Guest Gusto Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Zie net op het journaal, consumenten klagen over te scherpe keuken-messen, leven we hier in een land van debielen?
talibeard Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 (edited) Oh, wat erg..... Nog even doorklagen en ook hier komt wel weer wetgeving over.... Edited February 8, 2016 by Guest
Henkiepenkie Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Gereedschap moet scherp zijn en je moet weten hoe ermee om te gaan. Zie het hier ook en al honderd keer gezegd" houd je vingers weg" maar dat gebeurd gewoon niet. Verder praten enz., niet kijken en toch snijden met altijd een duim in de buurt van het mes. Voor de rest is ze heel lief hoor.
Shaving Silly Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Kijk daarom kook ik niet en ook de voorbereidingen niet. ik koop gesneden groenten. Zo uit het zakkie op mijn bord.
efsk Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 leven we hier in een land van debielen? Dit is een retorische vraag toch?
Kogel Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Zie net op het journaal, consumenten klagen over te scherpe keuken-messen, leven we hier in een land van debielen? Ik vrees van wel. En het ergste is dat het ook gewoon in het nieuws komt
Marcel Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Tsss! Mensen zijn inderdaad geen scherpe messen gewend, heb ik al meermalen mogen ervaren. Vragen ze of ze kunnen helpen in de keuken. Uiteraard, vele handen maken licht werk. Dan vertel ik bij voorbaat al dat mijn messen scherp zijn en toch presteert menigeen het om in zijn of haar vingers te snijden. Oh ja, mijn "echte" messen leen ik niet uit.
0013 Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Mijn vriendin is er inmiddels aan gewend, maar als m'n moeder op bezoek komt krijg ik ook steevast commentaar dat mijn messen "te scherp" zouden zijn. Niet vreemd dat ik als ik weet dat ik bij m'n ouders aan de kook moet/mag m'n eigen messen mee op visite breng Voor sommige mensen moeten de rug en snede bij voorkeur van gelijke scherpte zijn
talibeard Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Wij houden ons hart al vast als mijn schoonmoeder onze tafelmessen gebruikt maar het staat zo lullig om de kinderen wel met zo'n mes te laten eten en haar een ontbijtmesje geven.....
Harkos Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Zie net op het journaal, consumenten klagen over te scherpe keuken-messen, leven we hier in een land van debielen? Ja, alleen al dat hier deze discussie wordt gevoerd. Erg teleurstellend. Als we hier niet weten dat een mes, een mes is, hoe moet het dan met de rest van dit land. Sorry, een beetje zonde.
Wolf Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Ik heb hier ook erg scherpe messen en slijp ze zelf regelmatig als het nodig is. Misschien is het even wennen met scherpe messen werken, maar volgens mij veroorzaken botte messen juist meer dramas.
Speedy_133 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Ik heb eens een poos geleden een set wusthoff messen op de kop getikt. Toen waren ze vlijmscherp, je zou je ermee kunnen scheren Nu zijn ze al een flink stuk minder scherp, en eigenlijk moeten ze geslepen worden. Ik ben al aan het rondkijken voor zo'n watersteen. Aanschaf is het probleem niet, hoe je het goed gebruikt zonder het mes te slopen wel. Maar ens wat youtube videootjes bekijken denk ik
ArieMaiden Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Hier ook een geweldige set Wusthof (Classic). Ikzelf heb eerst op wat oude messen geoefend voordat ik mij aan de 'echte messen' wilde wagen. Oefenmessen kun je tegenwoordig heel goedkoop in de kringloopwinkel aanschaffen.
Speedy_133 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Ja ik denk dat ik ook eerst maar eens oefen op een ander mes dan m'n mooie wusthoffie Die wil ik in ieder geval niet beschadigen. Ik zag dat er ook aanzetstalen zijn met een slijpende werking, misschien is dat ook nog iets ?
Harkos Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Heb ongeveer 10 jaar een uitgebreide set Global messen met een keramische aanzet staal. Deze messen zijn nog nooit geslepen, maar alleen met de keramische staal op snee gehouden. Heb ook een stalen staal en die gebruik ik voor tussen door even de braam rechtzetten. Ik snij alleen maar op professionele een teflon snijplank. Met de hand slijpen gaat prima onder een kleine hoek met de steen, en daar zijn een soort busjes voor, die je op de rug van het mes zet en die bepalen dan de juiste hoek. Dat is ongeveer 5 graden en dat is goed met de losse hand te doen.
Marcel Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Ik gebruik ook hoofdzakelijk een keramische slijpstaaf. Mijn gewone aanzetstaal ziet weinig gebruik.
Tony Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Ik gebruik ook hoofdzakelijk een keramische slijpstaaf. Mijn gewone aanzetstaal ziet weinig gebruik. Hier ook alleen keramisch, in mijn geval die van Ikea voor weinig en daar ben ik erg tevreden mee.
marco Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Ik heb ook een van Ikea, doet echt al jaren goed z'n werk. Tussendoor één keer in een azijnbadje gelegd en hij was weer mooi wit.
Marcel Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Die heb ik ook, ik geloof dat ze hem inmiddels niet meer in het assortiment hebben. Spijtig!
marco Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Wat een sukkels! Ik ga dit eens met Patatteke bespreken, misschien kan hij het voorleggen aan zijn baas.
Recommended Posts