Simson Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 (edited) Laat ik mij even voorstellen, Simson is de naam. Door stom toeval kwam ik tot het klassiek scheren. In augustus schoot cupido raak, en kreeg ik een vriendin met een kapperszaak in de Randstad. Ze liet me een keer haar zaak zien, en drukte mij een proefpakketje scheerzeep van Bluebeard Revenge in handen. Ik had niet eens een kwast. Ik smeerde dus de vrij harde zeep op mijn gezicht, maar ik vond het aangenaam. Het voelde beter dan de goede oude spuitbus schuim van de Dirk (ik weet het merk niet meer). Gladder. Het proefpakje raakte op, en ik kocht bij de Action een grote pot Bartex, het was maar 1,59. Thuisgekomen wou ik wat meer weten van Bartex.....waar kende ik het toch van? Op internet last ik over mannen die zowat ongelukkig waren geworden omdat Bartex een tijdje niet meer te krijgen was. De beste man had 103 steunbetuigingen gekregen alleen maar omdat hij tevreden was over Bartex, en het uit de markt dreigde te raken. Mijn Bartex was echter nogal hard, maar geïnspireerd door zoveel lof deed ik de Bartex in een glazen pot, met een paar druppels water en klopte het op met de pureerstaaf en zowaar: de Bartex veranderde van een harde klont tot een aangename crème. De geur was ook zo lekker. Er moest dus een kwast komen, later een scheerset, en dan maar ook een krabber, in mijn geval de Gilette Tech uit China. En nu komt het minst aangename: het scheren valt me nog niet mee. Ik heb ook diverse mesjes laten komen. Goed vind ik Feather, Hema (Personna) en Astra blauw. Onaangenaam vind ik Astra groen en Derby. Ik scheer me tot nu toe het allerfijnst met Gilette fusion maar jullie hebben gelijk, het is duur zo'n scheersysteem. Inmiddels is er ook een mooie Rimei uit China gekomen, er is een groot pak Rapira mesjes onderweg, en probeer ik her en der wat uit. De groene aftershave Brut, goedkoop bij de Action, associeerde ik met alles wat fout was uit de jaren 70, zoals lange bakkebaarden, te brede stropdassen en veel te grote boorden aan je overhemd, maar vooruit: hij is best lekker. Een tip nog: ik kocht bluebeard revenge scheerolie, 16,95 voor een piepklein flesje, nou, koop maar een grote fles Kruidvat massageolie, bijna hetzelfde spul vrijwel maar veel goedkoper. Voor een andere geur:voeg een paar druppels aftershave toe aan de massage olie. Nog wat algemene zaken: -ik houd van elektronica en autotechniek -ik ben nog hetero, hoewel mijn vriendin mijn scheermanie en geurtjes nieuwsgierigheid een beetje homo achtig vindt. Ik denk dat dat niets met elkaar van doen heeft. -ik ben net 50 -ik weet veel en hou van Belgische bieren en Duitse witbier. Ook Nederlandse bieren en Poolse bieren weet ik wat van. -ik ben voor de vrijheid van meningsuiting en ben tegen totalitaire zaken die onze vrijheid aantasten. Ik maak me daar ook zorgen over. -Ik hou van duurzame zaken en ben tegen verspilling en ook tegen de uitbuiting van deze planeet. De overbevolking is ook een zorg. -ik kleed mij casual. Voor jullie meningen en tips houd ik me aanbevolen. Met vriendelijke groet, Simson. Edited February 14, 2016 by Guest
Snowmiss Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom en veel lees- en scheerplezier! Wat betreft het niet mee vallen, wat valt er niet mee?
Loei Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom! Ik moet eerlijk toegeven, met de Gillette Tech vind ik het ook lastig scheren. De hoek waarmee je goed scheert is erg klein en lastig te behouden, wellicht dat jij dezelfde ervaring hebt. Ik gebruik hem zelf niet meer.
Simson Posted February 11, 2016 Author Posted February 11, 2016 (edited) Goede vraag Snowmiss. Ik heb veel last van irritatie als ik tegen de haargroei in mijn nek/keel scheer, ATG. Ik gebruik wel bluebeard revenge scheerolie. Ik was dat vergeten te melden, ik pas mijn welkomstboodschap aan. Welke gebruik jij nu, Loei? Edited February 11, 2016 by Guest
Loei Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Goede vraag Snowmiss. Ik heb veel last van irritatie als ik tegen de haargroei in mijn nek/keel scheer, ATG. Ik gebruik wel bluebeard revenge scheerolie. Ik was dat vergeten te melden, ik pas mijn welkomstboodschap aan. Welke gebruik jij nu, Loei? Ik gebruik nu verschillende: EJ DE89 (mooie beginners krabber) Ever Ready 1912 Mühle R41 Giessen & Forsthoff En ik krijg nog een 39C binnen waar ik niet op kan wachten. Mijn broer is ook begonnen met een Gillette Tech en had dezelfde problemen die jij beschrijft. Hij heet nu een Mühle R89 en heeft hier nu geen last meer van
Nienke Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom! Heel veel scheer en lees plezier. Je vind hier vast nog meer tips en trucjes.
marco Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom! Een vriendin in de randstad met een kapperszaak waar geschoren wordt? Je hebt het toch niet over onze Syl toch?
Simson Posted February 11, 2016 Author Posted February 11, 2016 Welkom! Een vriendin in de randstad met een kapperszaak waar geschoren wordt? Je hebt het toch niet over onze Syl toch? Als dat zo was, dat ze hier schreef, had ik het al geweten. Mijn vriendin is op en top kapster, het scheren is in hun zaak iets van de laatste tijd.
Harkos Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom, gewoon doorgaan en zoeken naar het goede materiaal. Veel scheerplezier.
Simson Posted February 11, 2016 Author Posted February 11, 2016 Ik krijg net met de post een Weishi binnen. De 9306F. Is dat een fijne beginnerskrabber? Ik heb hem gekocht omdat hij zo mooi is. Nergens anders voor, maar als hij beter is dan de Tech, waarom niet.
efsk Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Waarom chinese meuk? Waarom niet een bewezen goed iets als een EJ of een Merkur ofzo?
Simson Posted February 11, 2016 Author Posted February 11, 2016 Welkom, gewoon doorgaan en zoeken naar het goede materiaal. Veel scheerplezier. Hee Harkos wat leuk, Ik las met veel plezier jouw mesjes reviews. Wil jij straks een pakje Rapira Super Stainless zwart/paars/blauw? (Die zag ik nog niet in jouw beoordelingen).
Simson Posted February 11, 2016 Author Posted February 11, 2016 Waarom chinese meuk? Waarom niet een bewezen goed iets als een EJ of een Merkur ofzo? Omdat er ook mensen rondlopen die Gilette Tech, Weishi of Rimei heel goed beoordelen. En ik geef toe, geld besparing is bij klassiek scheren een bijkomend voordeel. Maar ik wil zeker iets proberen wat prettig(er) scheert. Toch scheert de Gilette Tech krabber met Feather fijner dan met Derby.
Harkos Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom, gewoon doorgaan en zoeken naar het goede materiaal. Veel scheerplezier. Hee Harkos wat leuk, Ik las met veel plezier jouw mesjes reviews. Wil jij straks een pakje Rapira Super Stainless zwart/paars/blauw? (Die zag ik nog niet in jouw beoordelingen). Dank je voor je vriendelijke aanbod. Echter die heb ik al liggen, maar ben ik nog niet aan toe gekomen. Hier overzicht kan je zien wat nog komt. Zwart is op voorraad, maar nog niet beschreven. De links verwijzen naar de beschrijving. En over die krabbers kan ik alleen zeggen, dat ik niet best uit de voeten kan met die lichte Chinese krabbers. Ben er ook ooit mee begonnen, maar liggen nu ergens in een doos.
Robert79 Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Ik krijg net met de post een Weishi binnen. De 9306F. Is dat een fijne beginnerskrabber?Ik heb hem gekocht omdat hij zo mooi is. Nergens anders voor, maar als hij beter is dan de Tech, waarom niet. Welkom ! De 9306F is best een leuk krabbertje om te gebruiken en vind ik beter dan die lichte chinese Tech. Mijn ervaring met de 9306F is best goed, maar ik gebruik wel het Feather, 7 O Clock sharpedge, of de Polsilver Super Iridium mesje in dit krabbertje.
mhharsta Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Welkom, veel plezier met uitvinden wat voor jou het beste werkt!
Recommended Posts