Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- The Shave Doctor aftershave gel

De Areuka dit weekend eens goed vertroeteld. Pinnetjes iets vaster gezet, mes gepoetst en gestropt op Crox en Feox. En ze ging weer als een warm mes door de boter. In drie moeiteloze gangen weer babybilletjesglad. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud deed hier een schepje bovenop. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

- Omega 31151 met TFS Winter

- Fatip met Lord Classic (2*)

- Cien met als resultaat nBBS

De Fatip pak ik eigenlijk altijd als ik me 2-3 dagen niet geschoren heb. Prima resultaat om de week te beginnen.

Posted

Gillette Tech Fat Handle (England)

Voskhod (1)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Nivea sensitive cooling ASB

Posted

Standard raw grey

Rapira platinum lux

Whipped Dog 24mm

Stirling Margaritas in the Arctic

Alcolado Glaciala4ae828163711fd0a9648c597ffb7e30.jpg

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood,

Above the Tie S2,

Rapira Platinum Lux (3),

Tunney aluin,

Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood aftershave balsem

Posted

Rod Neep_Silvertip extra dense,

Strop Shoppe_Barbershop,

Lord_L6,

Mühle_Stainless 1e x,

Pitralon_Novi,

Talkpoeder Menthol.

Kwast en zeep:

Rod Neep_Silvertip extra dense en Strop Shoppe_Barbershop:

De kwast stevig geladen met de Strop Shoppe. Dat gaf een mooie dot schuim in de kwast en kom voor ruim 3 rondes. Heerlijk geurtje weer die Barbershop. Die kwast geeft een echt bijzondere sensatie. Zuigt zich zacht met het schuim aan je vel. Goed opletten, dat er overal een mooie dikke laag ontstaat. Die kwast is zo'n mooi samenspel van ruggengraat, zachtheid en schuimvoorraad, echt lekker.

Mesje en krabber:

De Mühle_Stainless voor de 1e x gebruikt. In de zoektocht naar het ideale mesje ben ik aangeland bij de Mühle, beschikbaar gesteld door Gusto. Had hier geen mening over en idee bij. De 1e kennismaking is veelbelovend. Goede snit en probleemloos. De Combi is hier natuurlijk op van invloed. Immers de L6 is voor mij de alles eter. Had aardig baard staan na de beurt van gisteren met de Injector. Deze verdween echter op een zeer prettige manier als sneeuw voor de zon met deze combi. Als dat zo blijft en even volhoudt, gaat dit mesje hoge ogen gooien. Resultaat BBS.

Gezien de geur van de Barbershop, de Pitralon gekozen en afgewerkt met talkpoeder. Dat laatste is aardig. In het begin vond ik het wat verwijfd, maar denk, dat ik nu voor een poederdoos en kwast moet gaan shoppen. Het moet niet gekker worden.

Posted

L' Essor SE met Fortunatus wedge

Plisson L' Occitane

Tabac scheerzeep

Tabac AS

De L' Essor heeft een tto-systeempje; door aan het onderste schroefje te draaien verschuift het palletje wat het mesje klemt en dat werkt uitstekend. De krabber is flink van gewicht en scheert met de wedge effectief en comfortabel. 2 Gangen, spiegeltjeglad, en geen prik van de AS. Het is genieten met de L' Essor :-) .

3da8aaf1b9f03b5c01fcbfbce866ccb6.jpg

Posted

Zoals bekend bij de meeste vaders hier bestaat er een Blije Baby Box of iets dergelijks, welke je vrouw ophaalt tijdens haar zwangerschap. Ik kan me van de vorige herinneren dat er een blikje bier in zat, maar dan wel 0,0%.

Zo ook deze keer, maar er zat nog een presentje in voor de man.

e1d99c8ca998d40876e09e15d3cf0cdd.jpg

Let ook op de tekst, je bent geen vader geworden om je te scheren met een stuk speelgoed. Vervolgens haal je wel een plastieken krabber uit de verpakking :D

Niks geen stoere dubbelzijdige krabber, maar een lullig cartridge dingetje met een flexbal.

Ik ben de lulligste niet (meestal) dus heb het ding vandaag uitgeprobeerd. Het is natuurlijk wel de nieuwste innovatie op scheergebied (ahum) :roll:

Dus vandaag:

29ea86f524733772aaae14e0442656a2.jpg

J Mika scuttle

Vero kwast

Tabac scheerzeep

Gillette Fusion Flexball BlaBla

Tabac aftershave

Nivea sensitive asb

Vandaag ben ik samen met mijn dochter thuis, we voelen ons allebei niet zo tof. Dus een vrije dag opgenomen. Gezien de vrouw niet thuis is kan ik lekker weer eens de aftershave van opa gebruiken, ze heeft namelijk een hekel aan Tabac.

Scheert deze cartridge goed? Mwah, zeker lang niet zo goed als een echte krabber. Scheert het slecht? Dat ook niet eens. De Flexball doet volgens mij weinig, maar ze hebben in ieder geval weer een patent extra voor de komende jaren. Goed glad en geen prik van de aftershave. Maar dit blijft bij een experimentje, het overtuigt mij echt niet om weer terug te gaan naar de fusion mesjes :P

Misschien moeten ze volgende keer een Lord L6 in de doos stoppen als ze geen speelgoed willen uitdelen.

Ik kan in ieder geval mijn vrouw nu weer eens aan de kosten van een cartridge systeem herinneren mocht dat nodig zijn... :twisted:

Posted

Timor 1352

Merkur - Super Platinum (4) --> weg

Vie-Long 13071 Paard

Proraso Rood

Denim Original AS

Posted

Gezien de geur van de Barbershop, de Pitralon gekozen en afgewerkt met talkpoeder. Dat laatste is aardig. In het begin vond ik het wat verwijfd, maar denk, dat ik nu voor een poederdoos en kwast moet gaan shoppen. Het moet niet gekker worden.

Dat is iets wat ik eigenlijk nog nooit heb geprobeerd, toch maar eens doen.

Posted

Bedankt heren!

Talkpoeder na het scheren is inderdaad erg prettig. Gek genoeg vergeet ik elke keer dat ik het heb.

Posted
Rod Neep_Silvertip extra dense,

Strop Shoppe_Barbershop,

Lord_L6,

Mühle_Stainless 1e x,

Pitralon_Novi,

Talkpoeder Menthol.

Kwast en zeep:

Rod Neep_Silvertip extra dense en Strop Shoppe_Barbershop:

De kwast stevig geladen met de Strop Shoppe. Dat gaf een mooie dot schuim in de kwast en kom voor ruim 3 rondes. Heerlijk geurtje weer die Barbershop. Die kwast geeft een echt bijzondere sensatie. Zuigt zich zacht met het schuim aan je vel. Goed opletten, dat er overal een mooie dikke laag ontstaat. Die kwast is zo'n mooi samenspel van ruggengraat, zachtheid en schuimvoorraad, echt lekker.

Mesje en krabber:

De Mühle_Stainless voor de 1e x gebruikt. In de zoektocht naar het ideale mesje ben ik aangeland bij de Mühle, beschikbaar gesteld door Gusto. Had hier geen mening over en idee bij. De 1e kennismaking is veelbelovend. Goede snit en probleemloos. De Combi is hier natuurlijk op van invloed. Immers de L6 is voor mij de alles eter. Had aardig baard staan na de beurt van gisteren met de Injector. Deze verdween echter op een zeer prettige manier als sneeuw voor de zon met deze combi. Als dat zo blijft en even volhoudt, gaat dit mesje hoge ogen gooien. Resultaat BBS.

Van de Duitse merk mesjes vond ik de Muhle de beste.

Posted

Gefeliciteerd Marco! :)

En dan nu op naar de scheerbeurt:

Merkur Futur (stand 3)

Feather mesje (2)

Omega 20102

Haslinger Hönig

aluin

Hema asb

De Omega-kwast eens gewoon in het water gedopt ipv in een glas water te laten weken, en ik ben er eigenlijk nog altijd niet aan uit of het al dan niet een verschil maakt. In het begin dacht ik van wel, maar na eventjes gedraaid te hebben verdween dat verschil ...

De scheerbeurt zelf was wel een stuk minder dan vorige keer, na 2 gangen was mijn hals al goed rood, waardoor ik geen gang meer tegen de vleug aandurfde op die plaats. Zware krabber + scherp mesje is dus niets voor mijn huid, maar dat vermoeden had ik al langer. Volgende keer eens kijken hoe het gaat met een agressieve krabber.

De Haslinger honingzeep vind ik eigenlijk de minste van de recent gekochte zepen qua geur (beetje verwijfd en sterker dan de paardenbloem), maar gelukkig schuimt hij wel even goed op met de Omega.

Posted
Gefeliciteerd Marco.

zaten we er dus niet naast met je oud bruin :twisted::twisted::lol:

Jawel, want zoals de meeste mensen hopelijk weten mogen zwangere vrouwen geen alcohol.

Posted

Gefeliciteerd Marco!

Posted
Bedankt heren!

Talkpoeder na het scheren is inderdaad erg prettig. Gek genoeg vergeet ik elke keer dat ik het heb.

Gefeliciteerd!