Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kocht onlangs een epsilon vie-long 13900/3 bij Gifs & CARE

Ik had deze kwast eerst uitgebreid gewassen en laten drogen.

Wat me wel opviel was dat Vie-long niet stond afgedrukt op de borstel. Enkel epsilon staat gemarkeerd. Dit is een paardje met een wit handvat.

Voor het eerste gebruik heb ik hem een minuutje laten weken om hem dan te laden met mijn nieuwe meissner salty sea sage harde zeep. Het laden doe ik gedurende een klein minuutje. Ik ben wel niet bekend met deze zeep

Ik kon hiermee slechts een mager en schraal schuimpje kloppen.

Ook had ik niet genoeg schuim voor 3 gangen.

Nu is de vraag :

1 heb ik de juiste borstel ontvangen ? ( ik heb hem tot mijn spijt geopend omdat ik dacht dat dit misschien normaal was)

Zo ja wat doe ik dan verkeerd ?

Zijn er nog mensen die een epsilon vie-long besteld hebben waar het woord vie-long op ontbreekt ?

2 stel dat het een gewone epsilon is : zit er dan veel verschil met een epsilon vie-long?

Moet ik eerst elimineren door bijvb eerst een gekende zeep te gebruiken ?

Posted

Vie Long is het merk, Epsilon is een serie kwasten van Vie Long.

Ik heb zelf het model GC13900/1S en daar is ook nergens de aanduiding Vie Long te bespeuren. Zie hier

Posted

Gebruik eens een zeep waar je altijd goede resultaten mee verkrijgt, zou me verwonderen dat het aan de borstel ligt want deze staan toch best wel heel goed aangeschreven.

Posted (edited)

Mijn Vie-Long 13071 , had de vermelding Vie-Long. ;)

En deze maakt met elke zeep, een prima schuim!

Edited by Gusto
Posted
Meer zeep! Deze kwasten hebben een dichte haarimplant wat er voor zorgt dat ze hongerig zijn.

Ze zijn hongerig, maar tegelijk "vreten" ze langzaam. Dus echt even goed door laden.

Ik heb dezelfde kwast als Marcel en ben er erg tevreden mee en kan met elke zeep een bevredigend schuim kloppen. Maakt wel verschil met een varken of das vanwege de inplant en aard van de haren.

Ik week niets voor, maak ze alleen nat met warm water en klop ze dan weer uit.

Schuim op in een kom en druppel daar langzaam water bij.

Posted

Correctie op mijn eerdere bericht: ik keek gisteren niet naar mijn eigen kwast maar op de site van Gifts and Care, waar hij zonder Vie-Long aanduiding staat. Op mijn eigen kwast staat net als bij Harkos in kleine letters Vie-Long.

Posted

Probleem is opgelost : deze morgen heb ik hem goed geladen met een tfs en had hiermee een kom vol schuim. Nadien heb ik dit ook nog eens gedaan met de meissner en ook hier had ik een meer dan bevredigend resultaat.

De borstel presteert dus inderdaad zeer goed.

Alleen rest nu nog de vraag waarom er geen vie long op gedrukt staat en hiervoor heb ik een mail gestuurd. Afwachten dus maar gezien zijn goede prestatie mag hij ook blijven en maakt het me eigenlijk niet zoveel uit.

Wel denk ik dat die fan shape die jullie hebben nog iets sneller is in laden en opschuimen gezien de haren bovenaan platter zijn.

Alvast bedankt voor jullie inbreng

Posted

Fijn dat je nu wel goed en genoeg schuim kreeg, ik ben niet anders gewend van die van mij.

Of de vorm echt wat uitmaakt qua snelheid van laden weet ik niet.

Posted
Fijn dat je nu wel goed en genoeg schuim kreeg, ik ben niet anders gewend van die van mij.

Of de vorm echt wat uitmaakt qua snelheid van laden weet ik niet.

Ligt ook aan de zeep. Als ik Cirril Salters ermee gebruik, moet ik oppassen, dat die platte kop niet de halve doos oppakt, want dat spul is niet hard, meer een crème. Op harde zeep vind ik hem sneller laden, dan een bolle kwast. Kan het echter niet vergelijken met een bol paard. Lijkt me echter niet veel uit te maken, paard of wat anders. De platte kant heeft gewoon meer zeepcontact en ik denk dat dat wel verschil maakt en steviger laadt, als je de slag hebt te pakken.

Posted

Dit is hij dus, wel nog geen antwoord van de verkoper terug gekregen. Sorry maar de foto staat 90% gedraaid en is niet scherp.

IMG_0882.JPG.5db50695396dcdeefb7aa015016ffee5.JPG

• 1 month later...
Posted

Dit is het antwoord welke ik finaal gekregen heb, dus het zo ok moeten zijn.

Thank you so much for your email and sorry for my delay in getting back to you. The mail went to spam and didn´t realize and I do apologize for it.

Regarding your question, I have been checking carefully this issue to confirm that the brush that you received is the correct one.

It is part of the new batch which has been made without manufacture´s name printed on the handle. The previous batch had Vie Long printed on the handle as shown in the image of our site.

We will shortly change the picture to avoid further misunderstanding

We do apologize for all inconveniences and should you have any queries, do not hesitate in contacting us.

Best Regards,