zeer geschikt voor een pre-shave. Olijfolie zou je ook kunnen gebruiken maar heeft al een geur van zichzelf die misschien bots met het geen dat je toe wilt voegen en is veel vetter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Oke, bedankt voor de info! Ik heb nu een 50/50 mengsel van olijf en druivenpitolie. Ga het zometeen even testen, dan kan ik waar nodig een aanpassing maken en als hij goed bevalt kan de geurolie erdoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Succes met testen. Druivenpitolie bevordert de doorbloeding van de huid en zit vaak in anti-cellulitis producten. Heb je iig geen last meer van putjes op je kin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Nou zojuist even getest. Kan niet zeggen dat het goed beviel, mijn huid werd er absoluut niet glad van, ondanks de oliën. Meer olijfolie toevoegen misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 druivenpitolie word snel opgenomen door de huid. Zou idd meer olijfolie toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Bedankt! Proberen we dat morgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Even een receptje opgezocht: 50 ml amandelolie 10 druppels ylang-ylang 5 druppels patchouli in jouw geval zou ik dan 50 ml olijfolie pakken en daar het aantal druppels van jou gekozen "luchtje" aan te toevoegen. verder vond ik terug dat je 10 tot 20 % van je basis olie door bv. druivenpitolie kunt vervangen om je goedkopere basis olie te verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Ah, dan ga ik wat olijfolie toevoegen. Als dat beter bevalt ga ik een nieuw mengsel proberen. 80ml olijf en 20ml druivenpit olie denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Weet iemand trouwens of de olie op het gezicht in een scheerkwast terecht kan komen en of dit kwaad kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Als je kwast goed in het schuim zit, zou hij zo over de olie moeten glijden. Lijkt me als een kwast tegen zeep kan, olie ook geen probleem vormt. De olie breng je toch dun aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 De olie was je tegelijk met de zeep wel weer uit de kwast denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Nee oke, vroeg het me wel af aangezien ik 2 kwasten heb waar ik erg zuinig op ben. Heb een nieuw mengsel gemaakt met veel meer olijfolie en minder druivenpitolie, morgen weer proberen Soppen mensen hier nog het gezicht flink in wanneer er al olie is aangebracht op het gezicht of beginnen jullie meteen met de verf bewegingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Kwast normaal met olie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts