Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wie kan mij eens uit eigen ervaring vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen de drie kleurtjes scheerzeep? De geur snap ik, en ik heb ook gelezen wat Proraso er zelf over verteld. Maar ik ben op zoek naar ervaringen van iemand die ze alledrie (of desnoods twee) geprobeerd heeft en de verschillen eens wat kan uitlichten. En dan heb ik het vooral over de verzorgende- en scheerkwaliteiten :)

Posted

Ik heb alleen ervaring met de witte. En voor verzorgende kwaliteiten zou je die absoluut moeten hebben!

Als je die lekker rustig op je huid in masseert en de tijd geeft om in te werken, dan voel je niet eens dat je met een mesje door je baard gaat :lol:

Posted

Naast de geur zoals jezelf al opmerkte is het aandeel menthol verschillend voor de zepen resp. geen in de rode, mild in de witte en groot in de groene uitvoering.

De verzorgende en scheerkwaliteiten verschillen nauwelijks van elkaar zo is mijn ervaring en ik kwalificeer ze hiermee als gemiddeld.

Posted

Ik heb ze alledrie gehad en vind de witte en de groene beide verkoelend en best wel een frisse geur hebben.

De witte variant is het meest verzorgend en wordt ook gezien als de sensitive uitvoering.

De rode versie vind ik het meest tegengesteld in vergelijk met de eerder genoemde twee.Deze heeft een soort van warme sandelwood geur en zou als je Proraso moet geloven, de meest geschikte wanneer je een stugge baard hebt.

Posted

Bedankt iedereen!

Ik heb zelf al de groene variant. Maar ik ben voorzien van de ideale combinatie stugge baard en gevoelige huid geloof ik. Ik ben dus vooral benieuwd naar hoe de rode en de witte zich verhouden ten opzichte van de groene. De scheereigenschappen zijn erg vergelijkbaar zo te horen.

@BdF/Erik/Lysbet: In de scheerzepentest heb ik inderdaad al gelezen hoe de verhouding is tussen rood/groen, ik was echter ook nog op zoek naar ervaringen met wit ;) vandaar mijn vraag hiero.

Tot nu toe neig ik ernaar om de rode ook eens te proberen. Ik ben nu echter al een jaar aan de gang met DE-scheren (ok, vooruit, ik heb wel eens een dag overgeslagen...) en ik heb nog altijd een goed gevulde Tabac pot, Proraseo pot en DVH pot staan, en wil niet zomaar nog een pot erbij hebben staan in de kast ;)

Posted

Als je een gevoelige huid hebt dan denk ik dat het betreft scheereigenschappen echt super werkt bij jou.

Ik kan het je trouwens ook aanraden om die witte ASB erbij te gebruiken.

Posted

+1 Proraso Wit, fijne zeep in het " Budget-Segment" :D

Posted

Is toobs of dr harris dan beter voor de geïrriteerde huid?

Of zijn er andere zepen die beter geschikt zijn maar ook te betalen (<€25,-)

Ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en hoor dus graag ervaringen!

Posted
Is toobs of dr harris dan beter voor de geïrriteerde huid?

Of zijn er andere zepen die beter geschikt zijn maar ook te betalen (<€25,-)

Ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en hoor dus graag ervaringen!

Dat is een heel persoonlijk iets. Wat bij de een goed werkt kan bij de ander etc etc

Posted

Ik krijg zelf gek genoeg een lichte irritatie van de witte, terwijl die juist voor de gevoelige huid is.

Misschien zijn er mensen die Harris niet goed vinden, al zijn dat er dan denk ik weinig, maar ik vind het fantastisch! En dan vooral de Almond, die is net wat beter dan de anderen.

Posted

Ik had zelf ook geïrriteerde huid toen ik de gehele witte Proraso lijn ging gebruiken.

Toen ik uiteindelijk alles opgemaakt had(na 3 maanden achtereen te hebben gebruikt) was de geïrriteerde huid wel weg.

Bij mij hebt het dus wel geholpen.

Ik zou voor de witte pot zeep of creme in tube gaan want die kost zo rond gemiddeld 6 a 7 euro.

Toobs Avocado of Toobs Rose cremes werken naar mijn mening net zo goed, maar hebben ook nog is betere geuren, maar ligd de prijs wel hoger, zo rond de € 12,50 - € 15,00

Als je een klein buget hebt zou je ook verschillende samples van deze merken kunnen vragen of kopen.

Op deze manier kan je toch een beeld krijgen en inschatten wat bij jou werkt.

Posted

Kingjack heeft mij aan de nodige samples geholpen. Mijn keus is gevallen op Proraso rood. De razorburn moet ik zelf maar oplossen door met de hoek van het mes te spelen, maar mijn stugge haren kunnen wel wat extra overredingskracht gebruiken.

Vanochtend het sampletje rood geprobeerd met een voor mijn doen erg agressief mes en dat is helemaal goed gegaan.

Posted

Met Prosaso kan je niet mis gaan, allemaal prima zepen voor die prijs. :)

Posted
Ik krijg zelf gek genoeg een lichte irritatie van de witte, terwijl die juist voor de gevoelige huid is.

Ik ook.

Zelf heb ik goede ervaringen met de TFS zepen. De Edwin Jagger aloë vera scheercrème (nee, is geen zeep inderdaad) deed het ook erg goed voor mijn huid. Ik was alleen niet zo weg van de geur.

De TOBS crèmes die ik heb geprobeerd, waren het niet voor mij.

Posted

De prestaties zijn uitstekend vind ik, en de geur is persoonlijk....maar wat mij vooral opvalt is die witte laag op de krabber en in de gootsteen.Dit kost wel extra aandacht om het weg te krijgen, vind ik.

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb ervaring met de rode lijn (scheerzeep), de groene lijn (scheerzeep, AS en ASB) en de blauwe lijn (scheercrème en ASB). De zepen zijn qua scheergerief eigenlijk gelijk. De crème vind ik nipt net iets minder. De blauwe ASB vind ik net iets verzorgender dan de groene. Maar het heeft vooral met geur te maken. De groene AS vind ik erg lekker en combineert perfect met de groene zeep en ASB.

Posted

mijn favoriet is de Proraso Wit. :)

Posted

Zeep of ASB?

Lijkt me qua beschrijving op de site van Proraso echt iets voor de lente. Groen voor de zomer en rood voor de winter. Blauw voor iets gedistingeerds (of stoffigs als je wil). Al zondig ik het hele jaar door. Door de heerlijke groene AS komt de groene zeep ook in de winter aan de beurt.

Posted

Zeep of ASB?

Lijkt me qua beschrijving op de site van Proraso echt iets voor de lente. Groen voor de zomer en rood voor de winter. Blauw voor iets gedistingeerds (of stoffigs als je wil). Al zondig ik het hele jaar door. Door de heerlijke groene AS komt de groene zeep ook in de winter aan de beurt.

Groen is toch voor de winter? Kan je alvast aan de kou buiten wennen.

Posted

Maakt niet uit welkseizoen het is. Ik gebruik ze alledrie ( groen , wit en rood) door elkaar. Ben nog wel benieuwd naar de blauwe.